JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Raport Amway na temat przedsiębiorczości w Europie
Advertisements

I część 1.
Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Raport z badania Źródła informacji i uczestnictwo w targach maszynowych dla Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Wyniki badania TNS OBOP
Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
SPRZEDAŻ ALKOHOLU ...stosunek Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim... Raport z badania przygotowany przez TNS OBOP Warszawa,
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
[odpowiedzi spontaniczne]
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
1. BAROMETR NASTROJÓW EKONOMICZNYCH LISTOPAD 2008 Badanie zrealizowane zostało w dniach listopada 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Prezentacja wyników badania
Województwo pomorskie –
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Obliczamy czas.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Kampania wizerunkowa Polski przed
Rozproszenie uwagi kierowcy
Ankieta – Nasze pojęcie o schroniskach? W dniu w naszej szkole, przeprowadziliśmy wśród równoległych klas, ankietę dotyczącą schronisk oraz.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Jakich mieszkań najczęściej szukają klienci?
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Polscy emigranci w Europie Wyniki internetowego badania polskiej emigracji 2008 Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Moja wymarzona wycieczka rowerowa po Europie.
Zapis prezentacji:

JAK NAS WIDZĄ? Prezentacja wyników badań TNS OBOP dla miasta Gdańsk Warszawa, luty 2008

Diagnoza obecnej sytuacji Badania reprezentatywne w Polsce (n=1005), Desk Research Diagnoza obecnej sytuacji Badania reprezentatywne w Polsce (n=1005), Niemczech (n=1018), Szwecji (n=1018), Wielkiej Brytanii (n=1003) 8 projektów badawczych Prawie 5 000 respondentów z różnych krajów Możliwość raportowania w różnych grupach demograficznych Listopad, Grudzień 2007 Sonda uliczna w Gdańsku z mieszkańcami: Niemiec (n=100), Szwecji (n=100), Wielkiej Brytanii (n=100) Europejskie biura podróży Styczeń, Luty 2008 Weryfikacja założeń strategii, pozycjonowania, komunikacji Eksperci

Polacy

? Znajomość spontaniczna miast leżących w Polsce północnej Proszę wymienić co najmniej trzy miasta leżące w Polsce północnej? Polska; N=1005. Na wykresie przedstawiono miasta o łącznej liczbie wskazań 5% i więcej. (Odpowiedzi nie sumują się do 100 % , ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedno miasto.)

? Pobyt w Gdańsku <1 1-3 3-10 >10 Ponad 4 320 000 osób Kiedy ostatnim razem był/a Pan/i w Gdańsku? Ponad 4 320 000 osób Mobilność, ile % z trojmiasta + wojewodztwa <1 1-3 3-10 >10 Polska; N=618, osoby, które były w Gdańsku

Przyjazd do Gdańska ? Czy zamierza Pan/i wybrać się do Gdańska w ciągu najbliższych 12 miesięcy? Trojmiasto + wojewiodztwo Polska; N=985

Ranking miast (Ulubione miasto) ? Gdyby miał/a Pan/i pełną swobodę wyboru, to w którym z Polskich miast chciał/a/by Pan/i mieszkać? Polska; N=1005. Na wykresie nie przedstawiono miast o liczbie wskazań poniżej 3%.

Ranking miast (Atrakcyjność gospodarcza) Proszę sobie wyobrazić, iż jest Pan/i przedsiębiorcą zamierzającym otworzyć działalność nową działalność gospodarczą w jednym z polskich miast. W którym mieście otworzył/a/by Pan/i tę firmę? ? Polska; N=1005 Na wykresie nie przedstawiono miast o liczbie wskazań poniżej 3%. (Odpowiedzi nie sumują się do 100 % , ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedno miasto.)

Ranking miast (Atrakcyjność gospodarcza) ? Gdyby Pana/i przyjaciel/ółka miał/a zamiar otworzyć działalność gospodarczą w Gdańsku czy poparł/a/by Pan/i jego pomysł czy też odradzał/a tego kroku? Poparł/a/bym pomysł otwarcia działalności gospodarczej w Gdańsku Odradził/a/bym pomysłu otwarcia działalności gospodarczej w Gdańsku Polska; N=1005

Ranking miast (Atrakcyjność turystyczna) ? Które miasta według Pan/i są najbardziej atrakcyjne turystycznie w Polsce? Polska; N=1005 Na wykresie nie przedstawiono miast o liczbie wskazań poniżej 3%. (Odpowiedzi nie sumują się do 100 % , ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedno miasto.)

Ranking miast (Atrakcyjność turystyczna) ? A które są atrakcyjne turystycznie w skali świata? Polska; N=1005 Na wykresie nie przedstawiono miast o liczbie wskazań poniżej 3%. (Odpowiedzi nie sumują się do 100 % , ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jedno miasto.)

Badania zrealizowane w krajach: Wielka Brytania Szwecja Niemcy

Brytyjczycy

Znajomość marki Gdańsk ? Czy słyszał/a Pan/i kiedykolwiek o Gdańsku? < < Wielka Brytania; N=1003

? Pobyt w Gdańsku < < Czy był/a Pan/i kiedykolwiek w Polsce, w Gdańsku? < < Przelicz. Na populacje Wielka Brytania; N=1003 Wielka Brytania; N=80, Brytyjczycy, którzy byli w Polsce

? Przyjazd do Gdańska < < Czy Gdańsk jest dla Pana/Pani atrakcyjną lokalizacją by pojechać do niego za własne pieniądze? < < Przelicz. Na populacje Wielka Brytania; N=1003

Pozycjonowanie Gdańska w Europie Środkowo Wschodniej Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do krajów Europy Środkowo Wschodniej i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? ? < < Wielka Brytania; N=1003. Na wykresie przedstawiono miasta o łącznej liczbie wskazań powyżej 10 % + Gdańsk.

