Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRAWO DO OCHRONY ZDROWIA
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Dostępność świadczeń z perspektywy lekarza podstawowej opieki zdrowotnej dr med. Adam Windak.
Jak zapewnić pacjentom chorym na nowotwory prawo do głosu?
Badanie satysfakcji pacjentów
projekt poprawy jakości 2005
ZBYSZKO PRZYBYLSKI SZPITAL POWIATOWY WE WRZEŚNI SPÓŁKA Z O.O.
Dyrektor ds. Zdrowia Publicznego
System ewaluacji NPR i NSRO
Wymogi dla zakładów lecznictwa uzdrowiskowego i oczekiwania pacjentów
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Normy praktyki zawodowej
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Status SP ZOZ, a komercyjne usługi medyczne
Ruch organizacji pacjentów.
ROLA I ZADANIA POWIATU W SYSTEMIE OPIEKI ZDROWOTNEJ NA PRZYKŁADZIE POWIATU OLKUSKIEGO POWIAT OLKUSKI.
Podstawy Medycyny Ratunkowej - zagadnienia prawne dla pielęgniarek
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Koszyk gwarantowanych świadczeń opieki zdrowotnej.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Warszawa, grudzień 2013 r. 16 programów 16 programów adresowanych do: 1.Kobiet w ciąży 1.Kobiet w ciąży – Szkoła Rodzenia - blisko odbiorców rocznie.
Usługa medyczna i jej cechy
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Prezentacja Medicover dla ING Dlaczego Medicover?
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Działanie i jego składniki
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Ministerstwo Finansów
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki 1 Personalne listy pacjentów oczekujących na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej Angelika Milkiewicz-Ławicka Naczelnik.
Diagnoza i zmiana czynników decydujących o niedoskonałości w działaniu POZ-tów Fundacja Rozwoju Metod Łączonych w Medycynie Projekt realizowany w ramach.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
PROF. DR HAB. MED. JAN KULIG PROBLEM REFERECYJNOŚCI ODDZIAŁÓW CHIRURGICZNYCH KRAJOWY KONSULTANT W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ REFERENCYJNOŚĆ ODDZIAŁÓW.
Ustawa o zapobieganiu narkomanii z dnia 29 lipca 2005 roku.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Podsumowanie Konferencji
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Gdański Program Ochrony Zdrowia Psychicznego 2016 – 2020 Dotychczasowy program, prace nad kontynuacją, wyzwania przyszłościowe.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Projekt „Rozwój kompetencji pielęgniarskich” realizowany w ramach
A chcemy dowiedzieć się za unijne pieniądze dr Małgorzata Wiśniewska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Wyniki badania stopnia satysfakcji pacjentów leczonych w całodobowym oddziale psychiatrycznym o wzmocnionym zabezpieczeniu dla młodzieży SP Szpitala dla.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach konkursu dla Działania 7
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szpitali Niepublicznych
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Zapis prezentacji:

Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska Jakość świadczeń zdrowotnych w procesie stanowienia priorytetów zdrowotnych Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska Zakład Zarządzania Ochroną Zdrowia Katedra Polityki Ochrony Zdrowia

Jakość świadczeń zdrowotnych jako priorytet w polityce zdrowotnej Rada Unii Europejskiej wartościami nadrzędnymi w systemie ochrony zdrowia są: (1) powszechność, (2) dostęp do wysokiej jakości opieki, (3) sprawiedliwość oraz (4) solidarność; Zdrowie 2020 znacząca poprawa stanu zdrowia i dobrostanu ludności, zmniejszenie nierówności zdrowotnych, wzmocnienie zdrowia publicznego i zapewnienie systemów ochrony zdrowia zorientowanych na pacjenta, które są powszechne, równe, trwałe i dostarczają świadczenia wysokiej jakości; Policy paper dla ochrony zdrowia na lata 2014-2020. Krajowe ramy strategiczne cel: wdrożenie instrumentów podnoszących jakość świadczonych usług zdrowotnych i efektywność systemu opieki zdrowotnej Narodowy Program Zdrowia na lata 2007-2015 / Narodowy Program Zdrowia na lata 2016-2020 – projekt poprawa jakości świadczeń zdrowotnych w zakresie skuteczności, bezpieczeństwa i akceptowalności społecznej, w tym przestrzegania praw pacjenta

