Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Zarządzanie operacjami
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA

Psychologia Zarządzania
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Zachowania organizacyjne
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zakład pracy jako organizacja formalna.
2. Omówienie wybranych tez „Zarządzania zasobami ludzkimi”
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Katedra Marketingu Usług
FUNKCJA PERSONALNA.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Opracował J. Stryjkowski
Organizacja i zarządzanie firmą
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
Lider- Przywódca.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Charakterystyka zawodu
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Moja przedsiębiorczość
Kluczowe czynniki sukcesu
Rozwiązywanie konfliktów
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Rozwiązywanie konfliktów
Zarządzanie zmianą przez wartości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Życie społeczne jednostki
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Wstęp do zarządzania i marketingu
Teoria organizacji Wykład 1.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Kiedy spełnią się marzenia mediatorów? Stan rozwoju mediacji a gotowość Polaków do korzystania z niej Maciej Tański Centrum Mediacji Gospodarczej Mediacje.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zarządzanie Zmianą. Kurs dotyczy przede wszystkim: zrozumienia procesów powodujących zmiany i sposobu, w jaki wpływają one na organizacje, jednostki i.
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Funkcja planowania.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Prawo jako fakt ekonomiczny
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Zarządzanie międzynarodowe
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów. Zarządzanie Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.

Czym jest zarządzanie? Podejmowanie działań dla osiągnięcia celów (…) Ostateczny test zarządzania to wydajność w biznesie. P.F.Drucker Konstruowanie rzeczywistości z dostępnych zarządzającemu elementów A.K.Koźmiński

Kierownictwo przywódcze Funkcje zarządzania Organizowanie Kierownictwo przywódcze Kontrolowanie Planowanie

Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi Motywowanie Motywowanie, to oddziaływanie przez rozmaite formy i środki na pracowników tak, aby ich zachowania były zgodne z wolą kierującego, aby zmierzały do zrealizowania postawionych przed nimi zadań. Jasinski Z. "Motywowanie w przedsiębiorstwie", Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1988. 

Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi Motywowanie Proces motywowanie można realizować dzięki następującym narzędziom i instrumentom: Środki zachęty: premie, nagrody, świadczenia, komfort fizyczny i psychiczny. Środki przymusu: rozkaz, nakaz, polecenie i zalecenie. Środki perswazji: zmiana postaw, nawyków i odczuć pracowników zgodnie z ich wewnętrznymi przekonaniami.

Czynniki motywujące Sytuacja ekonomiczna firmy, wizerunek firmy na rynku (prestiż), struktura organizacyjna, treść i warunki pracy, poziom techniczny, stosunki społeczne, atmosfera, odpowiedzialność, uprawnienia sprawcze (władza).

Co motywuje pokolenie X?* * Badanie przeprowadzone przez KPMG i redakcje Harvard Business Review, w: Młodzi na rynku pracy: nie tacy straszni, jak ich malują. Harvard Business Review Polska, listopad 2012.

Co motywuje pokolenie Y?

Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi Rozwiązywanie konfliktów Pojęcie konfliktu wiąże się z występowaniem sprzeczności interesów powodujących konfrontację dwóch stron. Jest to zjawisko powszechne i naturalne a równocześnie potencjalnie niebezpieczne dla funkcjonowania firmy. Dlatego skuteczny lider powinien wiedzieć jak rozwiązać konflikty. Istnieje kilka podstawowych metod radzenia sobie z konfliktami: kompromis, dominacja, współdziałanie, negocjacje.

Kompromis Ustalenie wspólnego stanowiska akceptowalnego dla dwóch stron. Żadna ze stron nie jest zadowolona w 100%.

Dominacja Jedna ze stron wygrywa, przegrany musi się podporządkować.

Współdziałanie „Dwóch zwycięzców”, każda ze stron jest zadowolona, rezygnuje się z walki.

Negocjacje Stosując odpowiednie argumenty, strony przekonują się wzajemnie do korzystnego rozwiązania konfliktu dla obu stron.