„Nie wystarczy mieć cel – 

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻORY KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU LPR.
CELOWOŚĆ POWSTANIA STOWARZYSZENIA.. PROBLEMY PO PRZEGRANYCH WYBORACH Ustawowe ograniczenia w zatrudnieniu na terenie gminy Rosnąca tendencja krytyki dotychczasowych.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
„Nie wystarczy mieć cel – trzeba jeszcze wiedzieć, jak ten cel osiągnąć” Profesor Jerzy Regulski.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Lokalny Program Rewitalizacji Dąbrowy Górniczej do 2020 r. Spotkanie informacyjne Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej 1Dąbrowa Górnicza, 26 marca 2014 r.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Konsultacje społeczne
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
ZAŁĄCZNIK NR 8 DIAGNOZA WŁOCŁAWKA.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Miasto Przyjazne Dzieciom
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Małopolski Festiwal Innowacji
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Zapis prezentacji:

„Nie wystarczy mieć cel –  trzeba jeszcze wiedzieć, jak ten cel osiągnąć”    Profesor Jerzy Regulski

GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI OFERTA FRDL MISTiA GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI GMINY CHEŁMEK NA LATA 2016 - 2020

REWITALIZACJA to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki, skoncentrowane terytorialnie, prowadzone przez interesariuszy rewitalizacji na podstawie gminnego programu rewitalizacji. (Ustawa o rewitalizacji, art.2.1)

OFERTA FRDL MISTiA STAN KRYZYSOWY stan spowodowany koncentracją negatywnych zjawisk społecznych (w szczególności bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym), współwystępujących z negatywnymi zjawiskami w co najmniej jednej z następujących sfer: gospodarczej środowiskowej przestrzenno-funkcjonalnej technicznej OFERTA FRDL MISTiA

OFERTA FRDL MISTiA OBSZAR ZDEGRADOWANY to obszar, na którym zidentyfikowano stan kryzysowy. Dotyczy to najczęściej obszarów miejskich, ale także wiejskich. Obszar zdegradowany może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic pod warunkiem stwierdzenia sytuacji kryzysowej na każdym z podobszarów. OFERTA FRDL MISTiA

OFERTA FRDL MISTiA OBSZAR REWITALIZACJI to obszar obejmujący całość lub część obszaru zdegradowanego, cechującego się szczególną koncentracją negatywnych zjawisk, na którym, z uwagi na istotne znaczenie dla rozwoju lokalnego, zamierza się prowadzić rewitalizację. Obszar rewitalizacji może być podzielony na podobszary, w tym podobszary nieposiadające ze sobą wspólnych granic, lecz nie może obejmować terenów większych niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkałych przez więcej niż 30% mieszkańców gminy. W skład obszaru rewitalizacji mogą wejść obszary występowania problemów przestrzennych, takich jak tereny poprzemysłowe (w tym poportowe i powydobywcze), powojskowe lub pokolejowe, wyłącznie w przypadku, gdy przewidziane dla nich działania są ściśle powiązane z celami rewitalizacji dla danego obszaru rewitalizacji. OFERTA FRDL MISTiA

OFERTA FRDL MISTiA PROGRAM REWITALIZACJI jest wypracowywany przez samorząd gminny i poddawany dyskusji w oparciu o diagnozę lokalnych problemów: społecznych, gospodarczych, przestrzenno-funkcjonalnych, technicznych i środowiskowych. Prace nad przygotowaniem programu, bądź jego aktualizacją, jak również wdrażanie (realizacja) programu oparte są na współpracy ze wszystkimi grupami interesariuszy, w tym szczególnie ze społecznością obszarów rewitalizacji, innymi ich użytkownikami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi.   OFERTA FRDL MISTiA

PARTYCYPACJA W POSZCZEGÓLNYCH ETAPACH PRAC NAD GPR   14.04.2016 r. warsztaty diagnostyczne w Chełmku i sołectwie Gorzów 15.04.2016 r. warsztaty diagnostyczne w sołectwie Bobrek 12.05.2016 r. spotkanie konsultacyjne (omówienie wniosków z ankiet i propozycji granic obszarów zdegradowanych i rewitalizacji) 25.05.2016 r. 19.07.2016 r. spotkania konsultacyjne dot. projektu Uchwał dot. wyznaczenia obszaru zdegradowanego i rewitalizacji oraz regulaminu KR 9.06.2016 r.  16.08.2016 r. spotkanie konsultacyjne dot. projektu Uchwał dot. wyznaczenia obszaru zdegradowanego i rewitalizacji 20.10.2016 r. 21.10.2016 r. 10.11.2016 r. spotkania konsultacyjne (wydobywcze), w podziale na grupy podobszarów rewitalizacji, dotyczące kluczowych wyzwań dla obszaru rewitalizacji i propozycji rozwiązań zidentyfikowanych problemów dla poszczególnych podobszarów rewitalizacji 13.12.2016 r. I spotkanie Komitetu Rewitalizacji