Pozycjonowanie Gdańska w Polsce ? Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do Polski i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? < < Wielka Brytania; N=1003

Szwedzi

Znajomość marki Gdańsk ? Czy słyszał/a Pan/i kiedykolwiek o Gdańsku? > > Szwecja; N=1003

? Pobyt w Gdańsku > > Czy był/a Pan/i kiedykolwiek w Polsce, w Gdańsku? > > Przelicz. Na populacje Szwecja; N=1018 Szwecja; N=270, Szwedzi, którzy byli w Polsce

? Przyjazd do Gdańska > < Czy Gdańsk jest dla Pana/Pani atrakcyjną lokalizacją by pojechać do niego za własne pieniądze? > < Szwecja; N=1018

Pozycjonowanie Gdańska w Europie Środkowo Wschodniej Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do krajów Europy Środkowo Wschodniej i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? ? > < Szwecja; N=1018. Na wykresie przedstawiono miasta o łącznej liczbie wskazań powyżej 10 % + Gdańsk.

Pozycjonowanie Gdańska w Polsce ? Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do Polski i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? > > Szwecja; N=1018.

Niemcy

Znajomość marki Gdańsk ? Czy słyszał/a Pan/i kiedykolwiek o Gdańsku? > < Niemcy; N=1003

? Pobyt w Gdańsku > < Czy był/a Pan/i kiedykolwiek w Polsce, w Gdańsku? > < Przelicz. Na populacje Niemcy; N=1018 Niemcy; N=359, Niemcy, którzy byli w Polsce

? Przyjazd do Gdańska > > Czy Gdańsk jest dla Pana/Pani atrakcyjną lokalizacją by pojechać do niego za własne pieniądze? > > Niemcy; N=1018

Pozycjonowanie Gdańska w Europie Środkowo Wschodniej Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do krajów Europy Środkowo Wschodniej i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? ? > > Niemcy; N=1018. Na wykresie przedstawiono miasta o łącznej liczbie wskazań powyżej 10 %.

Pozycjonowanie Gdańska w Polsce ? Gdyby wygrał/a Pan/i wycieczkę do Polski i mógł/a odwiedzić 5 miast, to które miasta by Pan/i odwiedził/a? > < Niemcy; N=1018.

Główne wnioski

Podsumowanie badanie w Polsce Gdańsk jest najbardziej znanym miastem północnej Polski. Polacy wymieniają go o 29 punktów procentowych częściej niż jakiekolwiek inne miasto (znajomość spontaniczna). Chęć przyjazdu do Gdańska w najbliższym roku wyraża co piąty Polak (21%). Jest to tyle samo osób, ile odwiedziło Gdańsk w ostatnim roku, ponad 4 320 000. Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacy chcieliby mieszkać. Pod względem atrakcyjności turystycznej wśród polskich miast Gdańsk został umiejscowiony na drugim miejscu po Krakowie. Gdańsk znajduje się w ścisłej czołówce polskich miast pod względem atrakcyjności gospodarczej i plasuje się na pierwszym miejscu wśród miast Polski Północnej. Pomysł otwarcia działalności gospodarczej w Gdańsku poparłoby 73% Polaków.

Podsumowanie badania w Niemczech, Szwecji i Wielkiej Brytanii Gdańsk cechuje się wysoką znajomością rozpoznawalności marki we wszystkich badanych krajach (Wielka Brytania: 63%, Szwecja: 89%, Niemcy: 78%). Prawie połowa Niemców (30 milionów) i Szwedów (3 miliony) i ponad ¼ Brytyjczyków (10 milionów) deklaruje chęć odwiedzenia Gdańska. Gdańsk to trzecie polskie miasto, po Warszawie i Krakowie, które znajduje się na trasie wycieczkowej Szwedów i Brytyjczyków. Wśród Niemców zajmuje drugą pozycję, po Warszawie. Co czwarty Niemiec jako miejsce swojej wycieczki do miast Europy Środkowo – Wschodniej wybrałby Gdańsk. Dla Brytyjczyków i Szwedów jest to destynacja, którą wybiera niemal co dziesiąty z nich.

Dodatkowe konkluzje

Dodatkowe konkluzje Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przez pryzmat „morza i lata”. Niemcy przyjechaliby do Gdańska w celach turystycznych oraz specjalnie nad morze. Natomiast Szwedzi i Brytyjczycy w celach turystycznych i na zakupy.

Dodatkowe konkluzje Gdańsk jest miastem dla młodych. Plany odwiedzenia Gdańska w ciągu najbliższego roku deklaruje ok. 25% ludzi młodych (do 40 roku życia), 33% ludzi z wyższym wykształceniem, 32% kierowników, 28% uczniów i studentów.

Dodatkowe konkluzje Czas pobytu. Miasto cieszy się stosunkowo długim czasem pobytu wśród odwiedzających go Polaków. Jedynie 28% badanych deklaruje, że ostatni pobyt w Gdańsku trwał tylko jeden dzień. Druga co do częstości wskazań grupa deklaruje, że pobyt w Gdańsku trwał tydzień – dwa.

Dodatkowe konkluzje Gastronomia. Obcokrajowców, którzy odwiedzili Gdańsk w przeważającej większości ocenili jakość usług gastronomicznych jako dobrą i bardzo dobrą.

Dodatkowe konkluzje Atuty. Badanie potwierdziło powszechnie znane atuty Gdańska, takie jak znane miejsca (Starówka, Westerplatte, Stocznia), wydarzenia (Sierpień 80, obrona Westerplatte), ludzie (Lech Wałęsa jako ikona) oraz imprezy (Jarmark Św. Dominika, Festiwal Gwiazd).

Dziękujemy!