Sprawozdanie z realizacji innowacji pedagogicznej TUPUTAN w roku szkolnym 2015/2016
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2
W trakcie innowacji uczniowie: - Precyzyjnie uczyli się choreografii tańców, poruszania się w przestrzeni podczas ich wykonywania z wykorzystaniem innowacyjnej metody edukacji ruchowo – przestrzennej - uczestniczenie w zabawach z muzyką i śpewem - łączenie ruchu z muzyką i naśladowaniem - kształtowanie umiejętności matematycznych 3
4
W ramach innowacji nauczyciel Stale samodzielnie rozwijał własne umiejętności Przeprowadzał lekcje otwarte dla praktykantów Odbył szkolenie z zakresu metody TUPUTAN Kształtował wyobraźnie oraz kreatywność w tworzeniu nowych ćwiczeń i układów 5
Dzięki działaniom przeprowadzonym w ciągu roku Rozbudowane zostały zainteresowania uczniów zajęciami muzyczno ruchowymi poprzez zabawę Rozwijanie poczucia rytmu, reagowanie na zmianę tempa muzyki, dynamiki i wysokości dźwięków Aktywizowane twórcze myślenie uczniów Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania z rówieśnikami, współdziałanie w zabawie 6
Podczas zabaw metodą TUPUTAN uczniowie - doskonalili precyzję ruchów, przestrzegali reguł bezpiecznej zabawy, rozwijali wyobraźnię ruchową i koordynację wzrokowo-słuchową, rozumieją i prawidłowo wykonują polecenia, rozpoznają i nazywają figury geometryczne, przeliczają, nazywają i utrwalają podstawowe kolory (żółty, zielony, niebieski, czerwony) 7
Ewaluacja i monitorowanie Uczniowie zdobywali wiedzę umiejętności w zakresie trzech sfer: poznawczej, społecznej i motorycznej. W większości uczniowie nie mają problemów z wykonywaniem ćwiczeń i zadań w stopniu lepszym lub gorszym, a z chęcią wykonują zadania i wyrażają tym samym zainteresownie zajęciami
Sfera poznawcza uczniowie Swobodnie śpiewają teksty, wymyślają własne rymowanki i opowiadania Rozwijali kompetencje motoryczne Rozwijali myślenie twórcze i kreatywne Wykazali wzrost zainteresowania muzyką i zabawą ruchową Wykazali się znajomością kolorów i łaczeniem ich z innymi zabawami i przedmiotami
Sfera społecza uczniowie Bez większych przeszkód współdziałają w parze, grupie przy wykonywaniu układów, ćwiczeń Szanują zasady wspólnej zabawy, przestrzegania reguł gry
Sfera motoryczna uczniowie Doskonalili świadomość swojego ciała, ruchu w przestrzenii, W coraz lepszym stopniu opanowują coraz większą płynność ruchu, Cały czas doskonalili motorykę małą oraz dużą Doskonalili koordynację wzrokowo- słuchowo – ruchową
TUPUTAN Zajęcia, w których uczniowie chętnie biorą udział i aktywnie w nich uczestniczą, są z pewnością przydatne w szkole Zajęcia te prowadzone są w kolejnym roku szkolnym 2016/2017