Przedszkole Samorządowe w Gdowie współpraca z Rodzicami”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Przyjaźnie z przedszkola do szkoły
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Przygotowanie i prowadzenie Anna Minkiewicz. Marzec 2013.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Czym jest Integracja?.
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Szkolenie Rady Pedagogicznej w ramach WDN Temat: Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne - prezentacja metody i lekcja pokazowa Miejsce: Przedszkole.
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Metoda Ruchu Rozwijającego
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Zabawa przy muzyce relaksacyjnej „Fotelik”. Zabawa „Prowadzenie ślepca”. Zabawa „Tunel” utworzony przez rodziców.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Weronika Sherborne ( ) to angielska terapeutka oraz nauczyciel wychowania fizycznego. Przez całe życie pracowała z dziećmi. Wypracowała własny.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Przedszkole Samorządowe w Gdowie współpraca z Rodzicami”

Współpraca nauczyciela z rodzicami jest niezbędnym warunkiem powodzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej. Od chwili przekroczenia przez dziecko progu przedszkola cel pracy pedagogicznej placówki i cel rodziny staje się wspólny. Z wychowawczego punku widzenia jest bardzo pożądane, aby te dwa najważniejsze ogniwa działały wspólnie, wzajemnie się uzupełniały. Tylko wtedy, bowiem istnieje szansa na uformowanie dobrego, mądrego i wrażliwego młodego człowieka. Prawidłowa relacja pomiędzy tymi dwoma środowiskami daje również szansę ciągłego doskonalenia się nauczycieli i rodziców jako wychowawców odpowiedzialnych za wszechstronny rozwój dzieci. Nasze przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do pracy na rzecz przedszkola. Wszyscy pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się akceptowane i bezpieczne. W procesie budowania głębszego kontaktu z rodzicami nasze Przedszkole prowadzi dodatkowe zajęcia bezpłatne dla dzieci i rodziców.

Scenariusz zajęć metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z elementami korekcji

Cel główny:- wspomaganie rozwoju ruchowego poprzez ruch oraz kontakt emocjonalny i fizyczny; - nawiązanie kontaktu wzrokowego pomiędzy partnerami; - zachęcanie do wspólnej zabawy. Cele szczegółowe: (dziecko) - potrafi współpracować z partnerem; - umie ćwiczyć w pogodnym, wesołym nastroju; - potrafi dzielić przestrzeń z innymi dziećmi i nawiązać kontakt; - potrafi wykorzystać pozytywne emocje i nadmiar energii.

Część wstępna ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała Marsz po obwodzie koła z wysoko uniesionymi kolanami „Kładka” – marsz po obwodzie koła na palcach Cześć właściwa ćwiczenia ułatwiające nawiązywanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą „Mostek” – jedna osoba tworzy most w klęku podpartym, a druga obchodzi ją na

„Sanki” - Ciągnięcie za kostki ćwiczącego, leżącego na brzuchu lub na plecach. Zmiana ról.

„Skała” - jedna osoba leży na plecach, druga próbuje ją przewrócić „Skała” - jedna osoba leży na plecach, druga próbuje ją przewrócić. Zmiana ról.

„W krainie Świętego Mikołaja” – zabawa muzyczno ruchowa do muzyki

Część końcowa ćwiczenia "przeciwko" i „z” w parach Część końcowa ćwiczenia "przeciwko" i „z” w parach. „Paczka” – jedna osoba zwija się „w paczkę” – kłębek. Druga osoba usiłuje rozwiązać „paczkę” tzn. rozprostować nogi i ręce osoby zwiniętej w kłębek. „Radość z prezentów” - Kołysanie: pozycja siedząca, tworzenie "fotelika" dla ćwiczącego "pasywnego" i obejmowanie go, łagodnie kołysząc do przodu przy muzyce relaksacyjnej.

Scenariusz zajęć integracyjnych „Mamo, tato, baw się ze mną - poznajemy uroki jesieni”.

Cel główny: integracja dzieci, rodziców i nauczycielek; nazywanie i rozpoznawanie charakterystycznych cech jesieni; wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną. Cele szczegółowe: (dziecko) potrafi współpracować z partnerem; umie ćwiczyć w pogodnym, wesołym nastroju; potrafi dzielić przestrzeń z innymi dziećmi i nawiązać kontakt; nazywa i rozpoznaje cechy jesieni; potrafi współdziałać w grupie.

Powitanie grupy piosenką „Wszyscy są. ”; 2 Powitanie grupy piosenką „Wszyscy są..”; 2. Zabawa ruchowo- integracyjna „Uśmiechnięty promyk słońca”; 3. Zabawa integracyjna „Orzeszki”; 4. „Listek do drzewa”- zabawa ruchowo- inscenizacyjna do muzyki Vivaldiego „Cztery pory roku. Jesień” / dzieci na przerwę w muzyce ustawiają się pod drzewem wg rodzaju wylosowanego listka/; 5.Ćwiczenia oddechowe w parach /dmuchanie na listek ułożony na podłodze/;

Zabawa ruchowo- inscenizacyjna do piosenki „Malowała jesień”/ podział na postacie występujące w piosence: wietrzyk, jesień, sroczka/; 7.Masażyk w parach: rodzic- dziecko. 8. Rodzinna praca plastyczna „Jesienne motyle”- / wykonywanie motyli z użyciem zasuszonych liści, kleju, plasteliny, zwrócenie uwagi na symetrię/; 9. Pożegnanie piosenką: „Do widzenia, do widzenia, do miłego zobaczenia”.