Europejski Technik Rolnik ESF01-2012-1-PL1-LEO01-27117 Projekt realizowany w ZSP CKU w Przygodzicach Instytucja partnerska MFR Fougeres (Francja)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Podsumowanie projektu „W drodze po sukces zawodowy – staże w Wielkiej Brytanii” Ostróda, 22 stycznia 2009 r.
„Na dobry początek – staż”
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Praktyki zagraniczne IAESTE
Praktyczna nauka zawodu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ- PROJEKT PODNIESIENIA KOMPETENCJI ZAWODOWYCH UCZNIÓW TECHNIKUM W SUCHOWOLI, CELEM ZWIĘKSZENIA ICH SZANS NA RYNKU PRACY. ETAP I.
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Technik Turystyki Wiejskiej
Edukacja i Kultura Leonardo da Vinci
PROGRAM COMENIUS.
do Projekt powstał z inicjatywy organizacji zajmujących się szeroko rozumianą edukacją zawodową z udziałem organizacji skupiających.
Projekt Leonardo da Vinci nr PL1-LEO Chcemy być lepsi na rynku pracy CZECHY 2013.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Praktyka w Niemczech w ramach programu: Leonardo da Vinci
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Mobilność realizowana przez ZSP nr 2 w Końskich w ramach Projektu p.t.: „Mobilność uczniów technikum usług fryzjerskich i technikum budownictwa – kluczem.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Europejski Technik Rolnik ESF PL1-LEO Projekt realizowany w ZSP CKU w Przygodzicach Instytucja partnerska MFR Fougeres (Francja)

Europejski technik rolnik ESF PL1-LEO Czas realizacji projektu Główne założenia projektu: Doskonalenie umiejętności zawodowych, językowych, kulturowych, społecznych

Uczniowie Technikum Rolniczego odbyli w ramach tego projektu 4- tygodniowy staż realizując w ten sposób założenia praktyki zawodowej

Maison Familiale Rurale w Fougres (MFR) jest prywatnym zawodowym ośrodkiem szkoleniowym usytuowanym w północno-zachodniej Francji, region Bretania(Ille-et-Villaine) o statusie prywatnego stowarzyszenia pracodawców, posiadającym umowę z Ministerstwem Rolnictwa.

MFR w Fougeres powstało w 1958 r., kiedy grupa rolników postanowiła stworzyć stowarzyszenie, którego celami były: Zapewnienie edukacji ogólnej i zawodowej rolników i producentów rolnych Udział w rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich Przygotowania młodych ludzi do aktywnego życia zawodowego

Głównym celem instytucji jest przygotowanie młodzieży do aktywnego życia zawodowego. Szkoła od początku przywiązuje wielką wagę do indywidualnego procesu nauczania, duży nacisk kładzie na szkolenie praktyczne. Ma duże doświadczenie w projektach mobilności.

Michał Karbowiak Wojciech Biały Grzegorz Mierzwiak Daniel Jakubowski Rekrutacja uczniów: Zasady - uczniowie klasy trzeciej technikum rolniczego - z najwyższą oceną z zachowania, z którymi nie ma kłopotów wychowawczych, - z przedmiotów zawodowych posiadają dobre oceny - rodzice posiadają gospodarstwo, w którym mogą przyjąć ucznia ze szkoły we Francji - zna język angielski w stopniu komunikatywnym- dobra ocena

W ramach przygotowania uczniowie uczestniczyli w zajęciach z przygotowania językowego i kulturowego Poszerzali swoje słownictwo z zakresy branży rolniczej oraz tradycji i kultury Francji.

W czasie przygotowania do wyjazdu koordynator projektu pani Lidia Jakubiak organizowała spotkania, na których informowała o bieżących postępach oraz odpowiadała na pytania. Podczas dwóch spotkań uczestniczyli rodzice uczniów. Na pozostałych uczniowie uczestniczyli samodzielnie.

Uczestnicy projektu odbyli podróż autokarem do miejscowości Rennes skąd odebrała ich koordynatorka ze strony francuskiej pani Myriam Moine

-prezentacja i zwiedzanie Szkoły Zawodowej w Fougeres -przedstawienie założeń praktyki zawodowej w indywidualnych gospodarstwach - zapoznanie z miejscem praktyki zawodowej -Szkolenie z zakresu bhp na stanowisku pracy oraz podczas obsługi zwierząt -praktyka zawodowa w gospodarstwach -wykonywanie dokumentacji praktyki w formie filmu - wykonanie produktu końcowego Codziennie praktyka zawodowa dla uczestników projektu odbywała się od godziny 8.00 do przez 20 dni roboczych. Po godzinie oraz w dni wolne był realizowany program kulturowy oraz dodatkowe zajęcia

Uczniowie przebywali w gospodarstwach, w których głównie odbywa się hodowla krów mlecznych. Chłopcy przebywali w dwóch gospodarstwach, dzięki czemu łatwiej im było przetrwać okres adaptacji. Wykonywali czynności związane z produkcją zwierzęcą i roślinną

Uczniowie odbyli staż w okresie od Był to czas sporzą- dzania kiszonek dla bydła.

Wykonywanie doju w hali udojowej. Na zdjęciu jeden z uczniów podczas pracy.

Przygotowywanie pryzmy kiszonkarskiej.

Experience Exchange Programme for Students Leonardo da Vinci Programme the third class of Agricultural Technical School - 4 students 1 st week 1 st day organizational meeting in the partnership school MFR in Fougeres viewing of MFR school description of vocational training path on the farms and coming to the place work safety regulations training familiarizations with the farm, organization, equipment and livestock housing

Certyfikat potwierdza nabyte umiejętności i kwalifikacje

Uczniowie nabyli nowe umiejętności zawodowe Podnieśli swoje kompetencje językowe Zapoznali się z nowymi technologiami Nasza placówka stała się partnerem w realizacji projektów nie tylko dla młodzieży z liceum