CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Raport z badania Capibus
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
Wzory ułatwiające obliczenia
1 Kto utożsamia się z Wielkopolską, a kto nie?. 2 Mieszkańcy Wielkopolski próba reprezentatywna, N=800.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
KAMIENNA GÓRA W LICZBACH.
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
Instytut Statystyki i Demografii
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Niepełnosprawni w badaniach GUS Niepełnosprawni ogółem
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2012 r.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji 1, 2 i 3 Badania monitoringowego Beneficjentów Indywidualnych Działania 2.3 SPO RZL.
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Czerwiec TECHNIK EKONOMISTA Etap pisemny: przystąpiło - 20 osób zdało – 13 osób Etap praktyczny przystąpiło - 21 osoby zdało - 9 osób Dyplom otrzymało.
Od 1984 roku demografowie obserwują w Polsce stały spadek liczby urodzeń, które od 1993 r. wynosiły rocznie około 500 tysięcy, a od roku 1998 – poniżej.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Struktura bezrobocia w okresie transformacji w Polsce
Kierunki i formy transformacji czytelnictwa w Polsce Jak czytamy Wstępna prezentacja drugiej edycji badania ilościowego PIK Kraków, październik 2015.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
STAN CZYTELNICTWA W POLSCE W 2017 ROKU
Zapis prezentacji:

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Zbiorowość badana: Ludność Polski w wieku 15 i więcej lat Metoda doboru próby: Próba losowo-kwotowa: RESPONDENCI dobierani metodą kwotową ze względu na: płeć, wiek i wykształcenie w 100 PUNKTACH REALIZACJI (gminach) wylosowanych z prawdopodobieństwami proporcjonalnymi do liczby ludności Metoda zbierania danych: Indywidualny wywiad kwestionariuszowy Czas przeprowadzenia wywiadów: października 2006 roku Efektywna liczebność próby: N= 1015 osób Statystyczny błąd oszacowań: nie większy niż (+/-) 3,1% na poziomie ufności 0,95 dla N=1015 Metodologia

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik DANE O RESPONDENTACH

Znajomość akcji Cała Polska czyta dzieciom

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik W pięć lat po zainaugurowaniu akcji Cała Polska czyta dzieciom znajomość jej deklaruje ponad 3/4 Polaków w wieku od 15 roku wzwyż: We wrześniu 2006 roku znajomość akcji deklaruje 85% Polaków, o 8% więcej niż we wrześniu 2004 roku - różnica ta jest istotna statystycznie, Podobnie jak w roku 2004 częściej o akcji słyszały kobiety. W stosunku do roku 2004 istotnie wzrosła liczba zarówno kobiet jak i mężczyzn, rozpoznających akcję, Znajomość akcji istotnie wzrosła pośród wszystkich grup wiekowych, z wyjątkiem przedziału powyżej 59 lat, w którym zanotowany wzrost nie jest istotny statystycznie w stosunku do 2004 roku. Największy wzrost nastąpił w dwóch grupach wiekowych (12%) oraz lat (18%), W porównaniu do roku 2004 znajomość akcji wzrosła wśród wszystkich poziomów wykształcenia oprócz wykształcenia zawodowego, w którym pozostała na tym samym poziomie, Znajomość akcji wzrosła wśród dorosłych Polaków mieszkających na wsi oraz w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców (18%). W przypadku mieszkańców pozostałych kategorii wielkości miejscowości znajomość w 2006 roku kształtuje się na podobnym poziomie jak w 2004, Zaobserwowany wzrost znajomości akcji dotyczył we wrześniu 2006 roku prawie wszystkich regionów z wyjątkiem regionu pomorskiego, gdzie odnotowano spadek znajomości akcji oraz Wielkopolskiego – tu znajomość pozostała na tym samym poziomie. Akcja była bardzo dobrze zapamiętana przez osoby posiadające dzieci 0-10 lat. Akcja Cała Polska czyta dzieciom znana jest przede wszystkim z telewizji, w drugiej kolejności z radia i prasy (podobnie jak w 2004 roku). Z kampanią telewizyjną akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęło się 61% dorosłych Polaków natomiast z kampanią outdoorową 32%. ZNAJOMOŚĆ AKCJI - PODSUMOWANIE WYNIKÓW

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom - Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? BAZA: 2002 rok N= rok N= rok N= rok N=1015 Znajomość akcji Cała Polska czyta dzieciom zwiększyła się istotnie w stosunku do pomiaru sprzed dwóch lat: obecnie akcję zna przynajmniej ze słyszenia 85 procent dorosłych Polaków.

