Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
informacje i wskazówki dla rodziców
Advertisements

SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKA
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
6-LATEK W SZKOLE.
6-LATEK W SZKOLE.
Dojrzałość szkolna dziecka
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Szkoła czy przedszkole? Sączów, 26 marca 2012 r..
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
„Sześciolatek w szkole”
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
6-LATEK W SZKOLE.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
Rozwój psychofizyczny dziecka w edukacji wczesnoszkolnej
6-LATEK W SZKOLE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
,,Moje dziecko w przedszkolu i w szkole”
Dojrzałość szkolna dziecka 6-letniego.
Szkoła Promująca Zdrowie
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
◦ Osiągnięte przez poszczególne grupy badanych wyniki obrazują poziom cech motorycznych wpływających na ogólną sprawność fizyczną, a przez to na przyswajanie.
Sposoby motywowania dzieci do nauki
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Chcemy mieć dobrą, zgraną klasę, w której każdy czuje się dobrze!!!
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
III EDYCJA. ZADANIA DO WYBORU NA ROK SZKOLNY 2015/2016.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole

RODZICU! Jeżeli Twoje dziecko: Podczas ubierania się wymaga pomocy Nie podejmuje próby radzenia sobie z trudnościami Potrzebuje dodatkowych wyjaśnień Zraża się nawet małymi niepowodzeniami Ma kłopoty z zapamiętywaniem i wykonywaniem poleceń To znaczy, że jest ono mało SAMODZIELNE – nie będzie chciało podejmować zadań związanych z czytaniem, pisaniem, matematyką

RODZICU! Jeżeli Twoje dziecko: Nie przestrzega ustalonych zasad współpracy Reaguje gniewem, obraża się, odwraca i odchodzi Łatwo reaguje złością, płaczem Zachowuje się agresywnie wobec Ciebie i innych Sprzeciwia się, nie wykonuje poleceń To znaczy, że jest ono KONFLIKTOWE – nie będzie chciało współpracować w grupie rówieśniczej, będzie przez nią odrzucone

RODZICU! Jeżeli Twoje dziecko: Niesprawnie łapie piłkę Ma słaby chwyt napięcia mięśni Nie buduje z drobnych klocków Wycofuje się podczas zajęć ruchowych To znaczy, że jest ono mało SPRAWNE MOTORYCZNIE – będzie miało problemy z nauką pisania i sprawnością fizyczną

RODZICU! Jeżeli Twoje dziecko: Nie pomaga innym dzieciom Nie okazuje radości z osiągniętego wyniku Nie ma potrzeby nawiązywania kontaktu z innymi dziećmi Nieśmiało mówi o sobie To znaczy, ze jest ono mało AKTYWNE SPOŁECZNIE będzie miało mały zasób słownictwa, będzie samotne

RODZICU! Jeżeli Twoje dziecko będzie: SAMODZIELNE NIEKONFLIKTOWE SPRAWNE MOTORYCZNIE AKTYWNE SPOŁECZNIE To poradzi sobie z nabywaniem umiejętności i przyswajaniem wiedzy w przedszkolu, a potem w szkole. Będzie gotowe do podejmowania zadań. Tylko systematyczna praca z dzieckiem i współpraca z nauczycielami przyniesie efekty dobrej pracy, a w efekcie SUKCES TWOJEGO DZIECKA!