Alpejsko-Karpacki Most Współpracy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Szkolenie dla beneficjentów dotacji
Przypomnienie podstawowych zasad oznakowania projektów w ramach POKL
Człowiek – najlepsza inwestycja
w zakresie działań informacyjno - promocyjnych
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
Wymogi dotyczące promocji projektów dofinansowanych ze środków
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Oznakowanie projektów
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Procedury wewnętrzne jakie Beneficjent powinien wprowadzić w zakresie postępowań o udzielenie zamówienia, wymagane.
„Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”
BIURO ZARZĄDZANIA FUNDUSZAMI EUROPEJSKIMI ŚWIĘTOKRZYSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO Oddział Integracji Europejskiej, Współpracy z Zagranicą i Promocji „Zasady.
Znakowanie tablic informacyjnych,
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Łódź, 18 marca 2011 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu Kompleksowy program podnoszenia kwalifikacji zawodowych uczniów Technikum Urządzeń
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Jak promować projekty współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Promocja unijnego źródła dofinansowania projektów.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1 PROMOCJA W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ RZECZPOSPOLITA POLSKA – REPUBLIKA SŁOWACKA 2007 – najczęstsze błędy Szkolenie współfinansowane.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
W RAMACH PROGRAMU WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ
Kobiety !!!!!!! Życie zaczyna się po 40.
Empatia empatia.
Informacja i promocja Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
-zadania i obowiązki projektodawców
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
Wytyczne dla beneficjentów RPO WD
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Obowiązki beneficjenta związane z informacją i promocją ZPORR Jan Masłyk Kierownik Referatu.
Regionalny Plan Działań Informacyjnych i Promocyjnych Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) dla Województwa Małopolskiego na.
Zielona Góra, 13 listopada 2008r.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Człowiek najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Zasady promocji projektów realizowanych w ramach Programu IW INTERREG III A Czechy – Polska Bielsko - Biała, 10 marca 2006 r. Szkolenie finansowane ze.
Kampania promocyjna Ekonomia Społeczna - Ekonomia Sukcesu GŁÓWNYM CELEM PROJEKTU JEST PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ I ZATRUDNIENIA W SEKTORZE EKONOMII.
NIEZBĘDNIK DLA BENEFICJENTÓW LGD STOBRAWSKI ZIELONY SZLAK prow
„Alpy Karpatom” 2011 – 2016 Szkolenie dla beneficjentów dotacji Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu.
03 czerwca 2015 r. Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
11 grudnia 2015 Obowiązki beneficjenta w ramach promocji i informacji w trakcie realizacji projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Informacja i promocja Agnieszka Srokosz, WST PWT PL-SK.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Projekt POIG /09 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
Promocja i informacja Poznań, r.. Podstawy prawne Rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego.
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Zmiany w Planie Komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
ZASADY PROMOCJI W EUROREGIONIE GLACENSIS KŁODZKO 16 lutego 2010 Szkolenie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Księgi wizualizacji znaku PROW
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Wsparcie dotacyjne w ramach
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2018 rok
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
IDENTYFIKACJA WIZUALNA PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
ZMIANA ZASAD OZNACZANIA PROJEKTÓW
Operacje zgłoszone do realizacji w ramach dwuletniego Planu operacyjnego KSOW na lata Warszawa, 24 maja 2018 r. Materiał opracowany przez.
Zapis prezentacji:

Alpejsko-Karpacki Most Współpracy Szkolenie dotyczące zasad rozliczania projektu Informacja i Promocja Rzeszów dn. 26.09.2013 r. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… Informacja i Promocja w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy: Informacja i Promocja. Wytyczne dla Beneficjentów Funduszu Study Tour i Funduszu Promocji Lokalnego Eksportu. www.alp-carp.com -> Dokumenty -> Dla Beneficjentów: Informacja i Promocja w ramach FST i FPLE Beneficjenci zobowiązani są do promowania projektu od dnia podpisania umowy o dofinansowanie przez cały okres jej obowiązywania. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DZIAŁANIA INFORMACYJNE I PROMOCYJNE MOŻNA REALIZOWAĆ POPRZEZ: konferencje otwierające / informacyjne, imprezy promocyjne / skierowane do ogółu społeczności (fora, targi, dni otwarte), kontakty z mediami: - konferencje prasowe, briefingi, wywiady, - materiały prasowe, informacje prasowe, biuletyny informacyjne, artykuły itp., spoty reklamowe, filmy promocyjne, audycje radiowe i telewizyjne, punkty informacyjne, publikacje w formie elektronicznej i papierowej (broszury, foldery, ulotki itp.), strony internetowe, warsztaty, inne materiały promocyjne, itp. