Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami partnerskimi
Europejski Instytut Administracji Publicznej
System ewaluacji NPR i NSRO
KONCEPCJE ZARZĄDZANIA ORT
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Marek Fertsch Systemy planowania i sterowania produkcją 1
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Adam Walicki - 30 września 2010
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Controlling projektowy
Koncepcja modernizacji
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
SAMOOCENA JAKO NARZĘDZIE IDENTYFIKACJI RYZYKA W SYSTEMIE KONTROLI ZARZĄDCZEJ Warszawa, 27 kwietnia 2015 r.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
RACHUNKOWOŚĆ WEDŁUG OŚRODKÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Sprawy organizacyjne 1.Wzajemne przedstawienie się 2.Wytłumaczenie dlaczego w programie studiów znalazł się przedmiot „Finanse przedsiębiorstwa” 3.Omówienie.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Czynniki strukturotwórcze
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Sprawy organizacyjne Wzajemne przedstawienie się
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
SPECJALNOŚĆ CONTROLLING
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

Nowe zarządzanie publiczne budżet zadaniowy- dobre praktyki Forum Gmin na 5! Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Współczesne trendy Nowoczesne zarządzanie publiczne cechuje współdziałanie podmiotów władzy publicznej z podmiotami sektorów prywatnego i społecznego. Wyznaczone cele osiąga się poprzez działania innych organizacji. Konieczna jest koordynacja działań formalnie autonomicznych jednostek , lecz funkcjonalnie współzależnych Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Zarządzanie a polityka publiczna Zarządzanie publiczne polega w praktyce na projektowaniu polityki publicznej. Jest procesem wieloetapowym. Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Dwa wymiary Realizacja polityki publicznej jako istota zarządzania publicznego jest każdorazowo próbą połączenia menedżerskiego profesjonalizmu z rozszerzoną i przejrzystą społeczną odpowiedzialnością publicznych menedżerów wobec adresatów i beneficjentów ich polityki Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Nowoczesne narzędzia zarządzania Współczesne trendy w zarządzaniu są skutkiem globalizacji, harmonizacji i standaryzacji. Wykorzystuje się uniwersalne światowe wzorce jak i dorobek poszczególnych narodów. Uwarunkowania historyczne, kulturowe, własny dorobek naukowy Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Wybrane narzędzia Budżetowanie zadaniowe Budżetowanie oparte na działaniach Systemy zarządzania kosztami Modele rachunku kosztów Wyodrębnianie ośrodków odpowiedzialności, Benchmarking Zarządzanie ryzykiem Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Istota budżetowania Budżetowanie jako kategoria finansowa (plan finansowy) Budżetowanie jako metoda zarządzania. Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Zarządzanie i przejrzystość 1) Wartości – przywiązuj ludzi do wspólnej sprawy a nie do centralnego planu (powiązanie z systemem motywacyjnym) 2) zarządzaj przez wspólne sprawy, rozsądek a nie przez szczegółowe zasady i plany (budżety jednak pozostają ważnym narzędziem) 3) transparentność – informacje powinny być powszechnie dostępne, przejrzyste (szeroki dostęp pracowników do planów, prognoz, rezultatów i analiz) Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Odpowiedzialność zespołów 1) Zespoły- należy organizować w płynną sieć odpowiedzialnych zespołów, a nie tworzyć zespołów wokół scentralizowanych funkcji ( czasem konieczna zmiana struktury organizacyjnej) 2) Zaufanie – pozwolić zespołom regulować ich funkcjonowanie, nie sterować nadmiernie ( danie możliwości wyboru drogi realizacji celu) 3) Odpowiedzialność – oparcie odpowiedzialności na kryteriach holistycznych oraz na wzajemnych porównaniach a nie na relacjach hierarchicznych (trudno budować system motywacyjny - problem mierników) Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Cele i nagrody 1) Cele- zachęcaj zespoły do stawiania sobie ambitnych celów i nie zmieniaj celów w kontrakty do wypełnienia 2) Nagrody uzależnić od relatywnych osiągnięć a nie od osiągnięcia ściśle określonych celów Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Planowanie 1) Planowanie powinno być ciągłym i całościowym procesem a nie rocznym wydarzeniem odgórnym (prognozowanie kroczące, poprawianie planów) 2) koordynacja – dynamiczna koordynacja interakcjami, nie używaj rocznych budżetów 3) zasoby – powinny być dostępne, kiedy są potrzebne, a nie kiedy są zaplanowane (zagregowane zapotrzebowanie na zasoby planowane jest z wyprzedzeniem) Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Kontrola Kontrola powinna opierać się na szybkim oraz częstym sprzężeniu zwrotnym a nie na odchyleniach od budżetu (analiza odchyleń na poziomie działań, potem zadań, analiza zmian warunków funkcjonowania). Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

Dobre praktyki Każda JST powinna wybrać własną drogę wdrożenia budżetu zadaniowego. 9 kroków odejścia od tradycyjnego budżetowania: 1) Określenie zmian, które mają nastąpić, 2) Przekonanie zarządu o konieczności zmian, 3) Początek okresu zmian, 4) Opracowanie nowego modelu i wdrożenie nowych procesów, 5) Szkolenia pracowników, Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.

9 kroków 6. Powtórne przemyślenie roli pracowników z działu finansów i rachunkowości 7. Zmiana zachowań wewnątrz organizacji, 8. Ocena korzyści. Foum Gmin na 5!, 11-12 maja 2017 r.