Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Warsztaty zawodoznawcze
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
WYDZIAŁ NAUKI o ŻYWNOŚCI (ABSOLWENCI 2012) BADANIE OPINII ABSOLWENTÓW WN O Ż O PROCESIE KSZTAŁCENIA ORAZ ICH LOSY ZAWODOWE.
Badanie losów absolwentów
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Niepełnosprawni w badaniach GUS Niepełnosprawni ogółem
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Wyniki badań losów zawodowych absolwentów studiów stacjonarnych magisterskich 2010 Kraków, październik 2011 Centrum Karier, Ośrodek Monitorowania Kadry.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
MODUŁ A.
Badanie „Monitoring Karier Zawodowych Absolwentów Politechniki Warszawskiej 2014” Informacje Ogólne
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Losy zawodowe absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum studia magisterskie Wydział Lekarski Rocznik 2010/2011 Wydziały Nauk o Zdrowiu.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
Komenda Powiatowa Policji
Losy zawodowe absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie (wybrane wyniki ankietyzacji) Paweł Tomaszewski Zespół ds. Analiz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
SOCJOLOGIA WYDZIAŁ NAUK ZDROWIU I NAUK SPOŁECZNYCH KIERUNEK SOCJOLOGIA KATEDRA NAUK HUMNISTYCZNYCH I SPOŁECZNYCH.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
BIURO KARIER UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO Badanie Losów Zawodowych Absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
WYBRANE WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH ROCZNIK ABSOLWENTÓW 2013 Badania losów zawodowych absolwentów WSZ Edukacja we Wrocławiu.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Celem badania jest uzyskanie informacji na temat satysfakcji z ukończonych studiów poziomu przekazywanej wiedzy, stopnia rozwijanych w trakcie studiów umiejętności i kompetencji społecznych statusu zawodowego absolwentów zgodności pracy z wykształceniem aktywności studenckiej i zawodowej w trakcie studiów wymagań pracodawców wobec kandydatów do pracy lokalizacji miejsca pracy rodzaju wykonywanej pracy (stanowisko, branża) oceny studiów w kontekście przygotowania do wykonywanej pracy zawodowej

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Grupa badawcza Badanie skierowano do absolwentów wszystkich kierunków i stopni oraz trybów studiów, którzy zdali egzamin dyplomowy w terminie do 31.12.2012r. W rzeczywistości badaniem zostali objęci tylko ci absolwenci z rocznika 2011/2012, którzy wyrazili zgodę na udział w badaniu. Niniejsza prezentacja zawiera zestawienie odpowiedzi absolwentów KUL wszystkich Wydziałów łącznie z Wydziałami Zamiejscowymi.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Procedura badania 1. ETAP - ZGODA studenta na udział w BADANIU wyrażana przy składaniu pracy dyplomowej 2. ETAP - ZAPROSZENIE do udziału w badaniu wysyłane na prywatny adres e-mail PO ROKU od ukończenia studiów 3. ETAP wypełnienie elektronicznej ANKIETY

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Procedura badania Badanie jest realizowane za pomocą elektronicznej ankiety. Pierwszym etapem badania jest uzyskanie zgody studenta na udział w programie. Student załączając pracę dyplomową w formie elektronicznej na platformie e-kul otrzymuje komunikat dotyczący wyrażenia zgody na udział w monitorowaniu swojej kariery zawodowej. Zgoda na udział w badaniu jest dobrowolna.   Po roku od ukończenia studiów na adres e-mail respondenta, który wyraził zgodę na udział w badaniu i podał poprawnie aktualny adres e-mail jest wysłane zaproszenie do udziału w badaniu, zawierające link prowadzący do ankiety. Ankieta składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza ogólna część odnosi się do wszystkich ankietowanych, a następnie pytania dzielą respondentów na pięć grup ze względu na sytuację zawodową.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Charakterystyka badanej zbiorowości Wykres 1. Struktura respondentów według wydziału (%) Wśród przebadanych absolwentów KUL znaleźli się absolwenci wszystkich Wydziałów.* * W trakcie dalszej analizy Wydziały Zamiejscowe zostały połączone w jedną grupę, aby zwiększyć reprezentatywność tejże grupy.

