Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

Marketing usług transportowych
Centrum Informacyjne „FEM” Fundusze Europejskie w Małopolsce
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Ryszard Solski, Sigma International
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Promocja jako element marketingu mix
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
NA TLE PUBLIC RELATIONS
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
A part of Business Consulting Sp. z o.o.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
Strategia Promocji.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Technik Organizacji Reklamy
O KLASTRZE. O KLASTRZE Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Konferencja podsumowująca realizację projektu I Światowy Zjazd Orawian retrospektywa.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA to dialog firmy z otoczeniem rynkowym
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
ACANTHUS AUREUS – ZŁOTY AKANT Statuetką ACANTHUS AUREUS nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej.
Ekonomia społeczna – istota problemu
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
MÓJ ZAWÓD.
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne. Odbiorcy, promocja i rozwój Szkolenie dla przedstawicieli instytucji i organizacji kultury z małych miejscowości z terenu Stowarzyszenia Gmin RP Euroregion Bałtyk oraz Obwodu Kaliningradzkiego w ramach projektu CULART II realizowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 współfinansowanego ze środków Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa Iława 11-12 grudnia 2013 r.

OTOCZENIE ORGANIZACJI OTOCZENIE ORGANIZATORA WEWNĘTRZNE: pracownicy, ich rodziny, ich rodziny, burmistrz, wójt , starosta, nowi pracownicy, jednostki podległe ZEWNĘTRZNE: mieszkańcy, klienci organizatora, ich rodziny, dziennikarze, organizacje pozarządowe, biznes, miasta partnerskie OTOCZENIE MIEJSCA, ZDARZENIA WEWNĘTRZNE: mieszkańcy, pracownicy organizatora ,władze samorządowe, organizacje, firmy ZEWNĘTRZNE: turyści, inne regiony, miasta, dziennikarze ogólnopolscy i zagraniczni

FUNKCJE WIZERUNKU WIZERUNEK Schemat 16 Funkcje wizerunku firmy FUNKCJE WIZERUNKU WIZERUNEK Usuwa anonimowość pomiędzy organizatorem i odbiorcą Zjednuje opinię publiczną do organizatora, produktu, usługi Sprzyja tworzeniu korzystnego nastawienia do organizatora i jego inicjatyw, wpływa na udział odbiorców Ułatwia porozumienie, relację, kontakt między organizatorem i otoczeniem

ORGANIZATORA, PRODUKTU, USŁUGI RODZAJE WIZERUNKÓW WIZERUNEK ORGANIZATORA, PRODUKTU, USŁUGI Pozytywny Negatywny Obojętny Aktualny - widziany teraz Planowany - wizerunek docelowy, strategiczny Silny – zdarzenie, produkt ma określone miejsce w świadomości otoczenia, obraz spójny, wyrazisty Słaby Własny - sposób postrzegania organizacji przez samą siebie) Obcy - wyobrażenie otoczenia o organizatorze, produkcie, usłudze

PLANOWANIE Działania promocyjne powinny być celowe i skuteczne, zatem ważne aby: określić Odbiorców stworzyć strategię komunikacyjną projektu, produktu, usługi sposób, zaprojektować spójną linię graficzną wybrać odpowiednie narzędzia marketingowe i promocyjne

NARZĘDZIA MARKETINGOWO-PROMOCYJNE Media ATL- tradycyjne , masowe i publiczne: prasa, radio, TV, outdoor, plakaty , ulotki, kino). Narzędzia BTL - POS, mailing, telemarketingu, film 3D, foto/videorelacje Nowe Media - Internet, telefonia komórkowa, Facebook, Twitter Event Marketing -jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych: konferencje, imprezy masowe i rekreacyjne, konkursy, prezentacje, gadżety Flash mob

REKLAMA A PUBLIC RELATIONS Podmioty zw. z celami marketingowymi Wzbudzić zaufanie do obiektu Obiekt, produkt lub usługa, ich walory Krótki PUBLIC RELATIONS Każda osoba, mająca związek z organizacją Wzbudzić zaufanie do nadawcy Działalność i aktywność organizacji Długi REKLAMA A PUBLIC RELATIONS GRUPA DOCELOWA CELE DZIAŁANIA TREŚĆ INFORMACJI CZAS OSIĄGANIA CELÓW

PUBLIC RELATIONS Informuje, edukuje, buduje zrozumienie, akceptację i przychylność u osób z otoczenia organizacji, organizatora Pojawia się wszędzie tam, gdzie zachodzi komunikacja w organizacji – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna Podstawą działań PR jest rzetelna informacja i budowanie relacji

SKUTECZNY PRZEKAZ REKLAMOWY PRZYCIĄGA UWAGĘ ODBIORCY Grafika, hasło, dźwięk Atrakcyjny, perswazyjny Pozytywne skojarzenia Apeluje do działania JEST ZROZUMIAŁY Dostosowany do odbiorcy Bliski, zaufany ZYSKUJE AKCEPTACJĘ Argumenty, autorytety Przekonywujący, pomocny JEST DOSTĘPNY

CECHY DOBREJ INFORMACJI Ścisłość Szybkość Wierność Zwięzłość Szczegółowość

WZORCOWA INFORMACJA Co? Fakt, produkcja, przedmiot którego dotyczy informacja Bal charytatywny, targi, promocja sprzedaży Co? Kto? Gdzie? Kiedy? Jak? Dlaczego ? Z jakim skutkiem?

Dziękuję za współpracę Grażyna Knitter