Comenius… … Czyli co i jak.. Comenius… … Czyli co i jak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Advertisements

Polska w strefie Schengen
Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Agnieszka Styczeń Warszawa, 5 listopada 2010.
Europa NASZ DOM.
Comenius Regio –
Poszukiwanie partnerów – czyli jak stworzyć dobre konsorcjum.
„Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
ERASMUS… … czyli jak odbyć część studiów za granicą
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Uczenie się przez całe życie COMENIUS edukacja szkolna Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
Projekt Partnerski Grundtviga
COMENIUS. Program Comenius to jeden z czterech programów sektorowych programu Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie jest on adresowany do szkół,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
WOLONTARIAT POCZĄTKIEM TWOJEJ KARIERY ZAWODOWEJ Masz problem ze znalezieniem satysfakcjonującej cię pracy lub też nigdy wcześniej nie pracowałeś i chciałbyś
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Unia Europejska.
compulsory full-time education
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Michał Tuszyński-Sikora
Pytania studentów dotyczące uczestnictwa w Programie LLP Erasmus.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Zmienia życie, otwiera umysły Inauguracja 2015/2016 WNEiZ.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zasady uczestnictwa w mobilności. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1288/2013 z dnia 11 grudnia 2013 r. ustanawiające „Erasmus+”:
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Erasmus + Anna Kaminska-Abram.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Młodzież wiejska w PO Wiedza Edukacja Rozwój
Zapis prezentacji:

Comenius… … Czyli co i jak.

Kraje uczestniczące: 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania kraje EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia kraj kandydujący do członkostwa w Unii Europejskiej: Turcja oraz Szwajcaria.

szkół określonych przez państwa członkowskie; Program Comenius jest skierowany do osób i instytucji działających w obszarze edukacji szkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem: uczniów korzystających z edukacji szkolnej do momentu uzyskania wykształcenia średniego; szkół określonych przez państwa członkowskie; nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół; stowarzyszeń, organizacji non profit, organizacji pozarządowych i przedstawicieli podmiotów związanych z oświatą szkolną;

osób oraz podmiotów odpowiedzialnych za organizację i realizację oświaty i edukację na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym; ośrodków badawczych i podmiotów zajmujących się kwestiami uczenia się przez całe życie; podmiotów oferujących usługi w zakresie doradztwa zawodowego i poradnictwa, związane z jakimkolwiek aspektem uczenia się przez całe życie.

Cele szczegółowe Programu Comenius: rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości; pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.

Cele operacyjne Programu Comenius: poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich; poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami z różnych państw członkowskich, tak aby objąć wspólnymi działaniami oświatowymi w okresie trwania programu przynajmniej 3 miliony uczniów;

zachęcanie do nauki języków obcych; wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na TIK treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie; wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli; wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania.

Działania wspierane w ramach Programu Comenius: Mobilność obejmująca: wymianę uczniów i kadry; mobilność w szkołach dla uczniów oraz staże w szkołach lub przedsiębiorstwach dla kadry nauczycielskiej; uczestnictwo w szkoleniach dla nauczycieli i pozostałej kadry nauczycielskiej; wizyty studyjne i przygotowawcze w ramach działań związanych z mobilnością, partnerstwem, projektami lub sieciami (również seminaria kontaktowe); praktyki dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli;

Działania wspierane w ramach Programu Comenius: Tworzenie partnerstw: pomiędzy szkołami w celu rozwijania wspólnych projektów oświatowych dla uczniów i ich nauczycieli; pomiędzy instytucjami pełniącymi rolę lokalnej lub regionalnej władzy oświatowej w celu wzmacniania europejskiego wymiaru w edukacji, realizacji celów programuComenius, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej, w tym przygranicznej a w konsekwencji wzbogacenia oferty edukacyjnej dla uczniów (Comenius Regio od 2009 roku).

Discovering Europe

W sierpniu bieżącego roku nasze Gimnazjum rozpoczęło 2-letnią współpracę z partnerską szkołą hiszpańską. W ramach programu Comenius Partnerskie Projekty Szkół, 10 uczniów gimnazjum wraz z opiekunami będzie realizować temat przewodni projektu „Odkrywając Europę” poznając język, kulturę, zwyczaje i historię regionu okolic Sewilli na południu Hiszpanii. Uczniowie wyjadą ponadto na 10-dniową wymianę i zamieszkają w tym czasie u rodzin hiszpańskich, jak również ugoszczą młodzież hiszpańską w swoich domach. Produktem końcowym wspólnego projektu realizowanego w j.angielskim będzie stworzenie przez młodzież multimedialnej mapy i przewodnika po obydwu regionach. Należy podkreślić ogromną szansę uczniów na poprawienie znajomości j.angielskiego i sprawniejsze posługiwanie się nim w sytuacjach dnia codziennego, jaką daje udział w projekcie.

Poprzez realizację projektu dwustronnego chcielibyśmy umożliwić uczniom rozwój ich zainteresowań innymi krajami europejskimi w obszarach takich jak: język, kultura, historia, geografia i inne. Ważnym elementem współpracy pomiędzy szkołami będzie motywacja do nauki języków obcych i poprawne ich używanie w sytuacjach dnia codziennego, co ułatwi naukę oraz zrozumienie wielu faktów z historii Europy. Stworzenie multimedialnego przewodnika turystycznego, jako produktu końcowego naszego projektu, umożliwi jego uczestnikom zaznajomienie się ze szkołą, kulturą, historią i atrakcjami turystycznymi kraju partnerskiego.

Ponadto uczniowie będą zobligowani do pracy w grupach, wymiany informacji na temat regionalizmów, a tym samym rozpoczną proces przemiany w prawdziwego, otwartego Europejczyka. Interaktywny przewodnik turystyczny w języku angielskim, hiszpańskim i polskim będzie zawierał informacje dotyczące lokalnej bazy noclegowej, regionalnej gastronomii, turystyki i zabytków. Zdjęcia zrobione podczas wizyt w obydwu krajach będą zdobiły kalendarz.

Dla wielu uczniów projekt ten jest jedyną szansą zobaczenia czegoś więcej niż rodzinnego miasta, a dla niektórych to pierwszy w życiu wyjazd zagraniczny. Szkoła i społeczność lokalna będzie na bieżąco informowana o postępach w realizacji projektu, a po zakończeniu projektu uczniowie, nauczyciele koordynatorzy oraz dyrektorzy szkół pozostaną w kontakcie ze szkołą partnerską.

Uczniowie biorący udział w wymianie Mikołaj Dziuk LAURA RODRIGUEZ RODAS

JOSE ANTONIO LOPEZ MARIN Mateusz Gozdek JOSE ANTONIO LOPEZ MARIN

Kinga Nowak ANGELA AROCA

Ilona Rudnicka ANA ISABEL MARTIN CALA

Monika Smoleń SARA MORILLA GORDILLO

Michał Gola NATALIA CRUZ VAZQUEZ

Piotr Howaniec GABRIEL LOPEZ SANCHEZ

ROCIO CASTANO GALLARDO Marta Pradelok ROCIO CASTANO GALLARDO

DAVINIA RODRIQUEZ NUNEZ Agata Dratwa DAVINIA RODRIQUEZ NUNEZ

ANA MARIA CLAVIJO LOZANO Rafał Chmiel ANA MARIA CLAVIJO LOZANO Rafał Chmiel

Dziękujemy Za uwagę Michał Gola Piotrek Howaniec