Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Dojrzałość szkolna dziecka
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Przedszkolak Pełen Zdrowia
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
6-LATEK W SZKOLE.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Arteterapia – leczenie przez sztukę
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
W większości krajów europejskich kryteria klasyfikacji, odnoszące się do ucznia, który określony jest mianem uzdolnionego, dotyczą zarówno wyników testów.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Diagnoza gotowości szkolnej 2016/2017 I próba październik
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej TUPUTAN w roku szkolnym 2015/2016

Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2

W trakcie innowacji uczniowie: - Precyzyjnie uczyli się choreografii tańców, poruszania się w przestrzeni podczas ich wykonywania z wykorzystaniem innowacyjnej metody edukacji ruchowo – przestrzennej - uczestniczenie w zabawach z muzyką i śpewem - łączenie ruchu z muzyką i naśladowaniem - kształtowanie umiejętności matematycznych 3

4

W ramach innowacji nauczyciel Stale samodzielnie rozwijał własne umiejętności Przeprowadzał lekcje otwarte dla praktykantów Odbył szkolenie z zakresu metody TUPUTAN Kształtował wyobraźnie oraz kreatywność w tworzeniu nowych ćwiczeń i układów 5

Dzięki działaniom przeprowadzonym w ciągu roku Rozbudowane zostały zainteresowania uczniów zajęciami muzyczno ruchowymi poprzez zabawę Rozwijanie poczucia rytmu, reagowanie na zmianę tempa muzyki, dynamiki i wysokości dźwięków Aktywizowane twórcze myślenie uczniów Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania z rówieśnikami, współdziałanie w zabawie 6

Podczas zabaw metodą TUPUTAN uczniowie - doskonalili precyzję ruchów, przestrzegali reguł bezpiecznej zabawy, rozwijali wyobraźnię ruchową i koordynację wzrokowo-słuchową, rozumieją i prawidłowo wykonują polecenia, rozpoznają i nazywają figury geometryczne, przeliczają, nazywają i utrwalają podstawowe kolory (żółty, zielony, niebieski, czerwony) 7

Ewaluacja i monitorowanie Uczniowie zdobywali wiedzę umiejętności w zakresie trzech sfer: poznawczej, społecznej i motorycznej. W większości uczniowie nie mają problemów z wykonywaniem ćwiczeń i zadań w stopniu lepszym lub gorszym, a z chęcią wykonują zadania i wyrażają tym samym zainteresownie zajęciami

Sfera poznawcza uczniowie Swobodnie śpiewają teksty, wymyślają własne rymowanki i opowiadania Rozwijali kompetencje motoryczne Rozwijali myślenie twórcze i kreatywne Wykazali wzrost zainteresowania muzyką i zabawą ruchową Wykazali się znajomością kolorów i łaczeniem ich z innymi zabawami i przedmiotami

Sfera społecza uczniowie Bez większych przeszkód współdziałają w parze, grupie przy wykonywaniu układów, ćwiczeń Szanują zasady wspólnej zabawy, przestrzegania reguł gry

Sfera motoryczna uczniowie Doskonalili świadomość swojego ciała, ruchu w przestrzenii, W coraz lepszym stopniu opanowują coraz większą płynność ruchu, Cały czas doskonalili motorykę małą oraz dużą Doskonalili koordynację wzrokowo- słuchowo – ruchową

TUPUTAN Zajęcia, w których uczniowie chętnie biorą udział i aktywnie w nich uczestniczą, są z pewnością przydatne w szkole Zajęcia te prowadzone są w kolejnym roku szkolnym 2016/2017