Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IDEA WARSZTATÓW LOKALNEGO OŻYWIENIA GOSPODARCZEGO 4 etapy.
Advertisements

Strategia rozwoju Spółki Jutrzenka SA w dobie globalizacji gospodarki
Istota i przesłanki badań marketingowych
Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedsiębiorczości w firmie
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
Warsztat z pomysłem, cz. III
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Ekonomiczna teoria biurokracji
Zakład pracy jako organizacja formalna.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
Przedsiębiorczość innowacyjna w praktyce
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Wsparcie firm innowacyjnych w ramach projektów Centrum Innowacji FIRE; komercjalizacja innowacji Andrzej Kaczmarek – Prezes Zarządu CI FIRE Warszawa,
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Formy komercjalizacji
Innowacje w sektorze usług
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Charakterystyka przedsiębiorcy cz. I
Filary gospodarki opartej na wiedzy – perspektywa ICT
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Moja przedsiębiorczość
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
Strategia przedsiębiorstwa
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Zasoby przedsiębiorstwa
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Sprawność systemu rynkowego
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Zajęcia wstępne – zapoznanie z zasadami PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Przedsiębiorczość, Przedsiębiorca prof. dr hab. Agnieszka Sopińska © Agnieszka Sopińska.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Przedsiębiorczość Ćwiczenia Zajęcia 2.  Metafora - inaczej przenośnia to środek stylistyczny polegający na utworzeniu nowego, innego niż pierwotnie znaczenia.
Lokalne Klastry Energii
Firmy globalne.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
JAK ZWIĘKSZYC KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie międzynarodowe
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
MIKROEKONOMIA – program przedmiotu
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Przedsiębiorczość PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zapis prezentacji:

Mity i metafory przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość w Polsce. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Koncepcja błękitnego oceanu Czerwony Ocean Błękitny Ocean Konkurowanie w istniejącej przestrzeni rynkowej Tworzenie wolnej przestrzeni rynkowej Zwalczanie konkurencji Konkurencja przestaje być istotna Wykorzystywanie istniejącego popytu Tworzenie i przechwytywanie nowego popytu Konieczność znajdowania kompromisu między wartością a kosztem Przełamanie przymusu kompromisu między wartością a kosztem Wybieranie między wyjątkowością a niskimi kosztami Dążenie do wyjątkowości i niskich kosztów PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW PROFIT Zasoby fizyczne Reputacja na rynku Zasoby organizacyjne (np. struktura organizacji) Zasoby finansowe Zasoby intelektualne i ludzkie Zasoby technologiczne PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Mity Przedsiębiorczości Przedsiębiorcą trzeba się urodzić, Przedsiębiorcy są zupełnie niezależni, Pozyskiwanie finansowania jest najważniejszym czynnikiem sukcesu nowego przedsięwzięcia, Istnieje profil idealnego przedsiębiorcy. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Mity Przedsiębiorczości 2 Przedsiębiorcy to ludzie młodzi, Przedsiębiorcy samotnie dążą do wytyczonych celów, W przedsiębiorczości trzeba mieć szczęście, Innowacje powinny się opierać na najnowszych technologiach i mieć charakter przełomowy. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Metafory Przedsiębiorczości - teoria G.Morgan Obrazy organizacji. Metafory uwypuklają różne cechy organizacji, każda pozwala spojrzeć pod innym kontem i dostrzec nowe aspekty. Odczytywanie organizacji i myślenie obrazami Metafora organizacji jako maszyny i organizmu. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Metafory przedsiębiorczości przykłady Orkiestra Matrioszka Wańka-Wstańka Gra w golfa Gra w szachy Dywanojeźdźca (S. Kwiatkowski) PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

Model Timmonsa (Metafora Żonglera) Szanse Zasoby Zespół PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW Dziękuje za uwagę ! PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ mgr Paweł Kłobukowski Wydział Zarządzania UW