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Charakterystyka badanej zbiorowości Wykres 2. Struktura respondentów według trybu studiów Większość (42%) ukończyła studia II stopnia. Kolejną grupą pod względem liczebności (36%) stanowią absolwenci I stopnia. Natomiast co piąty absolwent (22%) ukończył studia jednolite magisterskie. Przy analizie losów zawodowych absolwentów istotną grupę stanowią absolwenci, którzy ukończyli studia II stopnia oraz jednolite magisterskie (w sumie 64%), gdyż to właśnie oni przede wszystkim wkraczają na rynek pracy. Absolwenci studiów I stopnia w większości kontynuują naukę, co zostanie ukazane w dalszej analizie.

Pozaprogramowa ścieżka edukacyjna i zawodowa w czasie studiów Niewątpliwie cennym atrybutem osoby starającej się o pracę jest doświadczenie zawodowe. Niemniej jednak nie jest to sprawą łatwą, aby takie doświadczenie posiadać zaraz po ukończeniu studiów. Istnieją jednak możliwości, które dają studentom szansę zdobycia praktycznych umiejętności. Są to przede wszystkim praktyki, a także działalność społeczna. Możliwością do zdobycia praktycznych umiejętności jest także podejmowanie pracy zawodowej w trakcie studiów, choć często nie jest to możliwe chociażby ze względu na tryb studiów . Aktywność zawodowa w trakcie studiów Podejmowanie pracy związanej z kierunkiem studiów 27,3% pracy niezwiązanej z kierunkiem studiów 56,6% Podejmowanie praktyk nadobowiązkowych 32,8%

Pozaprogramowa ścieżka edukacyjna i zawodowa w czasie studiów Dodatkowa aktywności w trakcie studiów Prowadzenie działalności społecznej 50,5% Udział w dodatkowych kursach lub szkoleniach 54,8%

Ocena jakości kształcenia i satysfakcja z wykształcenia

Ocena kluczowych elementów kształcenia OGÓLNY POZIOM PROWADZONYCH ZAJĘĆ KADRA NAUKOWA I DYDAKTYCZNA 80% Absolwenci odpowiadali na pytanie: Jak Pan/i ocenia wymienione elementy systemu kształcenia na KUL-u? Ocena dokonywana była na skali pięciostopniowej, na której 1=bardzo źle, 2=źle, 3=trudno powiedzieć, 4=dobrze, 5=bardzo dobrze. Wyniki prezentowane powyżej stanowią sumę wskazań pozytywnych, czyli „bardzo dobrze” i „dobrze”.

Ocena kluczowych elementów kształcenia BAZA LOKALOWA/ WYPOSAŻENIE SPECJALISTYCZNE PROGRAM STUDIÓW 55% Absolwenci odpowiadali na pytanie: Jak Pan/i ocenia wymienione elementy systemu kształcenia na KUL-u? Ocena dokonywana była na skali pięciostopniowej, na której 1=bardzo źle, 2=źle, 3=trudno powiedzieć, 4=dobrze, 5=bardzo dobrze. Wyniki prezentowane powyżej stanowią sumę wskazań pozytywnych, czyli „bardzo dobrze” i „dobrze”.

Ocena warunków studiowania na KUL Trzy elementy dotyczące warunków studiowania tj. baza socjalna, funkcjonowanie administracji uczelni oraz wyposażenie uczelni zostały przez studentów ocenione pozytywnie (oceny pozytywne wynosiły około 50%), choć również stosunkowo często studenci nie potrafili określić swojego stanowiska. Niemniej jednak oceny negatywne nie przekroczyły w żadnym ocenianym elemencie 20% i były to w większości oceny negatywne umiarkowane („źle”). Wykres 3. Warunki studiowania w ocenie absolwentów

Ocena jakości kształcenia i satysfakcja z wykształcenia

Satysfakcja z ukończonych studiów Poza oceną elementów procesu studiowania niezmiernie istotna jest całościowa satysfakcja z ukończonych studiów. Satysfakcja z uzyskanego wykształcenia jest wypadkową wielu czynników. Ponowny wybór kierunku z perspektywy czasu Spełnie oczekiwań, co do studiów na KUL Polecenie studiów na KUL innej osobie

Satysfakcja z ukończonych studiów Tabela 1. Ponowny wybór kierunku z perspektywy czasu (%) Ponowny wybór kierunku 57,6% Czy z perspektywy czasu wybrał(a)by Pan/i ponownie ten sam kierunek studiów? TAK 57,6 trudno powiedzieć 14,3 NIE 28,1 Ogółem 100,0

