Skrajnia budowli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Ruch na makiecie modułowej MTP HOBBY 2010
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Jak przebiega budowa elektrowni wiatrowej ?
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
INFRASTRUKTURA SAMOCHODOWA
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Przepływ przez przelewy materiał dydaktyczny – wersja 1
Kierunki zmian przepisów w zakresie oznakowania
Czy byłaby różnica jeżeli zamiast usługi kurierskiej byłaby usługa pocztowa? Usługa pocztowa byłaby realizowana przez: UPS, DPD, Pocztę Polską, InPost.
TYCZENIE TRAS W procesie projektowania i realizacji inwestycji liniowych (autostrad, linii kolejowych, kanałów itp.) materiałem źródłowym jest mapa sytuacyjno-wysokościowa.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Znaki zakazu.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
CZY ZNASZ ZNAKI DROGOWE ?
Znaki sygnały drogowe i
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej
Prawa autorskie zastrzeżone
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
Główne grzechy kierowców
Projekt pochylni dla osób niepełnosprawnych
Nadrzędnym celem jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania.
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Wskaźnik zmiany prędkości W27 i W27a
Zasady wykonywania rysunków
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
5. POJAZDY TRAKCYJNE Klasyfikacja pojazdów
Historia kolei na terenach południowej Polski
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Ergonomia pracy przy komputerze.
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
i regulacji torów kolejowych
Ruch – jedno w najczęściej obserwowanych zjawisk fizycznych
Sygnały na drodze.
Pakiety ładunkowe Marek Stanisławski Systemy logistyczne.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
RYSUNEK TECHNICZNY.
Organizacja stanowiska pracy z komputerami
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
TEMAT 30: Postępowanie ratownicze w czasie innych akcji komunikacyjnych autor: Piotr Fliciński SZKOLENIE PODSTAWOWE STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP.
Systemy logistyczne 2 M. Stanisławski
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Zasady wykonywania rysunków Oznaczanie instalacji Każdą z instalacji oznacza się symbolem literowym i numerem porządkowym. Wszystkie elementy.
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Kontrole okresowe przewodów kominowych.
Urząd Transportu Kolejowego
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
TECHNOLOGIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Zapis prezentacji:

Skrajnia budowli

z D.U. 151 § 9. 1. W skrajni budowli nie może znajdować się żaden trwały element obiektu budowlanego lub urządzenia, z wyjątkiem toru oraz urządzeń przeznaczonych do bezpośredniego współdziałania z pojazdem kolejowym (urządzeń: sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, telekomunikacyjnych). 2. Skrajnie budowli na liniach kolejowych normalnotorowych powinny odpowiadać wymaganiom określonym w Polskiej Normie oraz przepisach Międzynarodowego Związku Kolei, zwanego dalej "UIC". 3. Ewidencję wymiarów skrajni budowli usytuowanych przy, nad i pod torem kolejowym prowadzi i uaktualnia zarząd kolei.

Skrajnia budowli kolejowa A - Skrajnia budowli trakcji parowej lub spalinowej

B - Skrajnia budowli lekkich (np B - Skrajnia budowli lekkich (np. kładki dla pieszych, do której zakotwiczenie linki nośnej wpływałoby niekorzystnie na jej stateczność) Rodzaje skrajni

C – Skrajnia budowli na nowych mostach i wiaduktach Rodzaje skrajni

D – Skrajnia budowli na istniejących mostach i wiaduktach Rodzaje skrajni

Skrajnia taboru Skrajnia wagonów normalnotorowych PKP

Skrajnia budowli i taboru

Kolej transsyberyjska

Australia

Schemat pojazdu do świetlnego pomiaru skrajni budowli 1 – platforma, 2 – generator promieni ze zwierciadłami, 3- aparatura pomiarowa, 4- wystające części budowli

Pomiar odległości między sąsiednimi torami 1 – samochód z aparaturą, 2 – wózek pomiarowy, 3 – łącznik o kształcie trójkątnym z ramionami zaczepionymi w przedniej i tylnej części samochodu pomiarowego

z D.U. 43 Rozdział 12 Skrajnia drogi § 54. 1. Nad drogą powinna być zachowana wolna przestrzeń, zwana dalej "skrajnią drogi", o wymiarach określonych w załączniku nr 1. 2. Wysokość skrajni drogi, o której mowa w załączniku nr 1, powinna być, z zastrzeżeniem ust. 3, nie mniejsza niż: 1) 4,70 m - nad drogą klasy A, S lub GP, 2) 4,60 m - nad drogą klasy G lub Z, 3) 4,50 m - nad drogą klasy L lub D.

