Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ 1.Przedszkola 2.Szkoły podstawowe 3.Gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
2. Kryteria uzyskania certyfikatu dla szkoły podstawowej organizacja imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci edukacja dzieci w zakresie aktywności fizycznej wdrożenie systemu oceniania z wychowania fizycznego i oferty zajęć do wyboru w ramach dwóch godzin WF edukacja rodziców nt. roli aktywności ruchowej w prawidłowym rozwoju ich dzieci
SZKOŁA PODSTAWOWA organizacja imprezy sportowo-rekreacyjnej dla dzieci Zorganizowanie i przeprowadzenie minimum raz w roku jednej z wymienionych form (do wyboru): konkurs taneczny, gimnastyczny, międzyklasowe zawody, turnieje sportowe, imprezy promujące aktywność fizyczną, w czasie których będą zorganizowane konkursy sportowe dla dzieci itp. Dokumentacja dołączona do sprawozdania: - zdjęcia z imprezy - scenariusz imprezy - % dzieci, które wzięły udział
SZKOŁA PODSTAWOWA edukacja dzieci w zakresie aktywności fizycznej Realizacja treści związanych z aktywnością fizyczną w oparciu o metodę projektu (np. tematyka związana ze spędzaniem czasu wolnego w rodzinie, sprawność a zdrowie, znani sportowcy itp.) Dokumentacja dołączona do sprawozdania: - krótki opis działań - zdjęcia z przeprowadzonych zajęć - % dzieci uczestniczących w zajęciach - wybrane prace dzieci
SZKOŁA PODSTAWOWA wdrożenie systemu oceniania z WF i oferty zajęć do wyboru w ramach dwóch godzin WF Wdrożenie systemu oceniania z wychowania fizycznego, który będzie pełnił funkcję motywującą ucznia do podejmowania samodzielnej aktywności ruchowej w czasie wolnym Wdrożenie oferty zajęć do wyboru w klasach IV-VI Dokumentacja dołączona do sprawozdania w postaci: - przedmiotowego systemu oceniania z WF - modelu organizacyjnego wychowania fizycznego w szkole (dla II etapu edukacji)
SZKOŁA PODSTAWOWA edukacja rodziców nt. roli aktywności ruchowej w prawidłowym rozwoju ich dzieci Podjęcie przynajmniej jednego z przykładowych działań: organizacja pogadanek, prelekcji, edukacja rodziców z wykorzystaniem strony internetowej szkoły lub innych form (np. ulotki, broszury) Dokumentacja dołączona do sprawozdania w postaci: - krótkiego opisu podjętych działań (rodzaj i liczba) - % rodziców uczestniczących
Dziękuję za uwagę PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ dr Renata Czarniecka Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra med. Aleksandra Szczygła Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie