Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, 08-04-2014 Ireneusz Jeleń 664/307-415.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Penetracja Internetu na świecie
RAPORT.
Warszawa Hotel Marriott
Podsumowanie po I kwartale 2011 roku TIM SA KONFERENCJA PRASOWA maj 2011.
Jesteśmy Firmą proekologiczną. Naszą misją jest sprzedaż technologii, urządzeń i materiałów oraz oferowanie profesjonalnych usług instalatorskich w zakresie:
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
(na podstawie badań ankietowych)
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Katowice, 15 maja 2012.
W gąszczu cen…... czyli jak optymalizować cenę w dobie masowej customizacji?
1.
Automatyczny sprzedawca, jak zwiększyć efektywność internetowych stron turystycznych.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat b.
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Search Engine Optimization
KNPZ KOŁO NAUKOWE PROCESU ZARZĄDZANIA. Nasza działalność od roku 2010 przy Katedrze Procesu Zarządzania 2.
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy na 2011 r. Oferta deweloperów w największych miastach.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Zaufany partner na rynku e-commerce
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
PODSUMOWANIE TRENDÓW RYNKU
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Szansa czy zagrożenie Michał Broniek Prezes Zarządu ChinaWay Poland.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Mapa cen transakcyjnych Kraków na tle innych aglomeracji
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
„Marketing internetowy w obiekcie hotelowym 2014” Raport przygotowany przez serwis MojeKonferencje.pl.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Janusz Starościk – PREZES ZARZĄDU SPIUG
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Bałtycka Agencja Poszanowania Energii
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Obserwatorium kultury
Zapis prezentacji:

strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/

strona 2 Historia raportów Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie Zaangażowanie ze strony SPIUG dla realizacji raportów 2012 i 2013 Brak opracowań tego rodzaju dla branży grzewczo-instalacyjnej (G-I) w Polsce Opiniotwórcza rola SPIUG – publikacje raportów na konferencjach i w prasie Raport 2012Raport 2013

strona 3 Internet jako źródło dla analiz rynkowych Reprezentatywna grupa Klientów (PL: 76% ma dostęp do Internetu)… TOP 3: Źródła informacji dla Klienta w branży G-I Opinie innych InternetInstalator 123 Im trudniejsza decyzja tym częstsze poszukiwanie informacji w Internecie… Narzędzia analiza nieosiągalne w innych kanałach informacyjnych… Możliwość określenia skali dla znanych zachowań, tendencji, zjawisk…

strona 4 2. Sezonowość zainteresowania segmentami produktów. Trendy wieloletnie. Na jakie pytania można znaleźć odpowiedź? 1. Analiza zainteresowań Klientów w branży G-I. 3. Poziom aktywności i jakości funkcjonowania małych firm branży G-I w Internecie. 4. Sprzedaż online w branży G-I. Podstawowy zakres Raportu: Charakter Raportu: przede wszystkim marketingowo-sprzedażowy (nie techniczny…)

strona 5 Analiza zainteresowań Klientów w branży grzewczo-instalacyjnej O jakich urządzeniach poszukuje się informacji? Jak zmieniało się zainteresowanie produktami w okresie ? Jakie są udziały segmentów produktów w zainteresowaniach Klientów 1.

strona 6 Sposób prowadzenia analizy zainteresowania Klientów Analiza najbardziej popularnych zapytań w wyszukiwarce Google w 2013 roku zapytań

strona 7 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY ogółem 2013/2012: znaczący spadek zainteresowania kotłami węglowymi 2013/2012: znaczący wzrost zainteresowania kotłami/ogrzewaniem elektrycznym

strona 8 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY GAZOWE 2013/2012: brak znaczących różnic w strukturze kotłów gazowych 2013/2012: nieznacznie więcej konkretnych poszukiwań

strona 9 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013) Segmenty rynku wg Klientów – KOTŁY WĘGLOWE 2013/2012: wzrost zainteresowania nowocześniejszymi kotłami węglowymi 2013/2012: spadek zainteresowania kotłami miałowymi

strona 10 UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). Segmenty rynku wg Klientów – POMPY CIEPŁA 2013/2012: wzrost zainteresowania nowocześniejszymi kotłami węglowymi 2013/2012: spadek zainteresowania kotłami miałowymi

strona 11 Charakter zainteresowań Klientów w segmentach produktów UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013) UWAGA: badanie w Google Adwords dla Polski, na podstawie średniej liczby miesięcznej wyszukiwań słów kluczowych (średnia dla 12-tu miesięcy 2012 i 2013). nowsze segmenty więcej pytań o CENY i OPINIE tradycyjne segmenty większa znajomość marek i typów urządzeń

strona 12 Sezonowość zainteresowania segmentami produktów. Trendy wieloletnie. Trendy wieloletnie zainteresowania: 5-letnie Porównanie poziomów zainteresowania segmentami produktów Stare i nowe segmenty produktów, a sezonowość zainteresowania 2.

