Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dwujęzyczność, CLIL, EMILE - próba definicji
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Język angielski na lekcjach historii
Arleta Szychiewicz-Łypko
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
ABC e-learningu.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
compulsory full-time education
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
Lingwistyczne szlify czyli nauczyciele SIĘ uczą…..
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Grupa międzyoddziałowa z rozszerzonym programem nauczania
CLIL LONDYN.
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Szkoła Podstawowa nr 61 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Krakowie
Międzynarodowa klasa;-)
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym.
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Edyta Jasińska Joanna Wieremiejuk
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Podsumowanie projektu “Dobry nauczyciel, jeszcze lepszy uczeń”
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej Osiąganie europejskich standardów poprzez podnoszenie jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie jej wizerunku na rynku edukacyjnym.

INTERNATIONAL STUDY PROGRAMMES C.L.I.L.- CONTENT AND LANGUGE INEGRATED LEARNING PRACTICAL METHODOLOGY FOR TEACHERS WHO TEACH SCIENCE OR MATHS OR TECHNICAL SUBJECTSS „BILINGUALLY” IN ENGLISH AT SECONDERY LEVEL. Metoda C.L.I.L i nauka języka dla nauczycieli uczących matematyki, historii, geografii lub innych przedmiotów humanistycznych i artystycznych oraz zawodowych dwujęzycznie w szkołach średnich. 2 Week Course: CHLTENHAM: 07.08 – 19.08. 2016

Co to jest C.L.I.L.? C – content L – language I – integrated L - learning

Najważniejsze elementy metody C.L.I.L Cognition - Poznanie Creativity - Kreatywność Contribution – Zaangażowanie Colaboration - Współpraca Communiction - Komunikacja Choice - Wybór

CHELTENHAM miasto w Wielkiej Brytanii, w hrabstwie Gloucestershire nad rzeką Cheil

ZAKWATEROWANIE

ZWIEDZANIE I PODZIWIANIE kopalnia węgla BIG PIT

Cardiff - stolica i największe miasto Walii

Bath - miasto położone jest w dolinie rzeki Avon, w miejscu, gdzie występowały naturalne wody geotermalne

Oxford - miasto nad rzeką Tamizą Oxford  - miasto nad rzeką Tamizą. Znane jest przede wszystkim jako siedziba Uniwersytetu Oxfordzkiego. 

Nauka i integracja

Zdobyte umiejętności i kompetencje zawodowe podczas kursu: umiejętność zdefiniowania związku między treścią a językiem; umiejętność konstruowania zadań, które łączą treści programowe z językiem umiejętność modyfikowania materiałów jednojęzycznych do użycia w klasach dwujęzycznych umiejętność zaplanowania serii dwujęzycznych lekcji umiejętność dostarczania uczniom szerokiego zakresu strategii uczenia się w nauczaniu dwujęzycznym umiejętność przewidywania potrzeb językowych w tekstach i zadaniach umiejętność wprowadzania szerokiego zakresu różnych typów zadań

Dziękuję za uwagę  Ewelina Kubicka nauczyciel matematyki