Rozmowy i dyskusje w klasach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA KOCHANOWSKIEGO W STARACHOWICACH 2012 ROKIEM JANUSZA KORCZAKA.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Odblaskowa Szkoła Podsumowanie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Program „Szkoła bez przemocy”
My w Europie.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
z Oddziałami Integracyjnymi
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Razem włączmy się w działania wolontariatu!. Wolontariat? Dlaczego? Wolontariat. Wielu o nim wie, każdy słyszał o akcjach i działaniach w ramach wolontariatu,
Rozwój społeczny dziecka
Zrozumieć indywidualne potrzeby
PEDAGOG SZKOLNY.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
EKO – FILM 2012 GIMNAZJUM NR 3 IM. ZJEDNOCZONEJ EUROPY W NOWOGARDZIE
BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Debata uczniów o szansach na kreowanie osobowości poszczególnej jednostki. INDYWIDUALIZM WŚRÓD TŁUMU.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Nasza szkoła wzięła udział w największym w Polsce programie edukacyjnym o tematyce bezpieczeństwa pod nazwą KLUB BEZPIECZNEGO PUCHATKA.
 Dzień Dziecka – WYCIECZKA KLAS IV –VI DO OJCOWA.
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W barwach biało - czerwonych Projekt realizowany w ramach obchodów Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
RESPECT – godność i szacunek
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO- CZERWONYCH
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

„Tak naprawdę każdy z nas jest taki sam, różnimy się wyłącznie tym co mamy w głowach”.

Rozmowy i dyskusje w klasach. Tak zaczynaliśmy Rozmowy i dyskusje w klasach.

Tak zaczynaliśmy

Tak zaczynaliśmy Czytaliśmy gazetkę.

Tak zaczynaliśmy

Tak zaczynaliśmy

Tak zaczynaliśmy Wzięliśmy udział w spotkaniu z policjantem. który przekazał uczniom informacje nt. praw człowieka, równości wszystkich wobec prawa. Poruszył tematykę stereotypów i uprzedzeń oraz skutków prawnych ich funkcjonowania.

Tak pracowaliśmy Po zdobyciu podstawowej wiedzy na temat dyskryminacji przyszedł czas na podjęcie ważnej decyzji. Postanowiliśmy w naszej szkole zająć się dyskryminacją ze względu na: niepełnosprawność, przynależność do grupy, wygląd i pochodzenie. Ostro zabraliśmy się do pracy.

Tak pracowaliśmy Dyskutowaliśmy na temat równego traktowania i problemów związanych z dyskryminacją.

Tak pracowaliśmy Pracowaliśmy w grupach. Prowadziliśmy burzliwe dyskusje.

Tak pracowaliśmy Na zajęciach świetlicowych opracowaliśmy zasady gry planszowej „Droga do równości” a następnie wykonaliśmy planszę oraz karty do gry.

Tak pracowaliśmy Przygotowywaliśmy plakaty

Tak pracowaliśmy Układaliśmy hasła antydyskryminacyjne

Tak pracowaliśmy Układaliśmy hasła antydyskryminacyjne.

Tak pracowaliśmy Na zajęciach rękodzieła wykonywaliśmy torby na zakupy i podkoszulki z hasłami antydyskryminacyjnymi.

Materiały, które wypracowaliśmy Powstały ulotki antydyskryminacyjne

Materiały, które wypracowaliśmy

Materiały, które wypracowaliśmy

Materiały, które wypracowaliśmy Siatki i podkoszulki z hasłami antydyskryminacyjnymi

Materiały, które wypracowaliśmy Plakaty i rysunki

Materiały, które wypracowaliśmy

Materiały, które wypracowaliśmy

Nasze wnioski Każdy inny, wszyscy równi! Nie jesteśmy winni, że jesteśmy inni! Każdy uczeń jest inny, ale z edycji limitowanej! Zamykam usta na dyskryminację kolegów, otwieram oczy na ich tolerancję! Lepiej mieć INNYCH przyjaciół niż nie mieć ich wcale. Nie dyskryminuj tych, którzy należą do innej grupy, to też są ludzie, tacy sami jak Ty! „Obywatel szkoły” czyli bez lepszych i gorszych!

Nasze wnioski Odlotowe ciuchy i najnowszy smart fon nie przysłonią prawdziwej wartości człowieka. Chudszy, czy grubszy – nie znaczy gorszy. TOLERANCJA GÓRĄ!!! RAZEM jesteśmy silniejsi wobec dyskryminacji. INNY … nie znaczy gorszy!!! Chcemy być traktowani jednakowo, bez względu jakiej jesteśmy płci, koloru skóry, czy pochodzenia!!! WSPÓLNIE UCZYMY SIĘ TOLERANCJI.

Co nam dało uczestnictwo w projekcie Dzięki uczestnictwu w projekcie „Szkoła Równego Traktowania” inaczej spojrzeliśmy na problemy naszych rówieśników związane z niepełnosprawnością, innym wyglądem, narodowością. Zrozumieliśmy, że INNY nie znaczy gorszy. Na podstawie wszystkich prac uczniów powstały: duży plakat przypominający o równym traktowaniu, który będzie prezentowany nie tylko w naszej szkole, ale również w szkołach sąsiednich oraz w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej, ulotka oraz Kodeks Równego Traktowania, które otrzyma każda klasa. torby i podkoszulki, które będą prezentowane w auli szkolnej, scenki antydyskryminacyjne, na podstawie których powstanie krótki film.

Podsumowanie Projektu W dniu 10 maja odbył się apel podsumowujący pracę nauczycieli i uczniów w projekcie. W tym dniu odwiedziła nas pani Agnieszka Kozakoszczak, która wzięła udział w uroczystym podsumowaniu projektu.