Wysoka jakość świadczeń zdrowotnych – czyli jaka? Ocena jakości świadczeń zdrowotnych / Postrzeganie jakości świadczeń zdrowotnych

Teza Sposób zarządzania jakością świadczeń zdrowotnych i efekt tego zarządzania są pochodną tego, jak rozumiana, pojmowana i traktowana jest jakość i jej rola w procesie leczenia

Próba badawcza (I) pracownicy podmiotów tworzących podmioty lecznicze znajdujące się na terenie województwa łódzkiego (osoby pełniące funkcje zarządcze we wszystkich komórkach organizacyjnych zajmujących się zdrowiem – 31 respondentów): Samorząd Województwa Samorząd powiatowy i gminny Uniwersytet Medyczny w Łodzi Ministerstwo Zdrowia Ministerstwo Spraw Wewnętrznych (II) kadra zarządcza szpitali publicznych w województwie łódzkim; 41 szpitali (dyrektorzy, ordynatorzy, pielęgniarki oddziałowe) – 805 respondentów

Pojęcie jakości świadczeń zdrowotnych w opinii kadry zarządczej szpitali publicznych w województwie łódzkim Grupa zawodowa Definicje jakości dyrektor brak odpowiedzi ordynator/ kierownik/ koordynator złożoność procesu zaspakajania potrzeb zdrowotnych, elekt leczenia, dostępność usług; bezpośrednie przełożenie na zadowolenie pacjentów z pobytu u nas; zadowolenie pacjenta, zaufanie pacjenta, dobry efekt leczniczy; praca wg standardów medycznych, zgodna z najnowszą wiedzą, spełnienie oczekiwań i potrzeb pacjentów; zespół czynników mających wpływ na zdrowie pacjenta i realizację standardów i norm, wiedza i doświadczenie kadry medycznej oraz możliwości sprzętowo-aparaturowe pielęgniarka oddziałowa/ pielęgniarka koordynująca jakość opieki przekraczająca oczekiwania pacjenta, spełnienie standardów; poziom leczenia, opieki lekarskiej i pielęgniarskiej, wyniki satysfakcji pacjentów; doświadczenie pielęgniarek i lekarzy; poprawa stanu zdrowia pacjenta; zadowolenie pacjenta z usług; właściwe wykonywanie obowiązków; poziom na jakim wykonywane są usługi; wypełnianie potrzeb pacjentów zgodnie z ich jednostką chorobową według aktualnej wiedzy medycznej i pielęgniarskiej; takie udzielanie świadczeń aby przynosiły poprawę stanu zdrowia bądź nie przyczyniały się do jego pogorszenia; zaspokojenie potrzeb pacjentów; zadowolenie pacjenta z usług połączone z pozytywnym efektem zdrowotnym; działanie na korzyść pacjenta zgodnie z aktualną wiedzą medyczną; takie udzielanie usług aby przynosiły poprawę stanu zdrowia bądź nie przyczyniały się do jego pogorszenia; właściwe wykonywanie obowiązków; opieka nad pacjentem zgodnie z aktualnie wiedzą medyczną pracownik organu założycielskiego zaspokojenie oczekiwanych potrzeb pacjentów poprzez dostępność do świadczeń zdrowotnych, kompetencje w szczególności kadry medycznej, stosowanie wysokiej klasy aparatury medycznej, wygląd - estetyka placówek med.., empatia pracowników Źródło: wyniki badań własnych

Q DZIĘ JĘ ZA UWAGĘ