Warsztat konsultacyjny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻORY KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU LPR.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Opiekun osób starszych
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Konsultacje społeczne Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Libiąż - Aktualizacja II Libiąż, 20 maja 2008r. Libiąskie Centrum Kultury.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
WYNIKI ANKIETY INTERNETOWEJ Opracowanie wyników: Dr Jarosław Załęcki Mgr Maciej Brosz „Współtwórz swoje miasto. Wysokościowce w Gdańsku”
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Nie wystarczy mieć cel – trzeba jeszcze wiedzieć, jak ten cel osiągnąć” Profesor Jerzy Regulski.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Gminny Program Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata Spotkanie edukacyjne na temat rewitalizacji Częstochowa,
ETAP II. OPRACOWANIE PROGRAMU REWITALIZACJI ETAP III. USTALENIE ZASAD POWOŁANIA I FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU DS. REALIZACJI PROGRAMU REWITALIZACJI.
Realizatorami projektu są Fundacja Barka, Sieć Barki oraz WRK
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Lokalny Program Rewitalizacji
Konsultacje społeczne 1
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020
„Nie wystarczy mieć cel – 
Warsztat konsultacyjny
Konsultacje społeczne
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Bądź częścią rozwiązania
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Warsztat konsultacyjny
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
ZAŁĄCZNIK 17 REWITALIZACJA WŁOCŁAWKA
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Warsztat konsultacyjny nr 2
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Projekt Programu Rewitalizacji Gminy Dziwnów
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
ZAŁĄCZNIK NR 8 DIAGNOZA WŁOCŁAWKA.
Szkoła Promująca Zdrowie
Współczesne kierunki polityki społecznej
„Podwórko – nasza wspólna przestrzeń”
Rewitalizacja – jak eS może ją wspierać.
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Miasto Przyjazne Dzieciom
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami dla przedsiębiorstw na innowacje Toruń, r.
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

Warsztat konsultacyjny Lokalny Program Rewitalizacji dla Gminy Chorkówka na lata 2017-2023 Warsztat konsultacyjny Chorkówka, 4 kwietnia 2017 r.

Wprowadzenie Celem pracy jest opracowanie dokumentu, który będzie podstawą do ubiegania się o środki zewnętrzne na działania określone w Lokalnym Programie Rewitalizacji na wyznaczonych obszarach gminy. Celem spotkania jest wstępna diagnoza zdegradowanych przestrzeni do wyznaczenia obszaru rewitalizacji w gminie.

Plan prezentacji Etapy realizacji projektu. Podstawowe informacje na temat rewitalizacji. Prezentacja wyników badania ankietowego. Identyfikacja problemów, zjawisk kryzysowych w gminie. Wstępne wskazanie obszarów wymagających rewitalizacji.

Etapy realizacji projektu Opracowanie diagnozy (analiza danych zastanych, badanie ankietowe, spotkania diagnostyczne). Podjęcie decyzji o wyznaczenie obszaru rewitalizacji. Opracowanie projektu Lokalnego Programu Rewitalizacyjnego (LPR) - spotkania warsztatowe, praca ekspertów. Konsultacje społeczne LPR. Uchwalenie i przekazanie projektu LPR.

Definicja rewitalizacji Rewitalizacja to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych poprzez działania całościowe (powiązane wzajemnie przedsięwzięcia obejmujące kwestie społeczne oraz gospodarcze lub przestrzenno-funkcjonalne, techniczne, środowiskowe), integrujące interwencję na rzecz społeczności lokalnej, przestrzeni i lokalnej gospodarki, skoncentrowane terytorialnie i prowadzone w sposób zaplanowany oraz zintegrowany poprzez program rewitalizacji.

Obszar zdegradowany Jest to obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy spowodowany koncentracją negatywnych zjawisk społecznych, współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w sferze gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno-funkcjonalnej lub technicznej. Obszar zdegradowany może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów.

