Grupa Liderów Klubu Samopomocy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Warsztaty psychologiczne
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Klub Pod Kasztanami działał od do w lokalu Środowiskowego Domu Samopomocy Pod Kasztanami w Ełku. Klub był czynny w soboty (16 spotkań),
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Jak się robi plan marketingowy?
Stowarzyszenie Sportowe Niepełnosprawnych „EUROINTEGRACJA”
DEMOKRATYCZNE WYBORY WŁADZ SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE 30 września 2013 r.
realizacja VIII punktu
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
Szkolna Grupa Wolontariuszy
Szkolenia, Coaching, PR.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia.
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
XII FORUM DYSKUSYJNE OŚWIĘCIM – MIASTO AKTYWNYCH OBYWATELI?
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
O korzeniach i skrzydłach…
Szkoła Współpracy.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Kwiecień 2014 r. Debata.
Współpraca w naszej szkole
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
1. występy, akcje wolontariacie, wieczorki poezji, imprezy charytatywne, imprezy sportowe, reprezentowanie gminy na uroczystościach, konkursy, WOŚP.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Self – adwokaci, czyli rzecznicy własnych praw
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
1. Znam tą szkołę jak mało kto, wiem co, gdzie, jak i z kim załatwiać 2. Znam Statut, więc wiem co i jak ugryźć, znam prawa uczniów i nauczycieli 3. Cały.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? -nie gaśmy słońca swoją biernością!
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i miała czynny udział w życiu społecznym?
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła bez przemocy.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Klub ” Lech” z Opalenicy Krótko o nim: siedzibą Klubu jest miasto Opalenica, klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, do prowadzenia.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
SOS – Sportowy Okrągły Stół
SPOTKANIE ORGANIZACJI DZIAŁAJĄCYCH Z SENIORAMI
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Zapis prezentacji:

Grupa Liderów Klubu Samopomocy Działania samopomocowe i wolontariackie osób z niepełnosprawnością

Działania samopomocowe i wolontariackie O czym będziemy mówić? Działania samopomocowe i wolontariackie 1. Klub i Liderzy– kto to taki? 2. Było>Jest>Będzie 3. Po co mi Klub i Liderzy? Po slajdzie historią z cegłą!

1. Klub samopomocy i Liderzy – kto to taki?

Kim są Liderzy i Liderki? Uczestnicy Ośrodków Stowarzyszenia: chcą mieć wpływ na siebie i innych – być aktywnymi zostali wytypowani przez: samych uczestników – społeczność Ośrodka; członków Rady Programowej; samych siebie; posiadają pozytywną opinię Rady Programowej Ośrodka zostali zaakceptowani przez dotychczasowych członków Grupy znają i przestrzegają Regulamin Grupy Liderów oraz Kodeks Etyczny Lidera/Liderki aktywnie biorą udział w pracach Grupy: spotkania, szkolenia, organizowanie działań na rzecz innych, reprezentowanie siebie i swoich kolegów z Ośrodków/miejsca pracy Pytania przed rozpoczęciem tego slajdu: Czy znacie jakiegoś Lidera/Liderkę? Dlaczego Waszym zdaniem ten człowiek jest Liderem/Liderką? Pytania po slajdzie: dużo trzeba się napracować, żeby samemu chcieć więcej, żeby koledzy nas akceptowali i chcieli żebym ich reprezentował a Rada Programowa nas popiera!

Po co powstała Grupa Liderów? samodoskonalenie się – nabywanie mocy organizowanie różnego typu aktywności dla swoich kolegów i otoczenia działalność doradcza – dawanie przykładu Co INNI mogą zrobić dla Ciebie? Co TY możesz zrobić dla innych? SAMI DLA SIEBIE Podkreślić, że osoby z NI są postrzegane jako mało wartościowe, bierne – a Liderzy i Liderki mają być przykładem, że może być inaczej

Ludzie, których znacie i lubicie (m.in.)

2. Przeszłość >> Teraźniejszość >> Przyszłość

Co udało się do tej pory zrobić? Klub Samopomocy – mobilizowanie do aktywności własnej! Liderzy i Liderki szkolący się (wewnętrznie i zewnętrznie) Liderzy i Liderki pomagający swoim kolegom zmienić ich zachowanie, rozwiązać problemy Liderzy i Liderki szkolący terapeutów i nauczycieli Liderzy i Liderki organizujący imprezy i zajęcia Klubowe, LUDZIE, KSIĄŻKA, FILM, ARTYKUŁ Prezentując kolejne punkty zapytaj czy jest ktoś kto: brał udział w szkoleniach, komu Liderzy pomogli, kto brał udział w szkoleniach specjalistów etc. Tutaj puścić kawałek filmu o Liderach

Co się teraz dzieje? projekt „W słabości siła” – wolontariat na rzecz innych wsparcie w organizacji działań na rzecz innych weekendowe spotkania edukacyjne zajęcia klubowe: aktywne spędzanie czasu wolnego; nabieranie mocy poprzez działanie na rzecz innych;

Jakie są plany na przyszłość? zajęcia klubowe – organizowanie czasu i imprez dla uczestników Ośrodków; weekendowe zajęcia dla dotychczasowych stażystów, obserwatorów i Liderów Klubu; nabór nowych kandydatów; powrócenie do działalności doradczej ; promowanie Klubu i jego działalności na zewnątrz.

3. Po co mi Klub Samopomocy i Liderzy?

Kto może zostać Liderem/Liderką? Kto jest w Klubie Samopomocy? MY WSZYSCY – jeśli tylko chcemy Kto może zostać Liderem/Liderką? TY, jeżeli: chcesz się rozwijać i udoskonalać? chcesz działać na rzecz innych? chcesz reprezentować siebie i swoich kolegów? swoim zachowaniem pozytywnie wpływasz na wizerunek osób z niepełnosprawnością zachowujesz się tak, że jesteś przykładem dla innych dajesz z siebie coś więcej niż od Ciebie oczekują inni Powrót do „cegły” + pokazanie, że nawet nie będąc Liderem a dążąc do tego można się rozwijać, że dążenie do bycia Liderem jest siłą

Chciał(a)bym zostać Liderem/Liderką… Pokazuj innym swoim zachowaniem, że starasz się być: dorosły, odpowiedzialny za swoje słowo i działanie bezkonfliktowy, aktywny na zajęciach/w pracy/w działaniach podejmowanych na rzecz innych. Stopnie awansu: Obserwator Stażysta Lider Lider Doradca

Jeszcze nie jestem gotowy być Liderem/Liderką… KAŻDE Twoje zachowanie sprawia, że: przybliżasz się do bycia Liderem lub oddalasz się od bycia Liderem Tylko codzienna praca nad sobą może Cię do tego doprowadzić! Każdy jest członkiem Klubu Samopomocy – a Grupa Liderów czeka! Powrót do slajdu z pytaniami i stwierdzeniami, propozycja