Satysfakcja z ukończonych studiów Godne polecenia 72,3% Tabela 2. Polecenie studiów na KUL innej osobie (%) Czy poleciłby(aby) Pan/i innej osobie studia na KUL-u? TAK 72,3 trudno powiedzieć 17,2 NIE 10,5 Ogółem 100,0 Trzeba podkreślić, iż odpowiedzi negatywnych jest jedynie 10%. Prawie co piąty absolwent (17%) wybrał kategorię „trudno powiedzieć”. Takie wyniki są satysfakcjonujące, zwłaszcza jeżeli przyjmiemy, iż najlepszą rekomendacją uczelni są jej absolwenci..

Satysfakcja z ukończonych studiów Studia na KUL spełniły oczekiwania 54,2% absolwentów Tabela 3. Satysfakcja z ukończenia studiów na KUL-u (%) W jakim stopniu studia ukończone na KUL-u spełniły Pana/i oczekiwania? bardzo dużym i dużym stopniu 54,2 trudno powiedzieć 28,7 bardzo małym i małym stopniu 17,2 Ogółem 100,0 Co czwarty respondent (28,7%) nie potrafił ocenić, na ile ukończone studia spełniły jego oczekiwania..

Sytuacja zawodowa absolwentów Status zawodowy absolwentów jest podstawowym wyznacznikiem aktywności zawodowej. Oczywiście biorąc pod uwagę fakt, iż w badaniu brali udział zarówno absolwenci studiów I stopnia jak i II stopnia, aktywność zawodowa tych dwóch grup będzie wyglądać inaczej. Wykres 4. Struktura respondentów wg statusu na rynku pracy

Sytuacja zawodowa absolwentów Wykres 5. Struktura respondentów wg statusu na rynku pracy * Aktywni zawodowo – w grupie tej znalazły się osoby pracujące, wkrótce podejmujące pracę, prowadzące działalność gospodarczą , a także grupa osób zatrudnionych i dodatkowo prowadzących działalność gospodarczą

Sytuacja zawodowa absolwentów Pozytywnym wynikiem jest fakt, iż większość absolwentów studiów jednolitych magisterskich (69,6%) oraz absolwentów studiów II stopnia (60,4%) deklaruje aktualne zatrudnienie. W kategorii „nie pracuję” widoczna jest ciekawa zależność. Przechodząc od osób, które ukończyły studia I stopnia (66,3%) poprzez absolwentów studiów II stopnia (30,7%), aż po absolwentów jednolitych studiów magisterskich (16,7%), odsetek absolwentów nie pracujących zmniejsza się o połowę. Tabela 4. Struktura zatrudnienia według formy studiów (%) Status na rynku pracy I stopnia II stopnia jednolite magisterskie jestem zatrudniony/a 27,4 60,4 69,6 wkrótce podejmę pracę 5,0 4,5 4,7 prowadzę działalność gospodarczą – główne źródło dochodów 0,9 3,7 7,4 jestem zatrudniony/a oraz dodatkowo prowadzę działalność gospodarczą 0,5 1,2 1,6 nie pracuję 66,3 30,3 16,7 Ogółem 100,0

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Poddając analizie czas rozpoczęcia pracy zawodowej można zauważyć, iż większość respondentów (69,3%) rozpoczęła aktywność zawodową po ukończeniu studiów. Tabela 5. Długość poszukiwania pierwszej pracy (%) Jak długo poszukiwał/a Pan/i pierwszej pracy % krócej niż 1 miesiąc od zakończenia studiów 18,2 od 1 do 3 miesięcy od zakończenia studiów 22,0 od 3 do 6 miesięcy od zakończenia studiów 16,4 dłużej niż 6 miesięcy od zakończenia studiów 12,7 podjąłem/podjęłam pracę w trakcie studiów 24,7 podjąłem/podjęłam pracę przed rozpoczęciem studiów 6,1 Ogółem 100,0

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Z perspektywy jakości kształcenia niezwykle ważne jest nie tylko czy absolwenci znaleźli pracę, ale czy jest to praca zgodna z ich wykształceniem, a także w jakim stopniu wykorzystują w obecnej pracy wiedzę i kompetencje uzyskane podczas studiów. Ponad połowa respondentów (62,2%) zadeklarowała, iż obecnie wykonuje pracę zgodną z kierunkiem studiów ukończonych na KUL-u. Trzeba również zauważyć, iż w opiniach pozytywnych przeważają deklaracje zdecydowane („zdecydowanie tak”) nad umiarkowanymi („raczej tak”). Wykres 6. Zgodność wykonywanej pracy z kierunkiem studiów ukończonych na KUL-u 62,2%