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? 85% Polaków słyszało o akcji 15% Polaków nie słyszało o akcji Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom (2/3) BAZA: 2006 N=1015, 2004 N=1020 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90% POSIADANIE DZIECI

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czy słyszał(a) Pan(i) o akcji "Cała Polska czyta dzieciom"? Znajomość akcji społecznej - Cała Polska czyta dzieciom (3/3) < 59% 59%-68% 69%-78% >78% BAZA: N=1020BAZA: N= % 82% 86% 80% 91% 81% 83% 2006 Ogółem zna 85% 88% 70% 58% 67% 91% 76% 78% 2004 Ogółem zna 77% Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Miejsce zetknięcia się z akcją Gdzie zetknął /zetknęła się Pan(i) z akcją "Cała Polska czyta dzieciom ? BAZA: Polacy, którzy słyszeli o akcji, 2006 N=858; 2004 N=787 Akcja Cała Polska czyta dzieciom znana jest przede wszystkim z telewizji, w drugiej kolejności z radia i prasy.

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Rozpoznanie reklamy telewizyjnej Czy widział(a) Pan(i) tę reklamę w telewizji? BAZA: Polacy 15+, 2006 N=1015 Z kampanią telewizyjną akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęła się ponad połowa dorosłych Polaków.

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Rozpoznanie reklamy zewnętrznej Czy widział(a) Pan(i) tę reklamę na billboardach? BAZA: Polacy 15+, 2006 N=1015 Z kampanią outdoorową akcji Cała Polska czyta dzieciom zetknęła się jedna trzecia dorosłych Polaków.

Czytanie dzieciom książek przez dorosłych

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik BAZA: 2006 N=269, Osoby posiadające dzieci lat Ogółem czytających dzieciom 46% Znający akcję i czytający – 47% Nie znający akcji i czytający – 35% BAZA: 2006 N=161, Osoby posiadające dzieci lat Ogółem czytających dzieciom 68% Znający akcję i czytający – 68% Nie znający akcji i czytający – 38% Czy czyta Pan(i) dziecku /dzieciom książki na głos? Ponad dwie trzecie dorosłych Polaków, posiadających dzieci w wieku 0-10, czyta dzieciom książki na głos. O skuteczności kampanii może świadczyć także fakt, że osób czytających i znających akcję jest prawie dwa razy więcej (68%) niż tych, którzy nie znają akcji a również czytają dzieciom książki na głos (38%). Czytelnictwo książek dzieciom na głos

Książka w życiu dorosłych Polaków

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik W porównaniu z pomiarem z 2004 roku, w 2006 roku istotnie zwiększyła się grupa Polaków, którzy w ciągu ostatniego półrocza nie przeczytali żadnej książki. 59% Polaków od 15 roku życia wzwyż przeczytało przynajmniej jedną książkę: odsetek osób które przeczytały przynajmniej jedną książkę w ciągu ostatnich 6 miesięcy rośnie wraz z wykształceniem Polaków, maleje zaś wraz z wiekiem; czytelnikami są częściej kobiety niż mężczyźni; w porównaniu do roku 2004, jedynie wśród dwóch przedziałów wiekowych: i powyżej 59 lat, liczba czytelników pozostała na podobnym poziomi - w pozostałych grupach liczba ta znacząco zmalała; równie znacząco zmalała liczba osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym, które w przeciągu ostatnich 6 miesięcy przeczytały choć jedną książkę. Czytanie książek uzależnione jest również od doświadczeń z dzieciństwa związanych ze słuchaniem głośnego czytania: prawie połowa Polaków, która przeczytała w ciągu ostatniego półrocza minimum 6 książek, w dzieciństwie często słuchała książek czytanych na głos, zaś 61% Polaków, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie przeczytali ani jednej książki, nie słuchała w dzieciństwie głośnego czytania. KSIĄŻKA W ŻYCIU DOROSŁYCH POLAKÓW - PODSUMOWANIE WYNIKÓW

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytelnictwo w ciągu ostatnich 6 miesięcy Ile książek przeczytał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 6 miesięcy to znaczy od marca 2006/2004 roku? 2006 BAZA: N= 1020 BAZA: N= 1015 Ogółem przeczytało choć jedną książkę 59% Ogółem przeczytało choć jedną książkę 65% 2004 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytelnictwo w ciągu ostatnich 6 miesięcy WYKSZTAŁCENIE WIEK PŁEĆ Ile książek przeczytał(a) Pan(i) w ciągu ostatnich 6 miesięcy to znaczy od marca 2006/2004 roku? BAZA: 2006 N=1015, 2004 N=1020 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90%

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik Czytanie w dzieciństwie Czy w dzieciństwie ktoś z dorosłych czytał Panu(i) książki na głos? BAZA: N= 1015 Różnice istotne statystycznie na poziomie 90% BAZA: N= 1020

Fundacja ABC/ Cała Polska czyta dzieciom, październik CZĘSTOTLIWOŚĆ SŁUCHANIA GŁOŚNEGO CZYTANIA W DZIECIŃSTWIE LICZBA KSIĄŻEK PRZECZYTANYCH W CIĄGU OSTATNICH 6 MIESIĘCY Czytanie książek w dzieciństwie a obecnie BAZA: N=1015