PROW 2007-2013 LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE UGRUPOWANIE WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ
Advertisements

Lokalna Grupa Działania Fundacji „Nasza Nadzieja”
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
NIZIELSKI & BORYS C o n s u l t i n G
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Krajowa Sieć Leader + Utworzenie i zamierzenia Krajowej Sieci Leader+
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Propozycja UE dot.: CSF, EAFRD ; w kontekście podejścia LEADER
Mrągowo KONFERENCJA organizacji pozarządowych Jak organizować współpracę organizacji pozarządowych z samorządem? Arkadiusz Jachimowicz Elbląskie.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Fundacja Partnerstwo Doliny Środkowej Odry
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Formy prawne Lokalnych Grup Działania tworzonych w ramach Pilotażowego Programu Leader+ Adam Futymski.
ANEKS DO UMOWY O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LSR listopad 2010 r. Katarzyna Łukasiewicz Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
1 Budowanie silnej LGD Tadeusz Borek – FAPA Przemyśl października 2007.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Funkcjonowanie LGD w PPL+ oraz nowym okresie Halina Siemaszko.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Regionalny Program Operacyjny
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Organizowane przez LGD „Qwsi”.  Stowarzyszenie LGD „Qwsi” powstało w 2008 r. (rejestracja w KRS w lutym 2009 r.) w celu realizacji 4 osi priorytetowej.
FORMA PRAWNA LGD W OKRESIE Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Oś 4 Leader w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 Stan prac – listopad 2007 r Warszawa 25 października 2007 r.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Integracja Turystyka.
Wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju obszaru Dolina Karpia realizacja programu Leader Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata , oś 4 Leader.
Organizacje pozarządowe jako partner w realizacji projektów.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Regranting jako narzędzie realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na przykładzie LGD Wstęga Kociewia opracował: Marek Modrzejewski, Kierownik Biura Lokalnej.
Kętrzyn Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania „Barcja”
Ustawa o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności Zbąszyń, r. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Programów.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Rola LSR we wdrażaniu podejścia LEADER w nowej perspektywie.
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Lokalna Grupa Działania „Zielone Bieszczady”
1 LEADER na Mazowszu w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
WIELKOPOLSKA LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA KRAINA LASÓW I JEZIOR.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
KUJAWSKO-POMORSKIE STOWARZYSZENIE SAMORZĄDOWE „SALUTARIS”
Najważniejsze zmiany w ustawie prawo o stowarzyszeniach
Fundusze unijne od podstaw Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 oraz inicjatywy europejskie dr Marek Szuszman.
UST.
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Podstawa prawna: Reforma systemu oświaty wprowadza istotne zmiany dotyczące organizowania wolontariatu w szkołach. Dotychczas przepisy Ustawy o systemie.
Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
Ustrój samorządu terytorialnego zajęcia 3
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
„Partnerstwo szansą na sukces”
Rządowa administracja zespolona w administracji
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Seminarium informacyjne Koncepcja wdrażania przedsięwzięcia 1. 1
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Podejście Leader w latach :
Chełmno, Szkolenie prowadzi: rad.pr. Monika Czarnomska
Zapis prezentacji:

PROW LEADER Wybrane zapisy z ustawy o wspieraniu obszarów wiejskich …: Lokalna grupa działania działa jako stowarzyszenie posiadające osobowość prawną, z zastrzeżeniem art. 62 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1698/2005. art. 62 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1698/2005: LGD muszą składać się z grupy już zakwalifikowanej do inicjatyw LEADER II lub LEADER+, lub zgodnie z podejściem LEADER, albo być nową grupą reprezentującą partnerów z różnych lokalnych sektorów społeczno- ekonomicznych na danym terytorium. Na poziomie podejmowania decyzji partnerzy ekonomiczni i społeczni, jak również inni przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego, tacy jak rolnicy, kobiety wiejskie, młodzi ludzie oraz ich stowarzyszenia, muszą stanowić przynajmniej 50% składu partnerstwa lokalnego.

PROW LEADER Do tworzenia i działania lokalnych grup działania stosuje się przepisy o stowarzyszeniach, z tym że: członkiem zwyczajnym lokalnej grupy działania mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, w tym jednostki samorządu terytorialnego; nadzór nad lokalnymi grupami działania sprawuje marszałek województwa;

PROW LEADER obligatoryjnym organem lokalnej grupy działania jest rada, wybierana przez walne zebranie członków spośród jego członków, do której wyłącznej właściwości należy wybieranie operacji, zgodnie z art. 62 ust. 4 rozporządzenia nr 1698/2005, które mają być realizowane w ramach opracowanej przez lokalną grupę działania lokalnej strategii rozwoju.

PROW LEADER Na poziomie podejmowania decyzji partnerzy ekonomiczni i społeczni, jak również inni przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego, tacy jak rolnicy, kobiety wiejskie, młodzi ludzie oraz ich stowarzyszenia, muszą stanowić przynajmniej 50% składu partnerstwa lokalnego.

PROW LEADER PODSUMOWANIE dot. dotychczasowych form: 1. Fundacja: forma najmniej przystająca do wprowadzonych regulacji. Propozycja: na bazie dotychczasowego LGD tworzyć i rejestrować nowy podmiot?, 2. Stowarzyszenie: Wariant I: dostosowanie formy poprzez zmianę statutu: wprowadzenie rady, zawarcie zapisów umożliwiających przyjmowanie osób prawnych jako członków zwyczajnych stowarzyszenia. Wątpliwości: zawarcie w statucie w/w zmian powoduje faktycznie zmianę formy prawnej (przekształcenie w inną formę prawną?). Czy takie przekształcenie jest możliwe na bazie zapisów ustawy o PROW? Czy sądy takie zmiany zarejestrują? Co z nadzorem Marszałka? Wariant II: JAK W PRZYPADKU FUNDACJI. 3. Związek stowarzyszeń – jak punkt 1 (czy 2?).