Co zrobić, żeby działdowska młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym, czyli obniżenie cenzusu wiekowego do 16 roku życia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1791.
Advertisements

WYBORY PARLAMENTARNE.
TRAKTAT LIZBOŃSKI.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
Charakterystyka władzy ustawodawczej
„WEŹ KARTECZKĘ ODDAJ GŁOS… WRZUĆ DO URNY BĘDZIESZ GOŚĆ”
Temat lekcji: Moje państwo – Rzeczpospolita Polska.
Struktura władz w III Rzeczpospolitej Polskiej
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
Proces wyborczy w Polsce
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Prawo dostępu do głosowania SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Dominik Łazarz, Scenariusz.
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
Prawa i obowiązki obywateli RP
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Nie jesteś samotną wyspą
Prawa i obowiązki Obywateli RP
Serdecznie zapraszamy na krótką prezentację multimedialną
Dzień Samorządu Terytorialnego 2012 „Istota decentralizacji - współczesne wyzwania” Polańczyk, 30 maja 2012 Jerzy Stępień sędzia Trybunału Konstytucyjnego.
„Szkoła demokracji” Edukacyjny projekt uczniów Zespołu Szkół im
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
Konstytucja po roku 1989 Alicja Klich II Lbh.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
WYBORY W POLSCE.
Dokładniej o demokracji
Wybory, czyli o demokracji pośredniej
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
„Młodzież w społeczeństwie”
Co to takiego? Czym się zajmuje? Wybory do Parlamentu Europejskiego.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ „Czy referendum lokalne.
Michał Okręglicki Twój kandydat do Rady Samorządu Gimnazjum nr 38 w Bydgoszczy.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń Zespół Szkół w Koniuszowej.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Wiedza o społeczeństwie
Sylwetka respondenta kobieta Zamieszkując a powiat nakielski lat Szkoła ponadgimnazjalna.
Prawa Człowieka w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej
SEJM I SENAT RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Demokracja.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
Kompetencje i role prezydenta
 Wybory prezydenta odbywają się w Polsce co 5 lat, chyba że z jakiegoś powodu (głównie z powodu śmierci lub rezygnacji z urzędu prezydenta) kadencja.
Wybory prezydenckie będą odbywały się w kilku terminach:  czerwca dla młodzieży, która nie ukończyła 18 lat,  20 czerwca dla osób dorosłych. W.
ŹRÓDŁA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO
Znamy swoje prawa.
KRÓTKA HISTORIA SAMORZĄDNOŚCI Samorząd uczniowski – jeden z organów szkoły, niezależna organizacja uczniów danej szkoły, obejmująca całą społeczność.
Temat: Udział obywatela w wyborach i referendach.
PRAWA CZŁOWIEKA I SYSTEMY ICH OCHRONY mgr Paweł Niemczyk 2.
Zakres obowiązywania kpa
Prawa człowieka i systemy ich ochrony
Menu 1.Prawa osobiste 2.Prawa polityczne 3.Prawa ekonomiczne, społeczne i kulturalne 5.Bibliografia 4.Przykłady łamania praw.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Planistyczne działania wspierające.
UDZIAŁ OBYWATELA W WYBORACH I REFERENDACH
WŁADZA USTAWODAWCZA SEJM I SENAT RP
PRAWA OBYWATELA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Trybunał Konstytucyjny
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zapis prezentacji:

Co zrobić, żeby działdowska młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym, czyli obniżenie cenzusu wiekowego do 16 roku życia.

KONSTYTUCJA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Rozdział II WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA Art. 62. Obywatel polski ma prawo udziału w referendum oraz prawo wybierania Prezydenta Rzeczypospolitej, posłów, senatorów i przedstawicieli do organów samorządu terytorialnego, jeżeli najpóźniej w dniu głosowania kończy 18 lat.

Partie, proponujące wcześniej obniżenie cenzusu wiekowego „W Ruchu Palikota uważamy, że konieczne jest nie tylko głosowanie już od 16. roku życia, ale przyznanie w tym wieku także reszty praw przysługujących dorosłym obywatelom. Bo ci ludzie są teraz przecież tak samo dojrzali, jak 18-latkowie. Nie ma więc najmniejszego sensu tworzyć jakiejś fikcji i sztucznie zawyżać wiek dający uprawnienia obywatelskie.” -Andrzej Rozenek, Ruch Palikota Środowisko młodych ludzi poniżej 18 roku życia, jest już na tyle ukształtowane by mieć swoje zdanie w wielu sprawach. Ta propozycja jest godna rozważenia -Grzegorz Dolniak, PO

Centrum Badania Opinii Społecznej oraz Centrum Studiów Wyborczych UMK w Toruniu

Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce