Prezentacja systemu eDokumenty
Wprowadzenie: skąd powstała potrzeba posiadania systemu obiegu dokumentów? Opanowanie dużej ilości dokumentów i spraw Nowe formy komunikacji – email Elektroniczna Skrzynka Podawcza – wymogi prawne Informacje gromadzimy w różnej formie (pisma, emaile, pliki, kalendarze, wiedza) - jak je powiązać? Informacjom brakuje wspólnego mianownika Wymogi prawne prowadzenia określonych rejestrów Natłok informacji i nowe możliwości ich przechowywania Transparentność usług publicznych Zmiana podejścia do petenta
Informacje trafiają w różne miejsca Pisma Email Zdarzenia Teczka Outlook Pracownik
Wybrane wymogi prawne Rozporządzenie Prezesa RM z dnia 29 września 2005 r. W sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym. Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 14 lipca 1983 r. (z późniejszymi zmianami). Rozporządzenie Prezesa RM z dnia 22 grudnia 1999 r w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
Schemat obiegu dokumentu w urzędzie PETENT REFERENCI Dziennik korespondencji ARCHIWUM Spis spraw KANCELARIA KIEROWNICY WYDZIAŁÓW KIEROWNICY URZĘDU Formularz poleceń
Prezentacja systemu
Zalety systemu eDokumenty Przejrzysty i zrozumiały dla każdego pracownika interfejs użytkownika Jest dynamicznym modelem organizacji Bardzo dobre wsparcie pracy sekretariatu Bardzo duże możliwości kastomizacji – dostosowania Możliwości integracji z systemami finansowo-księg. Nowoczesna architektura – system webowy - AJAX Wiele dodatków: kalendarze, komunikator, dyskusje Otwarte i skalowalne technologie: PostgreSQL, Linux
Klient i sprawa – wspólne mianowniki informacji Dokument - Pismo - Faktura - Arkusz - Cennik - Zamówienie, - Urlop - Notatka Forma - Plik - Email - Papier - Faks eDokument Atrybuty: - Klient - Sprawa - Pracownik - Status - Miejsce Możliwości - Przekazywanie - Łączenie - Dostęp - Archiwizacja - Kontrola Zdarzenie - Rozmowa - Spotkanie - Zadanie - Przypomnienie
500 najwydajniejszych systemów komputerowych na świecie 11/2009 Zaintsalowany system operacyjny Ilość % Udział Linux 446 89,2 Windows 5 1 Unix 25 BSD Based 0,2 Mixed 23 4,6 Sumarycznie 500 100 Źródło: http://www.top500.org
Współdzielenie informacji Podsumowując, działanie każdej organizacji można usprawnić poprzez: WSPÓŁDZIELENIE INFORMACJI PRZEZ WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW W SYSTEMIE TELEINFORMATYCZNYM
eDokumenty - podsumowanie Przejrzysty i zrozumiały dla każdego pracownika interfejs użytkownika Jest dynamicznym modelem organizacji Bardzo dobre wsparcie pracy sekretariatu Bardzo duże możliwości kastomizacji – dostosowania Możliwości integracji z systemami finansowo-księg. Nowoczesna architektura – system webowy - AJAX Wiele dodatków: kalendarze, komunikator, dyskusje Otwarte i skalowalne technologie: PostgreSQL, Linux
Dziękuję BetaSoft Sp. z o.o. Pl. Warszawski 10 41-800 Zabrze Tel. 032 376 75 75