Metoda profilowa oceny stanowisk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Definicja rachunkowości zarządczej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Specjalność: Kompleksowe Sterowanie Jakością
Normy praktyki zawodowej
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Wstęp. Wstęp TROCHĘ STATYSTYKI 17 milionów ludzi w Polsce jest aktywnych zawodowo. Szacunkowo od maja 2004 r. pracę za granicą podejmowało 2 mln Polaków,
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
ANALIZA WYNIKÓW NABORU ELEKTRONICZNEGO do szkół ponadgimnazjalnych
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Struktura egzaminu zawodowego
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ ul. Gołdapska.
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych
Technik Organizacji Reklamy
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
„Kompetencje zawodowe”
„Zdolności a umiejętności”
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Technik Organizacji Reklamy
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Praktyki uczniowskie w Prime Food
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Czerwiec TECHNIK HANDLOWIEC Etap pisemny: przystąpiło - 18 osób zdało – 18 osób Etap praktyczny przystąpiło - 18 osób zdało - 12 osób Dyplom otrzymało.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Katedra Logistyki dr Cezary Gradowicz. Katedra Logistyki kierując się potrzebą uzupełnienia i poszerzenia wiedzy podstawowej oferowanej w ramach przedmiotów.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie. „Finanse i Prawo Zatrudnienia w Biznesie ” to … … specjalność prowadzona przez Katedrę Prawa na Wydziale Finansów.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Funkcja planowania.
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Zapis prezentacji:

Metoda profilowa oceny stanowisk Hey’a

Hey’a KRYTERIA OCENY · wiedza zawodowa · rozwiązywanie problemów ·        odpowiedzialność

Hey’a wiedza zawodowa 1) posiadana wiedza specjalistyczna, tzn. znajomość praktycznych procedur, specjalistycznych technik i wiedzy naukowej 2)  umiejętności kierownicze w obszarze planowania, organizowania, wykonania, nadzorowania i oceny 3)  umiejętności w obszarze stosunków międzyludzkich

Hey’a wiedza specjalistyczna posiada osiem stopni natężenia: podstawowa zasadnicza zawodowa zawodowa zawodowa zaawansowana podstawowa wiedza specjalistyczno - techniczna wiedza technika lub specjalisty wyższa techniczna lub specjalistyczna wybitna (mistrzostwo w zawodzie)

Hey’a 2. umiejętności kierownicze I Minimalne II Wiązane III Rozmaite IV Szerokie V Kompleksowe VI Całościowe

Hey’a 3. stosunki międzyludzkie A. Podstawowe B. Ważne C. Nieodzowne

Hey’a

Hey’a rozwiązywanie problemów zidentyfikowania zdefiniowania rozwiązania problemu.

Hey’a rozwiązywanie problemów posiada dwa aspekty: sposób rozumowania typ procesów myślowych w zależności od stopnia użycia wiedzy i innowacyjności.

Hey’a „sposób rozumowania” oceniany jest za pomocą osiem stopni ścisła rutyna rutyna półrutyna znormalizowany jasno określony szeroko określony ogólnie określony rozumowanie abstrakcyjne

Hey’a „typ procesów myślowych” posiada pięć stopni powtarzanie według wzoru interpolacja adaptacja myślenie twórcze

Typ procesów myślowych Hey’a Sposób rozumowania Typ procesów myślowych (1) powtarzanie (2) według wzorów (3) interpolacja (4) adaptacja (5) myślenie twórcze A ścisła rutyna 10% 12% 14% 16% 19% 22% 25% 29% 33% 38% B rutyna 12% 14% 16% 19% 22% 25% 29% 33% 38% 43% C półrutyna 33% 38% 43% 50% D znormalizowany 38% 43% 50% 57% E jasno określony 57% 66% F szeroko określony 50% 57% 66% 76% G ogólnie określony 76% 87% H rozumowanie abstrakcyjne 66% 76% 87% 100%

Hey’a odpowiedzialność swoboda działania wpływ stanowiska na wyniki końcowe odpowiedzialność finansowa.

Hey’a swoboda działania oceniana jest według dziewięciostopniowej skali wąska kontrolowana znormalizowana ogólnie regulowana kierowana zorientowana na określony kierunek ogólnie określona nieokreślona

Hey’a wpływ stanowiska na końcowe wyniki może być pośredni lub bezpośredni

Hey’a wpływ pośredni dzieli się na dwa stopnie: odległy istotny

Hey’a wpływ bezpośredni może być: dzielony podstawowy

Hey’a odpowiedzialność finansowa rozmiar odpowiedzialności finansowej dzieli się na pięć stopni: bardzo mały mały średni duży bardzo duży.

Wpływ na wyniki końcowe / rozmiar odpowiedzialności finansowej Swoboda działania Wpływ na wyniki końcowe / rozmiar odpowiedzialności finansowej 1 2 3 4 5 A 9 12 16 22 29 38 50 66 10 14 19 25 33 43 57 76 87 B 100 115 132 C 152 175 200 D 230 264 304 E 350 400 460 F 528 608 700 G 800 204 920 1056 H 1216 1400 1600 I 1840 2112 2432

Hey’a PROFILE STANOWISK Relacja pomiędzy ocenami kryteriów: „wiedza zawodowa”, „rozwiązywanie problemów” oraz „odpowiedzialność” określa profil stanowiska.

rozwiązywanie problemów Hey’a obsługa dziurkarki kart wiedza zawodowa rozwiązywanie problemów odpowiedzialność ogółem 152 50 66 265

rozwiązywanie problemów Hey’a specjalista ds. ubezpieczeń wiedza zawodowa rozwiązywanie problemów odpowiedzialność ogółem 304 200 115 619

rozwiązywanie problemów Hey’a kierownik działu wiedza zawodowa rozwiązywanie problemów odpowiedzialność ogółem 700 400 608 1708