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ: A. B. (tylko gdy wymagane, po konsultacji z BPPIiP) Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. C. D. LOGO INSTYTUCJI /PARTNERA NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ, Bundeslogo: Naklejki informacyjne Tabliczki informacyjne Określone typy materiałów promocyjnych (np.roll-up) Wydarzenia w których udział bierze strona szwajcarska (po konsultacji z Biurem Planu Partnerstwa, Informacji i Promocji) NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ, kolejność zamieszczania logotypów: NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… INFORMACJA O WSPÓŁFINANSOWANIU: Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Project supported by a grant from Switzerland through the Swiss Contribution to the enlarged European Union Może być stosowania tylko w języku polskim lub w języku polskim i angielskim. W przypadku tablic informacyjnych i pamiątkowych, informacja o współfinansowaniu podawana jest w języku polskim i angielskim. Istnieje możliwość doprecyzowania działania w informacji o współfinansowaniu, np.: Publikacja, szkolenie, konferencja etc. współfinansowany(-a,-e) przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… INFORMACJA O WSPÓŁFINANSOWANIU, c.d.: Informację na temat współfinansowania należy zamieszczać w miarę możliwości wszędzie, jednak obowiązkowo w przypadku: tablic i tabliczek informacyjnych, tablic pamiątkowych, naklejek, publikacji (z wyjątkiem sytuacji, gdy rozmiar materiału tego nie umożliwia, np. w przypadku niewielkich ulotek), artykułów sponsorowanych, materiałów audiowizualnych, materiałów szkoleniowych i certyfikatów dla uczestników szkoleń. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE: Tabliczki informacyjne Stosowane w celu oznakowania stanowisk pracy lub pomieszczeń, w których realizowane są projekty np. (w takich przypadkach tabliczki informacyjne należy umieścić przy wejściu do pomieszczenia, w którym prowadzone są prace lub w którym realizowany jest projekt). NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE: 2. Naklejki informacyjne Stosowane w celu oznakowania środków trwałych – np. sprzętu biurowego, komputerów itp., wartości niematerialnych i prawnych – np. oprogramowania (w takim przypadku naklejka informacyjna powinna zostać umieszczona w widocznym miejscu na sprzęcie, na którym zainstalowano dane oprogramowanie). NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DZIAŁANIA OBOWIĄZKOWE: Oznakowanie dokumentów Oznaczeniu podlegają dokumenty dotyczące realizacji projektu od momentu zawarcia Umowy o dofinansowanie projektu i w czasie jej obowiązywania, z wyjątkiem wewnętrznych dokumentów, które nie będą przedstawiane innym podmiotom. Przykłady dokumentów podlegających oznakowaniu: korespondencja papierowa prowadzona w sprawie projektu, ogłoszenia dotyczące przetargów, dokumentacja przetargowa, umowy zawarte z wykonawcami, certyfikaty, świadectwa, dyplomy itp. Dokument należy oznaczyć za pomocą logotypu Swiss Contribution, Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska, Alpejsko-Karpackiego Mostu Współpracy oraz opcjonalnie informacją o wsparciu. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DZIAŁANIA REKOMENDOWANE: Strona www Materiały drukowane i audiowizualne (np. broszury, foldery, ulotki, biuletyny) Plakaty i roll-up’y Konferencje, warsztaty, imprezy informacyjne i promocyjne Inne materiały promocyjne, gadżety promocyjne (długopisy, kubki, pamięci USB, itp.) OZNAKOWANIE Materiały promocyjne typu pamięć USB, długopis należy oznakować - w zależności od ich rozmiaru i charakteru - zgodnie z jednym z poniżej przedstawionych wariantów: wariant podstawowy - logo Swiss Contribution, SEKP i AKMW oraz informacja o współfinansowaniu, wariant minimalny - logo Swiss Contribution i SEKP NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… DOKUMENTOWANIE DZIAŁAŃ INFORMACYJNO-PROMOCYJNYCH: działania informacyjne i promocyjne, podejmowane przez Beneficjentów, powinny zostać udokumentowane. W zależności od specyfiki projektu i działań podejmowanych w ramach projektu, dokumentacja taka może np. obejmować fotografie, zapisy audio i / lub video, wycinki prasowe, wydruki z wybranych stron internetowych itp., beneficjenci powinni przechowywać dokumentację działań informacyjnych i promocyjnych przez okres 10 lat po zakończeniu projektu. NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… KONTROLA I MONITORING DZIAŁAŃ INFORMACYJNYCH I PROMOCYJNYCH: wykonanie budżetu w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych oraz w zakresie planu komunikacji powinno być raportowane w raporcie okresowym i raporcie z zakończenia projektu, Beneficjent zobowiązany jest poinformować Biuro Planu Partnerstwa, Informacji i Promocji o planowanym wydarzeniu (konferencja, szkolenie, wyjazd) związanym z promocją projektu NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… KONTAKT: Biuro Planu Partnerstwa, Informacji i Promocji Rynek 16, 35-064 Rzeszów Tel. 17 857 63 69 Fax. 17 862 20 73 afryc@karpacki.pl - Agnieszka Fryc, Kierownik BPPIiP dnowak@karpacki.pl – Danuta Nowak, Specjalista ds. promocji eskibinska@karpacki.pl – Elżbieta Skibińska, Specjalista ds. organizacyjnych www.alp-carp.com -> Dokumenty -> Dla Beneficjentów: Informacja i Promocja w ramach FST i FPLE NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com

NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… Dziękujemy za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska Karpackie Centrum Współpracy Gospodarczej i Produktu Regionalnego Biuro Planu Partnerstwa, Informacji i Promocji ul. Rynek 16 35-064 Rzeszów. Tel. 17 857 63 69 NOTATKI ………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………… www.alp-carp.com 16