Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Mini Słownik popularnych zwrotów
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Idea oceniania kształtującego
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Ocenianie holistyczne
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Wartości i cele w edukacji- pojęcie, rodzaj i hierarchia wartości:
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
SPAIN. Spanish weather report thermometers barometer Rain gauge Spanish weather report.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Dane kontaktowe This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Ona nazywa się… This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
Ile masz lat? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Jestem z Warszawy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Co dla Pana? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Co robisz jutro rano? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Co Pan robi? Kim Pani jest? This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors,
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Gra PowerPlayer jako narzędzie dydaktyczne
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Marcin SŁOWIKOWSKI (PIAP) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA (PG)
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia
This project has been funded with support the European Commission
Zakupy This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
3D students – dialoGue, democracy,digital
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Jestem Polką This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN WARSZTATY SZKOLENIOWE DLA NAUCZYCIELI Ocena efektów kształcenia i ewaluacja gry PowerPlayer This project has been funded with support from the European Commission. This communication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Ewaluacja gry PowerPlayer Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Ewaluacja gry PowerPlayer Zastosowanie gry PowerPlayer jest metodą pracy z uczniem, którą należy zaliczyć do aktywizujących metod kształcenia, jakim są gry dydaktyczne. Gry wykorzystywane w procesie nauczania – uczenia się zmuszają uczestników do podejmowania sekwencyjnych decyzji w kolejnych rundach oraz pozwalają dokonać grającym głębszej refleksji nad omawianymi problemami. Ta forma nauczania nie tylko dostarcza wiedzy uczniom, ale również kształtuje ich postawy i rozwija ich umiejętności, takie jak zdolność do pracy zespołowej, umiejętność podejmowania decyzji czy zdolności analityczne (Gaweł, Pietrzykowski 2014; Gaweł 2014). Dla osiągnięcia pożądanych efektów dydaktycznych i wychowawczych stosowanie gry w praktyce szkolnej powinno podlegać pomiarowi dydaktycznemu i ewaluacji.

Pomiar dydaktyczny i ewaluacja Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Pomiar dydaktyczny i ewaluacja sprawdzenie osiągnięć szkolnych ucznia w stosunku do programu nauczania (celów z podstawy programowej) porównanie wiadomości i umiejętności osiągniętych przez ucznia z tymi zaplanowanymi do opanowania Pomiar dydaktyczny systematyczne badanie wartości albo cech konkretnego programu, działania bądź obiektu z punktu widzenia przyjętych kryteriów w celu ich usprawnienia, rozwoju lub lepszego rozumienia. Ewaluacja jest badaniem mającym zawsze jakiś cel (Korporowicz,1997) proces zbierania informacji i ich interpretacja w celu podejmowania decyzji; (zdyscyplinowana ocena) (Komorowska,1995) Ewaluacja

Jak przeprowadzić pomiar dydaktyczny? Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Jak przeprowadzić pomiar dydaktyczny? Pomiar dydaktyczny efektów gry PowerPlayer polega na porównaniu celów kształcenia wybranych z podstawy programowej, lub samodzielnie założonych przez nauczyciela do osiągnięcia w trakcie gry, z wiedzą i umiejętnościami, które rzeczywiście zostały przez nich zdobyte za jej pośrednictwem. Najpopularniejszym sposobem sprawdzania stopnia osiągnięcia efektów kształcenia są testy osiągnięć szkolnych.

Rodzaje testów osiągnięć szkolnych Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Rodzaje testów osiągnięć szkolnych Do sprawdzenia efektów kształcenia gry PowerPlayer możemy wykorzystać różnorodne rodzaje testów: Mogą to być testy ustne, pisemne, lub praktyczne (podział ze względu na czynności ucznia) Mogą być to (ze względu na odniesienie do celów kształcenia): zwykłe testy sprawdzające testy osiągnięć koniecznych (badające, czy uczniowie zdobyli założony przez nauczyciela minimalny poziom wiedzy i umiejętności) testy różnicujące (zawierające celowo tak dobrane zadania, by wykazać różnice w stopniu opanowania materiału przez uczniów i wyłonienie najlepszych)

Rodzaje zadań testowych Jakie mamy możliwości? Rodzaje zadań testowych Rodzaj Forma Główne typy Zadania otwarte krótkiej odpowiedzi odpowiedź pojedyncza, wyliczanie z luką uzupełnianie luk, korekta odpowiedzi rozszerzonej odpowiedzi rozprawka zamknięte Jedno lub wielokrotnego wyboru jedna lub wiele prawdziwych lub fałszywych odpowiedzi najlepsza odpowiedź prawda- fałsz wybór alternatywny wybór skalowany na dobieranie porządkowanie, klasyfikacja

Ćwiczenie 5.1. (karta pracy) Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Ćwiczenie 5.1. Ćwiczenie 5.1. (karta pracy) Przeanalizuj listę celów kształcenia zawartych w podstawie programowej (lub innych podstawowych dokumentach wskazujących ramy kształcenia) swojego przedmiotu, które przygotowałeś/aś w ramach zadania 4.1. Wybierz trzy cele i przygotuj do każdego z nich przykładowe zadanie testowe, które sprawdzi stopień osiągnięcia celu przez uczniów.

Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Podnoszenie stopnia osiągnięcia przez uczniów efektów kształcenia dzięki grze PowerPlayer możliwe jest, gdy prowadzona jest jej ewaluacja wśród uczniów i nauczycieli. Wartość merytoryczna, lecz również organizacja zajęć przy użyciu gry, jej atrakcyjność, sposób prowadzenia gry przez nauczyciela, czy samo nastawienie uczniów wobec aktywnych metod kształcenia, wpływają na osiągnięte przez nich efekty kształcenia. Ewaluacja służy zdobywaniu informacji zwrotnej od użytkowników gry, dzięki którym w przyszłości można podnieść jakość kształcenia przy jej użyciu.

Ćwiczenie 5.2 (karta pracy) Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Ćwiczenie 5.2 Ćwiczenie 5.2 (karta pracy) Nawet najprostszy komunikat zwrotny od uczniów może poprawić jakość naszych działań dydaktycznych. By uzyskać komunikat zwrotny, możesz stworzyć swój własny kwestionariusz. Sformułujcie 5-7 zdań, które umieścicie w poniższym arkuszu oceny gry dla ucznia. Wybierzcie takie zdania, które pozwolą uzyskać jak najwięcej informacji.

Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Dziękuję za uwagę!

Szaran T. (2000), Pomiar dydaktyczny, WSiP, Warszawa. Sustainable Entrepreneurship – A Game-Based Exploration for Lower Secondary Schools – SUSEN Literatura Gaweł A., Pietrzykowski M. (2014). The Strategic Management Virtual Game Method in Business Education, Wydawnictwo IUSatTAX, Warszawa. Gaweł, A. (2014). Gry strategiczne w edukacji przedsiębiorczej, Horyzonty Wychowania, 13 (26), 303-325 Komorowska H., (1995). Konstrukcja, realizacja i ewaluacja programu nauczania. IBE, Warszawa Korporowicz L., (1997, ed.), Ewaluacja w edukacji, Oficyna Naukowa, Warszawa. Szaran T. (2000), Pomiar dydaktyczny, WSiP, Warszawa.