Katarzyna Opiekulska Managing director LSJ HR Group Katarzyna Kazojć

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Szczecin, 15 września 2008 r. Akademia Młodych Ośrodek Akademicki REJS Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój
Wsparcie na wdrożenie CSR
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Szczecin, 15 kwietnia 2013 r. Katedra Organizacji i Zarządzania Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytet Szczeciński Specjalność: Kompetencje.
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z EFS w ramach PO KL oraz budżetu.
Szkolenia, Coaching, PR.
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy w 2015 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
Wdrożenie badań zleconych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w 2015 r. Szczecin, r.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Obserwatorium Integracji Społecznej Projekt „Koordynacja na rzecz aktywnej integracji” Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNY WYNIKI 2016 Opracowanie: Anna Krukowska-Włoch, Łukasz Słodkowski Iwona Rydzkowska Teresa Kosmaczewska.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
MARKETING INTERNETOWY
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Wydział Kształcenia Ogólnego i Specjalnego
Zapis prezentacji:

Sytuacja gospodarcza w regionie, a otwieranie się przedsiębiorstw na CSR Katarzyna Opiekulska Managing director LSJ HR Group Katarzyna Kazojć LSJ HR Group

Corporate Social Responsibility Public Relations „Na ogół nikomu nie zależy na tym, by wpływać na drugiego osobnika, ale na tym, by wpływając na drugiego oddziaływać pośrednio na własną sytuację” Georg Simmel Corporate Social Responsibility „sposób w jaki tworzymy zyski, a nie czy się nimi dzielimy (...) oraz strategia zarządzania oparta na wielowymiarowych relacjach, a nie „charytatywny wybielacz” wizerunku” J. Dymowski, M. Szymańska

POWIĄZANIA POMIĘDZY PR A CSR Długofalowość Interesariusze Kanały komunikacji Narzędzia Relacje

CSR Aspekty społeczne Aspekty ekonomiczne Aspekty ekologiczne Obszary, w zakresie których podmioty podejmują działania lokalnej społecznej odpowiedzialności CSR Aspekty społeczne Aspekty ekonomiczne Aspekty ekologiczne Źródło: Opracowanie własne na podstawie: A. Julewicz, J. Ejdys, Korzyści społecznej odpowiedzialności biznesu, „ Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa”, nr 6/2009

Elementy wspierane przez lokalną społeczną odpowiedzialność Przedsiębiorczość Edukacja Kultura i sztuka Środowisko Opracowanie własne na podstawie: S. Black, Public Relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2011

ISO 26000 OCHRONA ŚRODOWISKA NATURALNEGO UCZCIWE PRAKTYKI RYNKOWE ŁAD KORPORACYJNY RELACJ E Z KONSUMENTAMI PRAWA CZŁOWIEKA STOSUNKI PRACY ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE Źródło: Opracowanie własne na podstawie: E. Pyda, Przewodnik po Społecznej Odpowiedzialności Organizacji, w: Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach, Model rozwoju społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Poradnik metodyczny, Wyd. Polska Konferencja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Warszawa 2010.

Etap I. Zgodność z przepisami Etap II. Więcej niż zgodność Etap III. Kompleksowe zarządzanie odpowiedzialnym biznesem Etap IV. Przewaga konkurencyjna poprzez odpowiedzialne praktyki Źródło: Opracowanie własne na podstawie: Model Rozwoju Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa, przygotowany przez PKPP Lewiatan, Deloitte, NSZZ Solidarność, Wyd. Polska Konferencja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Warszawa 2010.

Podział efektów ze względu na podmiot, który jest odbiorcą Efekty wśród pracowników Efekty wśród dostawców Efekty wśród inwestorów Efekty wśród społeczeństwa Efekty wśród konkurencji Efekty wśród kooperantów Źródło: Opracowanie własne na podstawie: H. Białoń, R. Kołodziej, Zyski z CSR..., op. cit., s. 70; A. Ochwat, CSR czy PR?..., op. cit., s. 78; G. Derej, Ewaluacja, czyli jak zmierzyć efektywność działań PR, Brief, nr 22/2001, s. 10; M. Bachorski-Rudnicki, J. Kroik, CSR i zrównoważony rozwój..., op. cit., s. 3; M. Karasek, B. Skwiercz, CSR to nie..., op. cit., s. 71; T. Borkowski, Z misją czy..., op. cit., s. 53.

Podział efektów ze względu na korzyści jakie ze sobą niosą Efekty ekonomiczne Efekty wizerunkowe Efekty wzrostu konkurencyjności Efekty ograniczenia ryzyka Efekty możliwości rozwoju Źródło: Opracowanie własne na podstawie: H. Białoń, R. Kołodziej, Zyski z CSR..., op. cit. s. 72; M. Małkowska-Borowczyk, Efektywność ekonomiczna przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie w: Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Zeszyt Naukowy nr 98, pod red. K. Kawerskiej, Wyd. Szkoła Główna Handlowa, 2010, s. 150; A. Lujewicz, J. Ejdys, Korzyści społecznej odpowiedzialności..., op. cit., s. 69; M. Karasek, B. Skwiercz, CSR to nie..., op. cit., s. 71; A. Ochwat, CSR czy PR?..., op. cit., s. 79.

