Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Przedszkolak bezpieczny w środowisku
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
NAJWAŻNIEJSZE DEFINICJE SELEKTYWNE ZBIERANIE
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Konkurs: Na dobry początek
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Halina Skorupska, SP4 Poznań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
PREZENTACJA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W MAŁOGOSZCZU
EKOZESPÓŁ „PRZYŁĘCZAKI”
Test wiedzy o ochronie przyrody.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ODPADY – WIEM JAK Z NIMI POSTEPOWAĆ
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
6-LATEK W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Arteterapia – leczenie przez sztukę
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
Zapraszamy do wysłuchania audycji dotyczącej Akcji Sprzątanie Świata Polska 2014, której finał odbywa się w ten weekend. Jeżeli w zeszłym roku przegapiłeś.
Z A P R O S Z E N I E do Punktów Przedszkolnych ZŁOTA RYBKA I,II na DNI OTWARTE 2014 pod hasłem: „Poznajmy się” pod hasłem: „Poznajmy się”
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
„Odblaskowa szkoła” w oddziale zerowym
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
„W świecie dinozaurów”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym Oddział zerowy realizował projekt „Czysta małopolska”. W dniach 17.02.- 21.02.2014r. został przeprowadzony cykl zajęć pod hasłem „Ekologiczny świat”. Obejmował one zajęcia z mowy, matematyczne, plastyczne, muzyczne oraz ćwiczenia gimnastyczne. Dzięki nim dzieci: -Wiedzą, jak dbać o przyrodę. - Potrafią segregować śmieci. - Rozpoznają znaczek recyklingu i wiedzą, na czym polega ten proces. - Potrafią wskazać ekologiczne sposoby pakowania zakupów. -Znają znaki matematyczne =, <, >. - Starannie malują farbami, wyklejają bibułą i papierem kolorowym, tworzą plakat. - Tworzą akompaniament do muzyki na grzechotkach.

Temat dnia: „Przyszłość planety w naszych rękach”17.02.2014r. Przebieg zajęć: - Odczytanie dzieciom „Listu od Ziemi” - omawianie, jakie zachowania szkodzą Ziemi. - „Jak pomóc Ziemi?”- wskazywanie i opowiadanie o pozytywnych zachowaniach wobec przyrody na podstawie ilustracji. - Zabawa dydaktyczna z piłką w dokańczanie zdań, np. „Śmieci zawsze wrzucam do…” „Oszczędzam wodę, kiedy…” - „Odgłosy Ziemi”- rozwiązywanie zagadek słuchowych nagranych na płycie CD, rozpoznawanie różnych środowisk, np. łąki, ulicy, plaży. - Ćwiczenia gimnastyczne doskonalące ogólną sprawność oraz odpowiednie reagowanie na zwycięstwo i porażkę. - Zajęcia popołudniowe: wysłuchanie bajki ekologicznej „W Krasnalandii”- rozmowa o ochronie środowiska, zabawa ruchowa „My jesteśmy krasnoludki”, kolorowanie wesołej i smutnej Ziemi. Cel główny: Uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o Ziemię, doskonalenie umiejętności wypowiadania się całymi zdaniami, percepcji słuchowej oraz rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Cele szczegółowe (dziecko): - uważnie wysłuchuje czytanego listu i potrafi odpowiedzieć na pytania do jego treści - wie, jak dbać o środowisko - stara się budować poprawne zdania - odgaduje zagadki słuchowe - chętnie ćwiczy przestrzegając ustalonych zasad - stara się odpowiednio reagować na zwycięstwo i porażkę - słucha czytanej bajki - koloruje ilustrację wesołej i smutnej Ziemi

Temat dnia: „Segregować każdy może” 18.02.2014r. Przebieg zajęć: - Wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej „Przedstawienie” na temat segregowania śmieci- odpowiadanie na pytania do treści. - Praktyczny pokaz segregowania odpadów. - „Recykling” – zapoznanie dzieci z tym procesem na podstawie ilustracji. - Wykonanie plakatu na szkolny konkurs plastyczny „Wszystkie dzieci segregują śmieci”. Cel główny: Uwrażliwienie dzieci na konieczność segregowania śmieci, pokazanie prawidłowego sposobu segregacji oraz nauka współdziałania przy tworzeniu plakatu.   Cele szczegółowe (dziecko): - uważnie słucha wiersza i potrafi odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści - wie, jak prawidłowo segregować śmieci - poznaje słowo recykling i stara się zrozumieć na czym on polega - wykonuje plakat na konkurs dbając o jego estetykę

