Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Podkarpackie Szkolenie Informatyczno Metodyczne
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
FUNKCJE I Kompetencje nauczyciela
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Praca dyplomowa inżynierska
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
prezentacji multimedialnych
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Prezentacja materiału dydaktycznego „Białe bogactwo”
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
- adaptacja stanowiska komputerowego dla osób niepełnosprawnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Opis zawodu ( łac. informare, -atum: obrazowo opisać) – osoba, która wykształciła się na specjalistę w dziedzinie nowych technologii, posiadającego wiedzę
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Tworzenie prezentacji
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
w praktyce pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
opracowała Joanna Bojarska
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Zasady tworzenia dobrych prezentacji
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Tworzenie prezentacji multimedialnej
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
Multimedia To media, które wykorzystują różne formy informacji oraz różne formy ich przekazu (np. tekst, dźwięk, grafikę, animację, wideo) w celu dostarczania.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Jak przygotować dobrą, interesującą prezentację multimedialną?
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania

Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających, oprogramowania potrzebnego do projektowania i odtwarzania, wymagań sprzętowych, sposobów i zasad tworzenia.

Zakres zastosowań prezentacji Kształtowanie obrazu rzeczywistości Kształtowanie umiejętności intelektualnych Przedstawienie elementów wychowawczych Przedstawienie sposobu postępowania

Sposób wykorzystania prezentacji w edukacji Przedstawianie nowego problemu Przekazanie wyników działań Sprawdzenie wiadomości Wprowadzenie uogólnień

Korzyści z zastosowań prezentacji w edukacji skuteczność nauczania jest większa o 56%    zrozumienie tematu jest 56 – 60% wyższe    nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są o 20 – 40% rzadsze    oszczędność czasu wynosi 38 – 70%    tempo uczenia się jest o 60% szybsze    zakres wiedzy przyswojonej jest o 25 – 50% szerszy[1] [1] G. Adams: „Why Interactive?” w “Multimedia & Videodise Monitor”, marzec 1992.

Sposoby tworzenia prezentacji: Ustalenie celu i treści Przygotowanie scenariusza Dobór i układ wiadomości Dobór struktury obrazowo - słownej Tworzenie motywacji do uczenia się Wykorzystanie video, animacji Prawidłowy układ na ekranie

Oprogramowanie Microsoft PowerPoint Micrografx Charisma 4,0 Corel DRAW Lotus Freelance Graphics

Badania fiksacji wzroku 45,5 % 29 % 11,5 % 14 %

Zasady tworzenia prezentacji Przy tworzeniu prezentacji należy : dbać o prostotę przekazu używać jak najmniejszej ilości słów używać kluczowych słów i znaków wykorzystywać wizualizację przekazu stosować wykresy i diagramy nie wizualizować, jeśli można opowiedzieć nie rywalizować ze swymi pomocami nie pokazywać obrazów bez ich objaśnienia nie mówić do swoich obrazów

Pokaz gotowej prezentacji Pokaz można zaplanować na wiele sposobów dzięki PowerPoint

Podsumowanie Komputerowe prezentacje dydaktyczne powstałe w oparciu o bazę sprzętową i oprogramowanie, tworzone samodzielnie przez nauczyciela przedmiotu, muszą opierać się na zasadach: prawidłowym wykorzystaniu ekranu, ekonomicznym projektowaniu i zastosowaniu prezentacji, doborze struktury obrazowo – słownej, dydaktycznej: celach i treściach programu warunkach realizacji możliwościach uczniów umiejętnościach i wiedzy nauczyciela.

Wnioski Właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej zależy przede wszystkim od przygotowania zawodowego nauczycieli, świadomości, osobistego zaangażowania i inwencji twórczej. Możliwości i pomoc w tym zakresie oferuje między innymi program do tworzenia prezentacji multimedialnych Microsoft PowerPoint. Dziękuję.