DLACZEGO FIRMY ANGAŻUJĄ SIĘ W CSR? Źródło: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2017/06/CCIFP_broszura_CRS_2017_pl_v06.pdf

Jakie działania planują wprowadzić w najbliższych latach? Źródło: http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2017/06/CCIFP_broszura_CRS_2017_pl_v06.pdf

DEMOGRAFIA NAM NIE SPRZYJA Ludność Szczecina w wieku produkcyjnym 61,7% 2015 62,6% 2014 63,4% 2013 Źródło: http://szczecin.stat.gov.pl Pozytywny wizerunek i zmotywowani pracownicy to te z korzyści, które są niezwykle ważne w dobie rynku pracownika. Demografia nam nie sprzyja, mamy coraz mniej absolwentów, więc trzeba o nich konkurować. A młodzi ludzie chcą przede wszystkim transparentności, chcą wiedzieć, co dana firma robi.

BEZROBOCIA W RZECZYWISTOŚCI BRAK Źródło: http://szczecin.stat.gov.pl

84% 35% ZACHÓD JEST ATRAKCYJNĄ ALTERNATYWĄ badanych Polaków twierdzi, że Zachód „kusi” wyższymi zarobkami 35% Polaków w przedziale wiekowym 25–35 lat deklaruje chęć wyjazdu Źródło: http://odpowiedzialnybiznes.pl

Sławieński 14,4% Koszalin 6% Kołobrzeski 5,2% Gryficki 9,2% Koszaliński 14,1% Kamieński 14,5% Białogardzki 19,5% Świnoujście 4,7% Świdwiński 16% Szczeciniecki 17% Policki 7,1% Łobeski 21,2% Goleniowski 7,6% Drawski 17,2% Szczecin 3,9% Stargardzki 9,9% Wałecki 9,4% Pyrzycki 14,9% Choszczeński 17,6% Bezrobocie nie jest na jednakowym poziomie w całym województwie. Różni się nieco, biorąc pod uwagę każdy powiat z osobna. Szczecin bez wątpienia skupia w sobie największy potencjał gospodarczy całego województwa. Prognozy na najbliższy czas pozostają równie optymistyczne. Zakłada się kolejne spadki bezrobocia w 2017 roku, a w ślad za tym zwiększenie zatrudnienia zwłaszcza wśród pracowników średniego i niższego szczebla. Gryfiński 12,7% Myśliborski 9,2% Źródło: Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie/ lipiec 2017

w 2025 roku Przedstawiciele pokolenia Y zdominują rynek pracy Przedstawiciele pokolenia Y w 2025 roku zdominują rynek pracy. Co czwarty zatrudniony będzie reprezentantem generacji ludzi urodzonych w ostatniej dekadzie socjalizmu, zdobywających wykształcenie w latach 90. i wkraczających w dorosłość już w nowym stuleciu, dlatego zwanych również Milenialistami. Bardzo szybko dołączy do nich pokolenie Z – młodsze, urodzone po 1995 roku.   w 2025 roku Przedstawiciele pokolenia Y  zdominują rynek pracy

6 na 10 pracowników z pokolenia Y przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele Młode pokolenie stawia nam wymagania. To jest kolejny czynnik, który trzeba brać po uwagę, decydując się, czy idziemy w CSR czy nie. CSR może stanowić pozafinansową motywację dla pracowników i kandydatów, gdyż mają oni świadomość pracy dla organizacji, która dba o ważne problemy społeczne. Jak wynika z badania Deloitte przedstawiciele pokolenia Y oczekują od swoich pracodawców angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe. Źródło: Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey”(2015)

63% 43% 52% Milenialsów przekazuje pieniądze na cele charytatywne działa w wolontariacie lub organizacjach społecznych 52% Młodzi pracownicy będą egzekwować od zatrudniających dowody na wdrażanie strategii CSR. Firmy w coraz większym stopniu zobowiązane będą do realnego inwestowania w programy rozwoju odpowiedzialności i minimalizowania negatywnego oddziaływania na otoczenie. podpisuje różnego rodzaju petycje Źródło: The Millennial Survey 2014.

Ideę CSR zna już 2/3 dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce Firmy podejmują działania w określonym otoczeniu, których celem jest dbałość o środowisko około biznesowe: rozwój, edukację, zdrowie, ekologię, itp. Podejmują inicjatywy prospołeczne, proekologiczne, na rzecz przestrzegania prawa i zasad etyki biznesu. Wiele projektów CSR dotyczy kształtowania i rozwijania umiejętności zawodowych, których przykładem jest kampania poprowadzona Fundację Rozwoju Zawodowego Talent i Kariera pn. Młodzi na start.

FUNDACJA ROZWOJU ZAWODOWEGO TALENT&KARIERA Przeszkoliliśmy 566 uczestników, w tym 311 studentów i 255 uczniów 18 szkoleń dla studentów 12 szkoleń dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych

PARTNERZY PROJEKTU

BADANIE ROZPOZNAWALNOŚCI MAREK PRACODAWCÓW Wyniki badań jasno wskazują na konieczność kontynuowania działań, mających na celu budowanie marki pracodawcy w świadomości młodych ludzi, stanowiących grupę potencjalnych pracowników. Dla przyciągnięcia dobrych i wartościowych pracowników należy sięgać po działania trafiające bezpośrednio do grupy docelowej.

www.lsj.pl/szukam-pracy www.talentkariera.pl LSJ HR GROUP firma rekrutacyjna ze Szczecina z 15-letnim doświadczeniem. Usługi dla kandydatów są BEZPŁATNE! CV można zostawić na: FUNDACJA ROZWOJU ZAWODOWEGO TALENT I KARIERA pomaga młodym ludziom w odnalezieniu się na rynku pracy. e-mail: fundacja@talentkariera.pl ul. Celna 1, 70-644 Szczecin www.lsj.pl/szukam-pracy www.talentkariera.pl