ZARZĄDZANIE GMINNYM PROGRAMEM REWITALIZACJI KOMITET STERUJĄCY DS. REWITALIZACJI (decyzje strategiczne dot. procesu rewitalizacji) BIURO DS. REWITALIZACJI/KOORDYNATOR REWITALIZACJI (nadzór merytoryczny nad działaniami rewitalizacyjnymi) KOMITET REWITALIZACJI

KOMITET REWITALIZACJI stanowi forum współpracy i dialogu interesariuszy z organami gminy w sprawach dotyczących przygotowania, prowadzenia i oceny rewitalizacji oraz pełni funkcję opiniodawczo-doradczą wójta, burmistrza albo prezydenta miasta. Dopuszcza się powołanie osobnych Komitetów Rewitalizacji dla wyznaczonych podobszarów rewitalizacji. (Ustawa o rewitalizacji, art.7.1)

ZARZĄDZANIE GMINNYM PROGRAMEM REWITALIZACJI KOMITET REWITALIZACJI Komitet Sterujący ds. Rewitalizacji w sprawach dotyczących interpretacji zgodności realizowanych działań z założeniami GPR będzie zasięgał opinii Komitetu Rewitalizacji. Zadaniem Komitetu jest dostarczanie w procesie rewitalizacji opinii i stanowisk, które mają pomóc gminie w prawidłowym ukształtowaniu jego przebiegu. Na forum Komitetu możliwe jest również prowadzenie dyskusji (dialogu) na temat planowanych rozwiązań, sposobu ich realizacji oraz ewaluacji rewitalizacji. Komitet stanowi organizacyjny łącznik między organami gminy a pozostałymi interesariuszami rewitalizacji, stanowiąc jeden ze środków zapewnienia partycypacyjnego charakteru rewitalizacji.

CELE I KIERUNKI DZIAŁAŃ Cel 1: WSPIERANIE - WŁĄCZENIE - INTEGRACJA Zwiększenie włączenia społecznego oraz poczucia tożsamości i integracji społecznej, poprzez podniesienie jakości edukacji i wzmocnienie systemu wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz utworzenie przestrzeni i oferty aktywizującej mieszkańców. Kierunki działań: Wzmocnienie systemu edukacji, jako fundamentu dla kształtowania kapitału społecznego i ekonomicznego Gminy Zweryfikowanie i poprawa skuteczności metod i systemu udzielania wsparcia osobom znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji. Stworzenie warunków integracji i włączenia społecznego mieszkańców, z uwzględnieniem potrzeb różnych grup wiekowych. Utworzenie przestrzeni i oferty dla aktywizacji społecznej mieszkańców oraz współpracy i działań międzysektorowych

CELE I KIERUNKI DZIAŁAŃ Cel 2: SIŁA KAPITAŁU SPOŁECZNEGO I ZASOBÓW LOKALNYCH WSPARCIEM GOSPODARKI LOKALNEJ Rozwój kapitału ludzkiego i lokalnej przedsiębiorczości poprzez wsparcie przedsiębiorców i ofertę aktywizującą osoby oddalone od rynku pracy. Działania mające na celu mocniejsze wykorzystanie lokalnych potencjałów i poprawę sieci połączeń z kluczowymi destynacjami rynku pracy. Kierunki działań: Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości na rzecz kreowania nowych miejsc pracy Wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem z rynku pracy Usprawnienie systemu transportu zbiorowego Dalsza identyfikacja i rozwój oferty Miasta opartej o zasoby i dziedzictwo Gminy, mogące przyczynić się do rozwoju usług przemysłu czasu wolnego

CELE I KIERUNKI DZIAŁAŃ Cel 3. DOBRA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA I ŚRODOWISKO NATURALNE GMINY Poprawa jakości przestrzeni publicznej i stanu środowiska naturalnego, poprzez podniesienie estetyki i standardów infrastruktury części wspólnych gminy, oraz działania na rzecz edukacji ekologicznej mieszkańców i wzmocnienia ich bezpieczeństwa komunikacyjnego. Kierunki działań: Poprawa estetyki i funkcjonalności Gminy jako przestrzeni przyjaznej mieszkańcom, z uwzględnieniem uwarunkowań osób ze szczególnymi potrzebami Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców. Podejmowanie działań mających na celu ograniczenie niskiej emisji oraz edukacja ekologiczna na rzecz zachowań proekologicznych mieszkańców

Dziękujemy za uwagę! Zespół ds. Doradztwa i Rozwoju FRDL Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji