„Tak naprawdę każdy z nas jest taki sam, różnimy się wyłącznie tym co mamy w głowach”.
Rozmowy i dyskusje w klasach. Tak zaczynaliśmy Rozmowy i dyskusje w klasach.
Tak zaczynaliśmy
Tak zaczynaliśmy Czytaliśmy gazetkę.
Tak zaczynaliśmy
Tak zaczynaliśmy
Tak zaczynaliśmy Wzięliśmy udział w spotkaniu z policjantem. który przekazał uczniom informacje nt. praw człowieka, równości wszystkich wobec prawa. Poruszył tematykę stereotypów i uprzedzeń oraz skutków prawnych ich funkcjonowania.
Tak pracowaliśmy Po zdobyciu podstawowej wiedzy na temat dyskryminacji przyszedł czas na podjęcie ważnej decyzji. Postanowiliśmy w naszej szkole zająć się dyskryminacją ze względu na: niepełnosprawność, przynależność do grupy, wygląd i pochodzenie. Ostro zabraliśmy się do pracy.
Tak pracowaliśmy Dyskutowaliśmy na temat równego traktowania i problemów związanych z dyskryminacją.
Tak pracowaliśmy Pracowaliśmy w grupach. Prowadziliśmy burzliwe dyskusje.
Tak pracowaliśmy Na zajęciach świetlicowych opracowaliśmy zasady gry planszowej „Droga do równości” a następnie wykonaliśmy planszę oraz karty do gry.
Tak pracowaliśmy Przygotowywaliśmy plakaty
Tak pracowaliśmy Układaliśmy hasła antydyskryminacyjne
Tak pracowaliśmy Układaliśmy hasła antydyskryminacyjne.
Tak pracowaliśmy Na zajęciach rękodzieła wykonywaliśmy torby na zakupy i podkoszulki z hasłami antydyskryminacyjnymi.
Materiały, które wypracowaliśmy Powstały ulotki antydyskryminacyjne
Materiały, które wypracowaliśmy
Materiały, które wypracowaliśmy
Materiały, które wypracowaliśmy Siatki i podkoszulki z hasłami antydyskryminacyjnymi
Materiały, które wypracowaliśmy Plakaty i rysunki
Materiały, które wypracowaliśmy
Materiały, które wypracowaliśmy
Nasze wnioski Każdy inny, wszyscy równi! Nie jesteśmy winni, że jesteśmy inni! Każdy uczeń jest inny, ale z edycji limitowanej! Zamykam usta na dyskryminację kolegów, otwieram oczy na ich tolerancję! Lepiej mieć INNYCH przyjaciół niż nie mieć ich wcale. Nie dyskryminuj tych, którzy należą do innej grupy, to też są ludzie, tacy sami jak Ty! „Obywatel szkoły” czyli bez lepszych i gorszych!
Nasze wnioski Odlotowe ciuchy i najnowszy smart fon nie przysłonią prawdziwej wartości człowieka. Chudszy, czy grubszy – nie znaczy gorszy. TOLERANCJA GÓRĄ!!! RAZEM jesteśmy silniejsi wobec dyskryminacji. INNY … nie znaczy gorszy!!! Chcemy być traktowani jednakowo, bez względu jakiej jesteśmy płci, koloru skóry, czy pochodzenia!!! WSPÓLNIE UCZYMY SIĘ TOLERANCJI.
Co nam dało uczestnictwo w projekcie Dzięki uczestnictwu w projekcie „Szkoła Równego Traktowania” inaczej spojrzeliśmy na problemy naszych rówieśników związane z niepełnosprawnością, innym wyglądem, narodowością. Zrozumieliśmy, że INNY nie znaczy gorszy. Na podstawie wszystkich prac uczniów powstały: duży plakat przypominający o równym traktowaniu, który będzie prezentowany nie tylko w naszej szkole, ale również w szkołach sąsiednich oraz w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej, ulotka oraz Kodeks Równego Traktowania, które otrzyma każda klasa. torby i podkoszulki, które będą prezentowane w auli szkolnej, scenki antydyskryminacyjne, na podstawie których powstanie krótki film.
Podsumowanie Projektu W dniu 10 maja odbył się apel podsumowujący pracę nauczycieli i uczniów w projekcie. W tym dniu odwiedziła nas pani Agnieszka Kozakoszczak, która wzięła udział w uroczystym podsumowaniu projektu.