,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
O narzekaniu bez narzekania. By nie biadolić, tylko żyć.
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Wirtualny system spo ł ecznego wsparcia dla budowania pozytywnych relacji mi ę dzyludzkich w ś wiecie rzeczywistym.
ze sposobem odżywiania.
Kierowanie twórczością w organizacji
Co wpływa na jakość życia w późnym okresie dorosłości ?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
O aktywności dorosłych i seniorów
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Napięcie emocjonalne i stres
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Moje doświadczenie powrotu do zdrowia
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
Zamiast ucieczki. ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - polska fundacja mająca status organizacja pożytku publicznego, zajmująca się problemem.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Przyczyny zaburzeń nastroju, specyfika symptomów u dzieci i młodzieży
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
STOP pornografii.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Emocje automatyczne i refleksyjne zmieniają nasze postrzeganie
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
O korzeniach i skrzydłach…
w praktyce pedagogicznej
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Zdrowy Styl Życia ZASADY:.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
„Zdrowie psychiczne - wspólna sprawa” sierpień – październik 2007
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Autor: Grzegorz Rogala, ”Concordia – Konsorcjum szkoleniowe” www
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
NIE LUBIĘ HAŁASU, LUBIĘ CISZĘ!
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
przyczyny, przejawy, skutki, profilaktyka.
DYSFUNKCJE SEKSUALNE KOBIET I MĘŻCZYZN W ZZA
STRES jak sobie z nim radzic.
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Wypalenie zawodowe: dotyka tych najbardziej zaangażowanych ?
Psychologia zdrowia i choroby
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
Czym może być choroba? poważnym zakłóceniem
Narkotyki i dopalacze ZABIJAJA!!!
Sposoby radzenia sobie ze stresem
„Praca z osobami po traumie”
Solidarni z chorującymi psychicznie
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Metody radzenia sobie ze stresem
Zapis prezentacji:

,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu” Psycholog, psychoonkolog Katarzyna Todorowska

Choroba onkologiczna Wyrok Ciężar Blokada Ból Wycofanie ze społeczeństwa Zakończenie dobrego etapu życia Śmierć Ograniczenia Niepewność

Choroba onkologiczna Wyrok Ciężar Blokada Ból Wycofanie ze społeczeństwa Zakończenie dobrego etapu życia Śmierć Ograniczenia

STRACH, ODRZUCENIE, WYROK WYZWANIE, ZADANIE, SPRAWDZIAŃ SIŁ

SPRAWDZIAŃ SIŁ, MOTYWACJA 50% 50% STRACH, ODRZUCENIE, WYROK WYZWANIE, ZADANIE, SPRAWDZIAŃ SIŁ, MOTYWACJA

CIAŁO I UMYSŁ ,,Nie możliwe jest oddzielanie zdrowia ciała od zdrowia umysłu” (Księga Hioba) Jeśli emocja nie znajdzie ujścia w zewnętrznej aktywności ciała lub w odpowiednim działaniu umysłu, to odbije się na narządach wewnętrznych psując ich funkcję.

,,To nie wydarzenia nas smucą, ale sposób w jaki je widzimy”

ABCD emocji A Aktywujące wydarzenie B Twoje szczere myśli, przekonania i postawy względem tego wydarzenia C Uczucia, których doświadczyłeś w wyniku Twoich myśli, przekonań, postaw D Działania, jakie podejmujesz pod wpływem odczuwanych emocji

Mechanizm błędnego koła myślenia Mam raka - Izolacja od innych - Bunt - Odrzucenie pomocy To koniec, przecież to już wyrok, jestem beznadziejny Smutek, złość, gniew, rozgoryczenie

Mechanizm błędnego koła myślenia

5 ZASAD ZDROWEGO MYŚLENIA (Terapia Simontonowska) Są oparte na faktach Pozwalają chronić nasze życie i zdrowie. Pomagają nam osiągać nasze bliższe i dalsze cele. Pomagają nam rozwiązywać najbardziej niepożądane konflikty z innymi oraz im zapobiegać. Pozwalają nam czuć się tak, jak chcielibyśmy się czuć bez nadużywania żadnych substancji.

Stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określających podłoże ludzkich zachowań i ich zmian.

Trzy motywatory Lęk przed czymś  najczęstsze Złość na coś  częsty Nadzieja na coś najzdrowszy

,,Zabójcy” motywacji ,,Nie mogę” ,,Muszę” ,,Powinienem” ,,To zbyt trudne” ,,Próbowałem, ale…” ,,To jest sztuczne nienaturalne” ,,To nie jest moje prawdziwe ja”

Co sprzyja chorobie, pogłębianiu choroby? Poczucie bezradności (Seligman, 2001) Negatywne przekonania poznawcze (Beck, 1986) Zachowania ryzykowane (Kazdin, 1996) Negatywny afekt (Łosiak, 2001) Pesymizm (Schier, Carver, 1992) ,,Lenistwo życiowe”

Co sprzyja zdrowiu? Optymizm i nadzieja (Schier i Carver, 1992) Poczucie kontroli (Schwarzer, 1992) Przekonanie o własnej skuteczności (Schwarzer, 1992) Motywy zdrowotne czyli zainteresowanie swoim zdrowiem (Heszen- Niejodek, 1998) Zdrowy styl życia (Heszen- Niejodek, 1998) Poczucie koherencji (Antonovsky, 1979)

C - ciało U- umysł D- dusza

`

Dziękuję za uwagę