Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM. Michał Mierzwa UPC Polska 18-04-2017
Otoczenie biznesowe Czym jest CRM oraz jego miejsce w organizacji Skala operacyjna Charakterystyka rynku telekomunikacyjnego Narzędzia pozyskiwania, przetwarzania, analizy danych Wymagania biznesowe i ograniczenia w kontekście pracy osoby budującej modele statystyczne Pojęcia: model, scoring, data miner, data scientist, citizen data scientist Statystyka czy plastyka? Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Wykorzystanie metod statystycznych w działaniach operacyjnych i strategicznych: Typowanie klientów skłonnych do wykonania pożądanych działań – zakupu, podłączenia, poprawy parametrów usług, zwiększenia płatności. Typowanie klientów skłonnych do odłączenia/złożenia rezygnacji oraz organizacja działań przeciwdziałającym utracie klientów. Optymalizacja alokacji klientów między kampaniami w ramach comiesięcznego planu kontaktowania klientów. Tworzenie niestandardowych dedykowanych modeli służących do oceny: Wskaźnika NPS Jakości danych o występowaniu konkurencji (w oparciu o niezależne źródła danych) Atrakcyjności potencjalnych lokalizacji do rozbudowy sieci Model windykacyjny Prognozowanie wskaźników budżetowych Zakres wykorzystania pozostałych metod statystycznych Analiza asocjacji, model coxa Offer Selection Tool i Next Best Offer Tworzenie profili klientów na potrzeby punktów obsługi klienta Segmentacja bazy klientów Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Cykl życia modelu Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Cykl życia modelu Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Prawidłowe zrozumienie potrzeb biznesowych warunkiem powodzenia zadania Prym wymagań biznesowych nad rozwiązaniami analitycznymi Wybór najlepszej metody statystycznego rozwiązania problemu Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Cykl życia modelu Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Konstrukcja, selekcja zmiennych oraz nadanie im znaczenia biznesowego Trash in trash out; black box – white box; Wpływ etapu przygotowania zmiennych na finalny rezultat Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Cykl życia modelu Prezentacja narzędzia IBM Modeler Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu scoringowego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Przygotowanie zbioru uczącego, zbioru testowego, zbioru walidacyjnego Wykorzystanie metody klasyfikacji CHAID Ocena jakości modelu poprzez maksymalizację korzyści z klasyfikacji przy dopuszczalnym kształcie krzywej wykresu ewaluacyjnego Prezentacja narzędzia IBM Modeler Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Cykl życia modelu Przygotowanie próbek kontrolnych Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu scoringowego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Przygotowanie próbek kontrolnych Akceptacja zanieczyszczeń Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
Wzorcowy proces budowy modelu Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu statystycznego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Zrozumienie potrzeb biznesowych Przygotowanie zmiennych do modelowania Budowa modelu scoringowego Działanie biznesowe Raportowanie i wnioski Wrażliwość modeli na nieprzewidziane zachowania. Analiza wyników akcji Zastosowanie metod statystycznych w obszarze CRM.
dziękuję za uwagę