Co dalej Gimnazjalisto ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w systemie kształcenia zawodowego od 1 września 2012
Advertisements

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
1 Współpraca szkół ponadgimnazjalnych i Uczelni a przygotowanie kandydatów na studia Kuratorium Oświaty w Krakowie.
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Modyfikacja Mariola Przybylska
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Technikum Usług Fryzjerskich (na podbudowie szkoły podstawowej, gimnazjalnej) ZAWÓD: Technik usług fryzjerskich.
Spotkanie z rodzicami i uczniami
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO w CIECHANOWIE ul. Kopernika 7 tel
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
„W wyborze zawodu najważniejsza jest świadomość, że wybór, jakiego młody człowiek dokonuje, jest jednym z najważniejszych w życiu. Nie może być przypadkiem.
Projekty zmian w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Zdecydowana większość młodzieży pytanej o to, kto jest dla niej najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców, następnie kolegów.
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ INFORMACJE DLA TRECIOKLASISTÓW I NIE TYLKO……… /2017.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Spotkanie z pracodawcami
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Możliwości kształcenia zawodowego i ustawicznego
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Co dalej Gimnazjalisto ?

Oferta Edukacyjna Od roku szkolnego 2002/2003 rozpoczęto kształcenie młodzieży w zreformowanym systemie szkolnictwa ponadgimnazjalnego. Bogata oferta edukacyjna dla absolwentów gimnazjów stwarza im szansę realizowania różnorodnych dróg zdobywania wykształcenia i planowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej.

Oferta Edukacyjna Nowe typy szkół ponadgimnazjalnych funkcjonują od 1 września 2002 r., a uzupełniające licea ogólnokształcące i technika uzupełniające ruszyły od 1 września 2004 r. Do szkół policealnych są przyjmowani absolwenci ze świadectwem ukończenia: liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych, techników, uzupełniających liceów ogólnokształcących, techników uzupełniających.

Trzyletnie kształcenie w liceum ogólnokształcącym zapewnia uzyskanie wykształcenia ogólnego na poziomie średnim. Szkoła tego typu jest rozwiązaniem dla tych gimnazjalistów, którzy: planują podjąć studia wyższe lub nie mają jeszcze sprecyzowanych planów edukacyjno - zawodowych

Absolwenci liceum ogólnokształcącego mogą: po otrzymaniu świadectwa ukończenia liceum ogólnokształcącego – podjąć dalszą naukę w szkole policealnej. Ukończenie szkoły policealnej i zdanie zewnętrznego egzaminu umożliwi im otrzymanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, lub po zdaniu egzaminu maturalnego otrzymać świadectwo dojrzałości i podjąć studia wyższe.

Absolwenci technikum mogą: po zdaniu egzaminu zewnętrznego i uzyskaniu dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, podjąć pracę w wyuczonym zawodzie, lub kształcić się dalej w szkole policealnej, po zdaniu egzaminu maturalnego uzyskać świadectwo dojrzałości i podjąć studia wyższe.

Zasadnicza szkoła zawodowa Absolwenci gimnazjów, którzy chcą się szybko usamodzielnić i rozpocząć pracę zawodową powinni wybierać zasadniczą szkołę zawodową, o okresie nauczania od dwóch do trzech lat. Po zdanym egzaminie zewnętrznym mogą uzyskać dyplom potwierdzający ich kwalifikacje zawodowe (na poziomie robotniczym).

Absolwenci zasadniczych szkół zawodowych mogą: po zdanym egzaminie uzyskać dyplom potwierdzający ich kwalifikacje zawodowe, lub po otrzymaniu świadectwa ukończenia szkoły: kontynuować naukę w dwuletnich uzupełniających liceach ogólnokształcących lub trzyletnich technikach uzupełniających. Po zdaniu egzaminu maturalnego uzyskają świadectwo dojrzałości, natomiast po zdaniu egzaminu zewnętrznego, po ukończeniu technikum, dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe.

Formuła wyboru zawodu Chcę - pragnienia, zainteresowania, dążenia Mogę - umiejętności, talent, stan zdrowia Potrzeba - stan rynku pracy i problemy socjalno-ekonomiczne w regionie strefa optymalnego wyboru zawodu

Młodzież często spontanicznie wybiera sobie określony zawód Młodzież często spontanicznie wybiera sobie określony zawód. Czyni to bez analizy własnych możliwości, nie patrząc również na społeczne uwarunkowania, np. zapotrzebowanie na pewne zawody. Wybór niewłaściwego zawodu pociąga za sobą wysokie koszty ekonomiczne związane z koniecznością zmiany kwalifikacji, może być przyczyną niezadowolenia z pracy, braku sukcesów i w konsekwencji obniżenia poczucia własnej wartości. Aby uniknąć błędnych decyzji, należy dokładnie poznać ofertę edukacyjną, swoje umiejętności i możliwości intelektualne i fizyczne.

Błędy przy wyborze zawodu Stosunek do wybieranego zawodu jak do czegoś, co się nie zmienia Życiowy pogląd na prestiż zawodu Przeniesienie odczuć własnych do przedstawiciela danego zawodu na sam zawód Przestarzałe stereotypy o charakterze pracy w sektorze przedsiębiorczości prywatnej, Nieumiejętność lub niechęć do określania swoich cech osobowości (skłonności, zdolności)

Błędy przy wyborze zawodu Wybór zawodu pod wpływem kolegów Zauroczenie tylko zewnętrzną formą, albo jakąś jedną tylko cechę charakterystyczną dla danego zawodu Niewłaściwa ocena swoich fizycznych walorów (lub braków), istotnych przy wyborze zawodu Nieznajomość podstawowych działań, operacji i ich kolejności, przy wyborze zawodu