strona 13 KOTŁY Sezonowość zainteresowania segmentami produktów UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski POMPY CIEPŁA GRZEJNIKI 100% segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: I, II, VIII segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: II, IX segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: IX, X

strona 14 KOLEKTORY SŁONECZNE UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski REKUPERACJA FOTOWOLTAIKA 100% segment ustabilizowany na rynku analogie roczne trendu maksima: III segment nowy rosnący brak analogii w rocznym trendzie segment nowy rosnący brak analogii w rocznym trendzie Sezonowość zainteresowania segmentami produktów

strona 15 Trendy wieloletnie – porównanie poziomu zainteresowania GRZEJNIKIKOTŁYPOMPY CIEPŁA KOLEKTORY SŁONECZNE FOTOWOLTAIKA UWAGA: badanie w Google Trends dla Polski

strona 16 Poziom aktywności i jakości funkcjonowania małych firm branży G-I w Internecie. Podstawowe kryteria oceny jakości funkcjonowania firmy w Internecie Przełożenie aktywności firm branży G-I w Internecie na pozyskiwanie Klienta Podstawowe formy aktywności małych firm branży G-I w Internecie 3.

strona 17 Poziom aktywności i jakości funkcjonowania firm w Internecie 200 firm branży G-I Aktywność: o posiadanie strony firmowej o widoczność w Google o korzystanie z Internetu Jakość: o podstawowa funkcjonalność strony o jakość informacji (oferta, referencje)

strona Dane kontaktowe Metatagi Oferta Mapka dojazdu Referencje Godziny otwarcia Posiadanie własnej strony firmowej oraz jakość informacji Strona dystrybutora w TOP3 najczęściej oglądanych przed zakupem Jedynie 8% firm – stała aktualizacja oferty Większa dbałość: Google, mapki, referencje UWAGA: badanie losowo wybranych 200 małych firm branży G-I

strona 19 Widoczność strony małej firmy branży G-I w wyszukiwarce 2013 Poszukiwanie lokalnie dostawcy produktu (małej firmy z branży G-I) 2013/2012: lekka poprawa widoczności w Google, nadal jednak słaba widoczność lokalnie Blisko 74% małych firm nie można znaleźć lokalnie w Google szukając produktu (np. kotły kraków) UWAGA: badanie losowo wybranych 200 małych firm branży G-I

strona 20 Jak wykorzystuję Internet w prowadzeniu działalności w branży G-I? Badanie ankietowe 58 małych firm G-I TAK NIE UWAGA: badanie 58 małych firm branży G-I z terenu całej Polski

strona 21 Jaki procent Klientów dociera do mnie z Internetu? Firma (36) posiadająca stronę internetową Firma (18) NIE posiadająca strony internetowej 10,2% (2,8 ) 3,7% Badanie ankietowe 58 małych firm G-I Firma (7) prowadząca sklep internetowy i/lub aukcje Firma (51) NIE prowadząca sklepu internetowego i/lub aukcji 12,6% (1,7 ) 7,6% Firma (21) promujące się w wyszukiwarce Google Firma (37) NIE promująca się w wyszukiwarce Google 12,4% (2,3 ) 5,4% 72% małych firm branży G-I widzi SZANSE, a 28% ZAGROŻENIA z działalności w Internecie UWAGA: badanie 58 małych firm branży G-I z terenu całej Polski

strona 22 Sprzedaż online w branży G-I Popularność sprzedaży online na aukcjach internetowych Średnie wartości upustów od cen katalogowych dla segmentów produktów Branża G-I w sprzedaży online na tle innych branż 4.

strona 23 Ceny produktów w kanale sprzedaży online Upust od ceny katalogowej brutto (%) GRZEJNIKI KOTŁY POMPY CIEPŁA KOLEKTORY SŁONECZNE POMPY CIEPŁA CWU Zakresy upustów udzielanych od cen katalogowych producentów. Wartości obliczane dla cen brutto (VAT 23%, dla klienta indywidualnego). UWAGA: badanie Allegro

strona 24 Branża G-I na tle rynku sprzedaży online w Polsce W notowanych 80 sklepach online jedynie 2 z branży G-I – pod względem obrotów Najwyższa pozycja: 43 w rankingu Liczba aukcji (jednocześnie) na Allegro dla branży G-I: ok Liczba zawartych transakcji: 0,02÷0,68% Raport eCommerce InternetStandard

strona 25 Ireneusz Jeleń 664/ Dziękuję za uwagę