Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
16 décembre 2013 Slide N° 1 5 mars 2009 Slide N° 1 Urbact Secretariat URBACT II Europejski Program Współpracy Terytorialnej dla Zrównoważonego.
Advertisements

„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania kulturą moderator: Joanna Orlik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Spotkanie mieszkańcówSpotkanie mieszkańców z Burmistrzem Byczyny z Burmistrzem Byczyny Spotkanie dotyczyć usprawnienia przepływu informacji i poprawy przekazu.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Nie tylko wybory czy młodzi ludzie mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? w ramach realizacji programu CEO - Sejm Dzieci.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Dlaczego ten temat jest ważny?
Młodzieżowa Rada Gminy
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
  poszerzenie wiedzy na temat ekologii i zrównoważonego rozwoju na przykładzie koncepcji zagospodarowania przestrzeni Parku w Łodygowicach,  wdrażanie.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
DEBATA SAMORZĄDOWA „Nie tylko wybory - MSA i inne przedsięwzięcia, czyli w jaki sposób kozienicka młodzież wpływa na lokalną rzeczywistość, i w jaki sposób.
Nie tylko wybory- jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i uczestniczyć w demokracji?
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 4 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Starostwo Powiatowe w Kołobrzegu, 13 lipca Zasada przejrzystości Zasada braku tolerancji dla korupcji Zasada partycypacji społecznej Zasada przewidywalności.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Młodzi aktywni. Czy to możliwe ?. Sondaż Czy interesujesz sie tym co sie wokół ciebie dzieje ?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Tematy do wypracowania propozycji i wniosków. 1. Co można zrobić, by młodzi chętniej się angażowali się w życie społeczne? W czym leży problem? Jakie.
Region Miast Aachen: Zaangażowanie i udział!. Opis 1. Ogólne cele partycypacji obywateli 2. Udział wewnętrzny 3. Udział zewnętrzny
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Spotkanie z Komisją Polityki Społecznej i Prorodzinnej Sejmiku Województwa Mazowieckiego.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
w województwie pomorskim
Budżet obywatelski w Gminie Ryglice
Pedagogika, studia II stopnia
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Ewaluacja szkoleń w Giżycku

Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę młodzieżową, budowanie świadomości obywatelskiej ludzi młodych oraz aktywność społeczna. Projekt został podzielony na trzy bloki tematyczne. „POZNAŃ akcja PARTYCYPACJA” opiera się na trzech filarach: INFORMUJĘ, KONSULTUJĘ i WSPÓŁDECYDUJĘ Czas trwania projektu kwiecień – wrzesień 2015r

Dlaczego taki projekt? potrzeba uczestnictwa młodych w życiu społecznym potrzeba angażowania się w politykę młodzieżową, potrzeba zabierania głosu w ważnych dla swojej grupy sprawach, potrzeba brania naukowej, zawodowej przyszłości w swoje ręce w Wielkopolsce nisza na tle Polski w dziedzinie projektów młodzieżowych nawiązujących do polityki młodzieżowej

wykształcenie wśród młodzieży postaw obywatelskich i włączenie ich w proces konsultacji społecznych, ukazanie szans i możliwości dla młodzieży w rozwijaniu własnego potencjału obywatelskiego, udział młodzieży w procesie aktualizowania Strategii Rozwoju Miasta Poznania do 2030 r., dostarczenie uczestnikom wiedzy z zakresu działalności samorządu terytorialnego, dostarczenie uczestnikom narzędzi i wiedzy do uczestnictwa w debacie, dostarczenie uczestnikom wiedzy o możliwości składania przez nich wniosków, podpisywania petycji jako realnym głosie w społeczeństwie obywatelskim ludzi z ograniczonymi prawami wyborczymi, udział młodzieży w dialogu z decydentami, CELE PROJEKTU

zrównoważonego rozwoju, podniesienie poziomu umiejętności komunikacyjnych uczestników oraz pracy w grupie z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju, zbadanie opinii młodych mieszkańców Poznania na temat przekazu informacji o polityce młodzieżowej online, przybliżenie działalności i związanych z tym możliwości organizacji działających na rzecz młodzieży, integracja członków grupy i stworzenie płaszczyzny do ich dalszej współpracy, rozwój umiejętności organizacyjnych i zdobycie doświadczenia w pracy metodą projektu w grupie organizatorów, promowanie działań młodzieżowych i programu Erasmus+ Młodzież w Poznaniu. CELE PROJEKTU

Działania AKCJA2. KONSULTUJĘ AKCJA1. INFORMUJĘ 1.1. „Partycypacja obywatelska” - stworzenie mapy myśli wokół pojęcia 1.2. „Akcja partycypacja” - integracyjna gra miejska 1.3. „Informacyjny łańcuch pokarmowy - czyli o istocie wzajemnych zależności” - warsztaty, prezentacje multimedialne 1.4. „Młodzieżowa Polityka Online” – badanie opinii młodzieży AKCJA2. KONSULTUJĘ 2.1. „Młodzieżowy Budżet Obywatelski” - warsztaty na temat zasad działania Budżetu Obywatelskiego 2.2. „Spotkanie z lokalnymi samorządowcami”- warsztaty na temat wykorzystania działania lokalnych samorządów 2.3. „Zaprojektuj Miasto” - gra terenowa oparta na zasadzie podchodów odnośnie zagospodarowania terenu 2.4. „Szermierka słowna” - warsztaty o przeprowadzaniu debat AKCJA3. – WSPÓŁDECYDUJĘ 3.1. „Masz głos”- warsztaty dla osób z ograniczonymi czynnościami prawnymi 3.2. „Nic o nas bez nas” - debata młodzieży z urzędnikami AKCJA4. – EWALUACJA 4.1. "POZNAŃ akcja PARTYCYPACJA" – konferencja podsumowująca efekty projektu

Efekty i kontynuacja? prezentacja wyników badania opinii młodzieży dotyczącej pomysłów i oczekiwań odnośnie polityki młodzieżowej online wskaże, w którym kierunku powinien pracować Urząd Miasta i jakie są oczekiwania młodych względem samorządu, prognozowane powstanie zakładki na stronie internetowej miasta Poznania, której kształt nadadzą młodzi Prognozowanie corocznego przeprowadzania wirtualnego Młodzieżowego Budżetu Obywatelskiego Powstanie e-learningu dot. partycypacji obywatelskiej spisanie postanowień debaty "Nic o nas bez nas" w prognozie przełoży się na podjęcie konkretnych działań zmierzających do realizacji postanowień

Jesteś częścią wspaniałego projektu!