Temat: Widzę, doświadczam więc rozumiem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
mgr inż. Natalia Gnutek Promotor:
Układ sterowania otwarty i zamknięty
Modelowanie Symulacyjne
Statystyka w doświadczalnictwie
STRUKTURA WYJAŚNIENIA NAUKOWEGO
Struktura wyjaśniania naukowego
„Czym jest to co zwiemy nauką”
Indukcjonistyczna filozofia nauki
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Komputerowe wspomaganie decyzji 2010/2011Wprowadzenie – mapa pojęć Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1 Określenie.
PODSTAWY MINERALURGII
Metody badawcze w psychologii
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
SYSTEMY CZASU RZECZYWISTEGO Wykłady 2008/2009 PROF. DOMINIK SANKOWSKI.
W OPISIE PRZEMIANY CIECZ-PARA
INTERAKCJE MIĘDZY ZMIENNYMI
AUTOMATYKA i ROBOTYKA (wykład 5)
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Studium Przypadku (case study)
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Hipotezy statystyczne
„Zdolności a umiejętności”
Naukowy charakter pracy dyplomowej
Pojęcie poznania bezpośredniego i doświadczenia
FENOMEN NA SKALĘ ŚWIATOWĄ
Metrologia dr inż. Marcin Starczak B217.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Wyznaczanie liczby  Przygotowali i przeprowadzili uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 3 w Wodzisławiu Śląskim.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
TIMSS i PIRLS 2011 Na podstawie raportu K. Konarzewskiego
Mgr inż. Paweł Ziółkowski
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
WIZJA LOKALNA I EKSPERYMENT PROCESOWY Agnieszka Chrząścik
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Czym jest to co zwiemy nauką A. Chalmers, rozdziały I-III
Informator dla rodziców
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Metody komunikacji.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
PRACY DYPLOMOWEJ INŻYNIERSKIEJ
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce. Rozkłady częstości Seminarium 2.
Zasady budowy układu hydraulicznego
Metody komunikacji.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Szczecin, Paweł Majda Metrologia Dr hab. inż. Paweł Majda Konsultacje p. 139, piątek od 14 do 16 godz. Informacje dla studentów:
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
KNW K Konwencjonalne oraz N Niekonwencjonalne metody W Wnioskowania.
EFEKT FOTOELEKTRYCZNY
R OLA DOŚWIADCZENIA W NAUCE. ŹRÓDŁA DANYCH NAUKOWYCH OBSERWACJEEKSPERYMENTY.
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Treść dzisiejszego wykładu l Metoda Najmniejszych Kwadratów (MNK) l Współczynnik determinacji l Koincydencja l Kataliza l Współliniowość zmiennych.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Źródła wiedzy biologicznej.
Jak można wykorzystać swoją wiedzę z Matlaba
Rola TIK w projektach przyrodniczych
PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Źródła wiedzy o organizacji i zarządzaniu I rok SSE II, I rok SNE II.
Statystyka matematyczna
MATEMATYCZNE MODELOWANIE PROCESÓW BIOTECHNOLOGICZNYCH
EKONOMETRIA Wykład 1a prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
i wykorzystanie wyników egzaminów do doskonalenia jakości pracy szkoły
Tytuł projektu naukowego
Procesów Technologicznych Wykład 3 Hieronim Piotr Janecki WM i TO
Wyniki egzaminu próbnego
EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY. CO TO JEST EKSPERYMENT PEDAGOGICZNY? Eksperyment pedagogiczny stanowi metodę badania jednego lub kilku czynników zwiększających.
Zapis prezentacji:

Temat: Widzę, doświadczam więc rozumiem.

1. Obserwacja zjawisk fizycznych polega na badaniu tych zjawisk w warunkach naturalnych oraz na analizie czynników i warunków, od których zjawiska te zależą. Warunki te mogą być zmienne, a czynników wpływających na przebieg zjawiska może być wiele.

2. Doświadczenie fizyczne (eksperyment) jest to wywoływanie jakiegoś zjawiska w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, zapewniających jego powtarzalność, w celu dokonania obserwacji i pomiarów. Otrzymane wyniki są podstawą jakościowego i ilościowego opisu zjawiska, a także służą do jego wytłumaczenia na bazie aktualnie istniejącej wiedzy.

3. Eksperymenty myślowe, tj 3. Eksperymenty myślowe, tj. eksperymenty które odbywają się w naszej wyobraźni. Są one bezcenne w przypadkach kiedy byłoby niemożliwe technicznie albo też nieetyczne wykonanie „realnego” eksperymentu.

4. Modelowanie matematyczne to użycie języka matematyki do opisania zachowania jakiegoś układu (na przykład układu automatyki, biologicznego, ekonomicznego, elektrycznego, mechanicznego, termodynamicznego).

5. Rozumowanie indukcyjne – wnioskowanie polegające na rozszerzeniu wyników pojedynczych eksperymentów na całą grupę zjawisk (od szczegółu do ogółu).

6. Rozumowanie dedukcyjne – polega na dochodzeniu do szczegółowych wniosków na podstawie ogólnych przesłanek (od ogółu do szczegółu).

7. Należy zapamiętać:

Zad dom Opisz trzy przykłady zjawisk fizycznych (odkryć fizycznych) przewidzianych teoretycznie, a odkrytych później. Podaj pięć przykładów wynalazków lub odkryć bez których trudno wyobrazić sobie dzisiejsze życie. (Pomiń: telegraf, telefon, radio i internet)