Temat dnia: „Ekocuda - coś nowego ze starego” 19.02.2014r. Przebieg zajęć: - Przypomnienie i utrwalenie znaczka recyklingu i sposobów przetwarzania wybranych przedmiotów. - „Gdzie jest więcej?”- ćwiczenia matematyczne doskonalące porównywanie liczebności zbiorów oraz zapoznanie dzieci ze znakami matematycznymi =, <,> na materiale konkretnym( plastikowych zakrętkach). - „Recyklingowe grzechotki”- praca techniczna- wykonanie grzechotek z plastikowych butelek lub puszek aluminiowych, ozdabianie bibułą, papierem kolorowym, napełnianie grochem, kaszą. Cel główny: Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zapoznanie ze znakami matematycznymi < , > oraz rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej poprzez pracę konstrukcyjną. Cele szczegółowe (dziecko): - rozpoznaje znaczek recyklingu - wie, co oznacza recykling i w jaki sposób przetwarzane są wybrane przedmioty - potrafi policzyć elementy w zakresie 10 i określić liczebność zbiorów - poznaje znaczki <, > i ćwiczy ich poprawne użycie - wykonuje grzechotkę z przygotowanych materiałów

Temat dnia: „Zakupy z ekotorbą” 20.02.2014r. Przebieg zajęć: - „ Z Emilem na zakupach”- opowiadanie nauczyciela i rozmowa na temat tego, jak należy zachować się na zakupach. - „Ekologiczne zakupy”- prezentacja i omówienie ekologicznych sposobów pakowania produktów. - „Moja ekotorba”- wykonanie własnego projektu papierowej torby – kolorowanie farbami plakatowymi. Cel główny: Zapoznanie dzieci z ekologicznymi sposobami pakowania produktów, wykonanie przez dzieci własnego projektu ekotorby.   Cele szczegółowe (dziecko): - ze skupieniem słucha opowiadania nauczyciela - wie, jak należy zachowywać się na zakupach - poznaje ekologiczne sposoby pakowania produktów - ozdabia papierową torbę według własnego pomysłu, starannie maluje farbami plakatowymi

Temat dnia: „Kodeks małego ekologa” 21.02.2014r. Przebieg zajęć: - Wysłuchanie wiersza „Pogadanka”- rozmowa na podstawie utworu na temat zachowań niszczących Ziemię. - „Kodeks ekologa”- burza mózgów- wspólne stworzenie kodeksu ekologicznych zachowań. - Ćwiczenia w kartach pracy- klasyfikowanie śmieci do odpowiednich kontenerów. - Zajęcia umuzykalniające- wspólne śpiewanie piosenki „ Już się cieszą dzieci” i tworzenie akompaniamentu na własnoręcznie wykonanych grzechotkach. Zajęcia popołudniowe: - „Quiz małego ekologa”- przeprowadzenie wśród dzieci konkursu grupowego podsumowującego i utrwalającego wiedzę ekologiczną, nagrodzenie dzieci orderami ekologa. Cel główny: Uwrażliwianie dzieci na dbanie o otoczenie, wpajanie zachowań ekologicznych, ćwiczenie tworzenia akompaniamentu na grzechotkach. Cele szczegółowe (dziecko): - uważnie słucha wiersza - potrafi podać przykłady, jak dbać o Ziemię - odpowiednio przyporządkowuje śmieci do pojemników - tworzy akompaniament do piosenki na własnoręcznie wykonanej grzechotce - chętnie bierze udział w konkursie i stara się prawidłowo odpowiadać na pytania

Podsumowanie działań: Dzieci w ramach programu „Czysta małopolska” podjęły następujące działania: nauczyły się segregować śmieci, wykonały ekologiczne grzechotki, stworzyły plakaty na konkurs „Wszystkie dzieci segregują śmieci”, wykonały projekty papierowych toreb ekologicznych. Wszystkie cele zostały zrealizowane, wychowankowie wiedzą, jak dbać o środowisko, na czym polega recykling, jak segregować śmieci, znają znaki =, <, >, potrafią stworzyć akompaniament na grzechotkach oraz bezpiecznie ćwiczyć podczas zajęć gimnastycznych.