Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne. Odbiorcy, promocja i rozwój Szkolenie dla przedstawicieli instytucji i organizacji kultury z małych miejscowości z terenu Stowarzyszenia Gmin RP Euroregion Bałtyk oraz Obwodu Kaliningradzkiego w ramach projektu CULART II realizowanego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Litwa-Polska-Rosja 2007-2013 współfinansowanego ze środków Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa Iława 11-12 grudnia 2013 r.
OTOCZENIE ORGANIZACJI OTOCZENIE ORGANIZATORA WEWNĘTRZNE: pracownicy, ich rodziny, ich rodziny, burmistrz, wójt , starosta, nowi pracownicy, jednostki podległe ZEWNĘTRZNE: mieszkańcy, klienci organizatora, ich rodziny, dziennikarze, organizacje pozarządowe, biznes, miasta partnerskie OTOCZENIE MIEJSCA, ZDARZENIA WEWNĘTRZNE: mieszkańcy, pracownicy organizatora ,władze samorządowe, organizacje, firmy ZEWNĘTRZNE: turyści, inne regiony, miasta, dziennikarze ogólnopolscy i zagraniczni
FUNKCJE WIZERUNKU WIZERUNEK Schemat 16 Funkcje wizerunku firmy FUNKCJE WIZERUNKU WIZERUNEK Usuwa anonimowość pomiędzy organizatorem i odbiorcą Zjednuje opinię publiczną do organizatora, produktu, usługi Sprzyja tworzeniu korzystnego nastawienia do organizatora i jego inicjatyw, wpływa na udział odbiorców Ułatwia porozumienie, relację, kontakt między organizatorem i otoczeniem
ORGANIZATORA, PRODUKTU, USŁUGI RODZAJE WIZERUNKÓW WIZERUNEK ORGANIZATORA, PRODUKTU, USŁUGI Pozytywny Negatywny Obojętny Aktualny - widziany teraz Planowany - wizerunek docelowy, strategiczny Silny – zdarzenie, produkt ma określone miejsce w świadomości otoczenia, obraz spójny, wyrazisty Słaby Własny - sposób postrzegania organizacji przez samą siebie) Obcy - wyobrażenie otoczenia o organizatorze, produkcie, usłudze
PLANOWANIE Działania promocyjne powinny być celowe i skuteczne, zatem ważne aby: określić Odbiorców stworzyć strategię komunikacyjną projektu, produktu, usługi sposób, zaprojektować spójną linię graficzną wybrać odpowiednie narzędzia marketingowe i promocyjne
NARZĘDZIA MARKETINGOWO-PROMOCYJNE Media ATL- tradycyjne , masowe i publiczne: prasa, radio, TV, outdoor, plakaty , ulotki, kino). Narzędzia BTL - POS, mailing, telemarketingu, film 3D, foto/videorelacje Nowe Media - Internet, telefonia komórkowa, Facebook, Twitter Event Marketing -jako nowa forma organizacji procesów komunikacyjnych: konferencje, imprezy masowe i rekreacyjne, konkursy, prezentacje, gadżety Flash mob
REKLAMA A PUBLIC RELATIONS Podmioty zw. z celami marketingowymi Wzbudzić zaufanie do obiektu Obiekt, produkt lub usługa, ich walory Krótki PUBLIC RELATIONS Każda osoba, mająca związek z organizacją Wzbudzić zaufanie do nadawcy Działalność i aktywność organizacji Długi REKLAMA A PUBLIC RELATIONS GRUPA DOCELOWA CELE DZIAŁANIA TREŚĆ INFORMACJI CZAS OSIĄGANIA CELÓW
PUBLIC RELATIONS Informuje, edukuje, buduje zrozumienie, akceptację i przychylność u osób z otoczenia organizacji, organizatora Pojawia się wszędzie tam, gdzie zachodzi komunikacja w organizacji – komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna Podstawą działań PR jest rzetelna informacja i budowanie relacji
SKUTECZNY PRZEKAZ REKLAMOWY PRZYCIĄGA UWAGĘ ODBIORCY Grafika, hasło, dźwięk Atrakcyjny, perswazyjny Pozytywne skojarzenia Apeluje do działania JEST ZROZUMIAŁY Dostosowany do odbiorcy Bliski, zaufany ZYSKUJE AKCEPTACJĘ Argumenty, autorytety Przekonywujący, pomocny JEST DOSTĘPNY
CECHY DOBREJ INFORMACJI Ścisłość Szybkość Wierność Zwięzłość Szczegółowość
WZORCOWA INFORMACJA Co? Fakt, produkcja, przedmiot którego dotyczy informacja Bal charytatywny, targi, promocja sprzedaży Co? Kto? Gdzie? Kiedy? Jak? Dlaczego ? Z jakim skutkiem?
Dziękuję za współpracę Grażyna Knitter