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Oprócz bezpośredniej zgodności wykonywanej pracy z ukończonym kierunkiem istotne jest również czy absolwenci wykorzystują wiedzę i kompetencje uzyskane podczas studiów. Wykres 7. Stopień wykorzystania w pracy wiedzy i kompetencji zdobytych na studiach 50,9%

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Ponad połowa (54,0%) pracujących absolwentów zatrudniona jest na umowę o pracę. Jest to pozytywny sygnał, ponieważ wydaję się, że umowa o pracę jest najbardziej stabilną formą zatrudnienia. Inne formy zatrudnienia są spotykane rzadziej. Poza umową o pracę najczęściej występuje umowa zlecenie bądź umowa o dzieło (16,0%), umowa stażowa finansowana z Urzędu Pracy (13,8%) oraz umowa o pracę tymczasową (11,8%). Wykres 8. Forma prawna zatrudnienia (%)

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Oprócz bezpośredniej zgodności wykonywanej pracy z ukończonym kierunkiem istotne jest również jakie stanowiska pracy obejmują absolwenci. Ponad połowa badanych absolwentów (53,5%) zadeklarowała, iż zajmuje stanowiska wykonawcze, natomiast 42,6% stanowisko specjalistyczne. Wśród deklarowanych stanowisk pojawiają się również stanowiska kierownicze, ale jest ich niewiele (3,9%). Wykres 9. Stanowisko pracy (%)

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI PRACUJĄCY Ostatnią kwestią poddaną analizie w odniesieniu do pracujących absolwentów jest kwestia mobilności przestrzenno-zawodowej. Wykres 10. Mobilność przestrzenno-zawodowa absolwentów

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI NIEPRACUJĄCY Badając losy absolwentów nie można pominąć osób, które aktualnie nie pracują. Zbadanie przyczyn braku pracy jest bardzo ważne z perspektywy oceny skuteczności procesu kształcenia, a także możliwości absolwentów na rynku pracy.* Wykres 11. Powody nie podejmowania pracy (%) * Wśród absolwentów niepracujących znaczącą grupę stanowią absolwenci kontynuujący naukę, dlatego też jest to niejednorodna grupa.

Ważnym aspektem poszukiwania pracy jest sam sposób jej poszukiwania. Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI NIEPRACUJĄCY Ważnym aspektem poszukiwania pracy jest sam sposób jej poszukiwania. Wykres 12. Sposoby poszukiwania pracy (suma odpowiedzi „często”, „bardzo często” %)

Przebieg ścieżki zawodowej badanych absolwentów - ABSOLWENCI NIEPRACUJĄCY Deklaracja mobilności zawodowej osób nie pracujących jest zdecydowanie większa niż osób pracujących. Jest to zrozumiałe, że osoby niepracujące częściej rozważają perspektywę zmiany miejsca zamieszkania w poszukiwaniu pracy. Wykres 13. Mobilność zawodowa (%)

WSKAŹNIK REKOMENDACJI WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA PODSUMOWANIE Badania przeprowadzone w 2013 roku wskazują, że rok po ukończeniu studiów: - 7 na 10 absolwentów poleciłoby innej osobie studia na KUL 60% absolwentów KUL jest aktywna zawodowo po roku od ukończenia studiów 24% absolwentów kontynuuje naukę po roku od ukończenia studiów - 62% absolwentów wykonuje pracę zgodną z kierunkiem studiów ukończonych na KUL-u WSKAŹNIK REKOMENDACJI WSKAŹNIK ZATRUDNIENIA WSKAŹNIK SATYSFAKCJI Studia godne polecenia 72,3% Studia na KUL spełniły oczekiwania 54,2% absolwentów 60% absolwentów po roku pracuje

Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL 2012 Prezentacja przygotowana w Biurze Karier KUL na podstawie raportu „ Badanie Losów Zawodowych Absolwentów KUL po roku od zakończenia studiów – rocznik 2012” opracowanego przez dr Dorotę Gizicką z Instytutu Socjologii KUL