Obszar rewitalizacji Obejmuje całość lub część obszaru zdegradowanego, cechującego się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na którym z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, zamierza się prowadzić rewitalizację. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic, lecz nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% mieszkańców gminy.

Metody wyznaczenia obszaru zdegradowanego Diagnoza sporządzona jest na podstawie: analizy na podstawie danych dostarczonych przez Urząd Gminy oraz danych publicznie dostępnych, danych pozyskanych na podstawie badań jakościowych (FGI), badań społecznych, spotkań z mieszkańcami. Przedstawienie wskaźników których używaliśmy:

Sfera społeczna Diagnozowane zjawiska: bezrobocie, ubóstwo, przestępczość, niski poziom edukacji, brak aktywności mieszkańców w życiu publicznym i kulturalnym, niski poziom kapitału społecznego, w tym zaufania w społeczeństwie.

Sfera gospodarcza Sfera środowiska Diagnozowane zjawiska: niski poziom przedsiębiorczości mieszkańców, słaba kondycja przedsiębiorstw, niewielka liczba lokali usługowych, sklepów. przekroczenia standardów jakości środowiska, obecności odpadów stwarzających zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub stanu środowiska. Sfera środowiska

Sfera przestrzenno-funkcjonalna Diagnozowane zjawiska: braki lub niedostateczna jakość infrastruktury technicznej i społecznej np. dostęp do szkoły, ośrodka zdrowia oraz dostęp do usług, brak dostępu lub niska jakość podstawowych usług, niedostosowanie rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru (niedostosowanie przestrzeni publicznej do potrzeb osób niepełnosprawnych, niski poziom obsługi komunikacyjnej, niedobór lub niskiej jakości tereny publiczne.

Sfera techniczna Diagnozowane zjawiska: degradacja stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkaniowym, niedostateczne rozwiązania techniczne umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych, w szczególności w zakresie energooszczędności i ochrony środowiska.

1 pytanie do Państwa Jakie występują społeczne problemy i zjawiska kryzysowe w gminie? - prosimy również o ich umiejscowienie w przestrzeni. Proszę mieć „na oku”: bezrobocie, ubóstwo, przestępczość, niski poziom edukacji, brak aktywności mieszkańców w życiu publicznym i kulturalnym, niski poziom kapitału społecznego, w tym zaufania w społeczeństwie

2 pakiet pytań do Państwa Problemy i zjawiska kryzysowe poza sferą społeczną: Jakie występują problemy i zjawiska kryzysowe w sferze gospodarczej? prosimy również o ich umiejscowienie w przestrzeni Jakie występują problemy i zjawiska kryzysowe w sferze środowiskowej? prosimy również o ich umiejscowienie w przestrzeni Jakie występują problemy i zjawiska kryzysowe w sferze przestrzenno-funkcjonalnej? prosimy również o ich umiejscowienie w przestrzeni Jakie występują problemy i zjawiska kryzysowe w sferze technicznej?

3 pakiet pytań do Państwa (uzupełniający) Jaki jest poziom zaangażowania, udziału w życiu publicznym lokalnej społeczności? Jakie grupy (np. seniorzy, młodzież, przedsiębiorcy) wyróżniają się pod względem poziomu zaangażowania? Jaki jest udział mieszkańców w przygotowaniu i konsultowaniu decyzji rozwojowych podejmowanych przez władze gminy? Jaka jest aktywność sektora pozarządowego? Jakie są doświadczenia w mieście w tworzeniu partnerstw na rzecz realizacji przedsięwzięć rozwojowych? Jak silne są więzi społeczne wśród mieszkańców? W jakim stopniu występują zjawiska wykluczenia i podziałów społecznych w gminie? Jakie konflikty są w gminie, które wymagają rozwiązania? Kto jest w nie zaangażowany? Czego dotyczą?

RES Management S.C. Paweł Mentelski, Tomasz Bartnicki, Maciej Jednakiewicz 36-200 Brzozów ul. Armii Krajowej 2 Tel./fax 13 43 43 361 Dziękujemy za uwagę