droga klasy GP i drogi niższych klas drogi klasy A i S

Rozstaw torów i skrajnia budowli z D.U. 151/1998 § 30. 1. Rozstaw torów (odległość pomiędzy ich osiami) ustala się w zależności od obowiązującej na danej linii kolejowej skrajni budowli. 2. Rozstaw torów powinien wynosić nie mniej niż 3,75 m, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4. 3. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów do 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż: 1) 4,00 m - na międzytorzach nie zabudowanych linii modernizowanych, 2) 4,20 m - na międzytorzach nie zabudowanych linii nowo budowanych, 3) 4,75 m - na międzytorzach, na których przewiduje się ustawienie stałych sygnałów, słupów sieci oświetleniowej lub energetycznej, 4) 4,90 m – w przypadku ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

Rozstaw torów na prostej 4. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów większych niż 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż: 4,50 m - na międzytorzach nie zabudowanych linii modernizowanych i nowo budowanych, 5,60 m - na międzytorzach, na których przewiduje się ustawienie stałych sygnalizatorów, słupów sieci oświetleniowej i energetycznej, 5,80 m – w przypadku ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Rozstaw torów na prostej

Rozstaw torów w łuku 5. Na liniach kolejowych dwutorowych położonych w łukach o promieniu 4 000 m lub mniejszych rozstawy torów wymienione w punkcie 4 powinny być zwiększone wartość ar.

2,50 m - gdy prędkość pociągów nie przekracza 160 km/h, 6. Na liniach kolejowych modernizowanych odległość od osi najbliższego toru szlakowego lub głównego zasadniczego na stacji do przytorowej krawędzi słupa sieci trakcyjnej, oświetleniowej i energetycznej oraz sygnalizatora lub wskaźnika na odcinkach prostych i w łukach o promieniu większym od 4 000 m powinna wynosić: 2,50 m - gdy prędkość pociągów nie przekracza 160 km/h, 2,60 m - gdy prędkość pociągów jest większa niż 160 km/h, 2,70 m - w miejscach wymiany lub lokalizacji nowych słupów sieci trakcyjnej, oświetleniowej, energetycznej oraz sygnalizatorów i wskaźników na odcinkach prostych i w łukach o promieniu większym niż 4 000 m, niezależnie od prędkości ruchu pociągów, 4,00 m - od osi najbliższego toru, gdy słupy, o których mowa w pkt. c, będą ustawione w rejonie dróg rozjazdowych. skrajnia na prostej

7. Dla odcinków linii kolejowych położonych w łukach, odległości, o których mowa w ust. 6, należy zwiększyć o wielkości określone w Polskiej Normie. skrajnia w łuku

8. Odległość bocznej powierzchni fundamentów słupów oraz znaków drogowych powinna wynosić nie mniej niż 2,20 m od osi toru na głębokości do 1,50 m poniżej główki szyny, z zastrzeżeniem że usytuowanie fundamentu nie narusza drożności urządzeń odwadniających; natomiast odległość pomiędzy górną płaszczyzną fundamentu a poziomem ławy torowiska powinna wynosić 0,10 ±0,05 m. 9. Korytka kryte na kable i przewody powinny być usytuowane na ławie torowiska w odległości minimum 2,20 m od osi toru i zakopywane na głębokość h = 1,50 m z dopuszczalną odchyłką +0,05 m od powierzchni tocznej główki szyny, z tym że górna powierzchnia korytka kablowego powinna być na tym samym poziomie co ława torowiska; górna powierzchnia korytka kablowego usytuowanego na międzytorzu musi być na takim samym poziomie jak górna powierzchnia podkładu niższego toru. 10. Przy wykonywaniu robót torowych z użyciem ciężkich maszyn dolny obrys skrajni powinien wynosić 2,20 m od osi toru i 1,50 m poniżej górnej powierzchni główki szyny. do skrajni budowli