lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr hab. prof. AP Jolanta Zielińska
Advertisements

DZIECKO JAKO AKTYWNY UCZESTNIK PORODU
Metoda integracji sensorycznej
Rola diagnozy klinicznej jako głównego wskazania do psychoterapii
AKTUALNE POGLĄDY NA TEMAT ZAKAŻENIA WEWNĄTRZOWODNIOWEGO
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
zespół nadpopudliwości psychoruchowej Marek Bożena
NADPOBUDLIWOŚĆ PSYCHORUCHOWA (dziecko niespokojne, ciągle w ruchu),
ADHD Attention Deficit Hyperactivity Disorder czyli Zespół nadpobudliwości psychoruchowej,
RESUSCYTACJA NOWORODKA
Depresja poporodowa mgr Anna Bukowska
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
KANONY DOGOTERAPII.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Ogólnopolska kampania edukacyjna „Ciąża bez alkoholu”
Współczynnik umieralności okołoporodowej 2006
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
OGRANICZENIE WEWNĄTRZMACICZNEGO WZRASTANIA PŁODU IUGR
Dzieciństwo jest snem rozumu
Dydaktyka ogólna.
Integracja sensoryczna
Aspekty psychologiczne padaczki.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Lekcja 1 Temat:.
Katedra i Zakład Patomorfologii Klinicznej AMB
Mózgowe Porażenie Dziecięce
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Zespół Aspergera od diagnozy do dorosłości
Specjalizujemy się w terapii autyzmu. EKLEKTYCZNE PODJŚCIE DO TERAPII EKLEKTYCZNE PODEJŚCIE DO ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU.
Zespół Nadpobudliwości Psychoruchowej ADHD
„Wspólny cel – różne strategie: Wspomaganie w rozwoju dziecka z autyzmem” Konferencja naukowa zorganizowana w ramach obchodów Światowego Dnia Autyzmu.
Dr n. med. E.Karina Chmielewska
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Neuroplastyczność Zdolność mózgu do reagowania trwałymi zmianami funkcjonalnymi i strukturalnymi na wymagania otoczenia lub na uszkodzenie układu nerwowego;
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Neuromed a profilaktyka autyzmu oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu/ASD/
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skierniewicach
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
DYSLEKSJA.
Genetyczne aspekty upośledzenia umysłowego
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Jak rozpoznać przemoc seksualną wobec dzieci?. Objawy somatyczne.
Uczeń z Zespołem Aspergera w szkole. Funkcjonowanie. Metody i formy pracy edukacyjnej Szkolenie Rady Pedagogicznej I ALO w Gdyni. Osoba prowadząca: mgr.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Autyzm i zespół Aspergera
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
WPŁYW ODRUCHÓW PIERWOTNYCH NA ROZWÓJ RUCHOWY MAŁEGO DZIECKA
BMI.
Fetal Alcohol Syndrome (FAS) Płodowy Zespół Alkoholowy
Aktywny chory. Aktywna rodzina.
Hospicjum w łonie matki Idea i sposób funkcjonowania
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra Wczesna diagnoza medyczna nieprawidłowości rozwojowych u małego dziecka lek. med. Małgorzata Jędrzejczyk neonatolog, pediatra

Przeżywalność skrajnie niedojrzałych wcześniaków

Umieralność niemowląt w Polsce i w Europie w 2011 na 1000 urodzeń

Grupy ryzyka zaburzeń rozwojowych wcześniaki niedotlenienie okołoporodowe wady wrodzone zespoły genetyczne

Ocena noworodka po porodzie badanie fizykalne ocena w skali Apgar

Ocena neurorozwojowa noworodka rozwój somatyczny zachowanie (stany behawioralne) reakcje wzrokowe i słuchowe wzorce postawy motoryka spontaniczna odruchy interakcja: noworodek - matka - otoczenie

Psychologiczne aspekty zaburzeń rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego Trudności szkolne Zaburzenia uwagi i koncentracji Zaburzenia emocjonalne (głównie lękowe) Trudności w zakresie funkcji wykonawczych Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – ADHD Zaburzenia ze spektrum autyzmu ASD

Dziękuję za uwagę