METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Advertisements

METODA WERONIKI SHERBORNE.
uczyć się języka angielskiego
Metoda kierowanego nauczania
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Dojrzałość szkolna dziecka
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
„DEVELOPMENTAL MOVEMENT”
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Recepta na sukces nauczyciela
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
TRZYMAJ FORMĘ.
Czym jest Integracja?.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Przedszkole Samorządowe w Gdowie współpraca z Rodzicami”
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
REALIZACJA PROGRAMU ZAJĘĆ PROWADZONYCH METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W
Szkoła Promująca Zdrowie
KWALIFIKACJE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELI
Projekt rekreacyjno – edukacyjnego placu zabaw przy Zespole Szkół Integracyjnych w Radomiu.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144 w Krakowie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOAWA Dulcza Mała Radomyśl Wielki Tel:
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Weronika Sherborne ( ) to angielska terapeutka oraz nauczyciel wychowania fizycznego. Przez całe życie pracowała z dziećmi. Wypracowała własny.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
NIKOLA GANCARZ KL III C Kandydatka do Samorządu Uczniowskiego.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

WERONIKA SHERBORNE

Weronika Sherborne (28.07.1922-18.09.1990) mieszkała i pracowała w Wielkiej Brytanii. Była z wykształcenia nauczycielką wychowania fizycznego i fizjoterapeutką. Ponieważ bardzo lubiła ruch i taniec pobierała nauki w szkole tańca Rudolfa Labana. Weronika zaprzyjaźniła się z Rudolfem Labanem i przez wiele lat z nim współpracowała.

W latach 50-ych Weronika wzięła udział w kursie zorganizowanym dla osób, które chciały pracować z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo i to spowodowało, że zaczęła rozwijać własną metodę pracy z dziećmi znanej pod nazwą "RUCH ROZWIJAJĄCY"

Weronika Sherborne poświęciła większość swojego życia na pracę z dziećmi.

Kształciła nauczycieli, których przygotowywała do pomagania dzieciom o nieprawidłowym rozwoju i specjalnych potrzebach edukacyjnych. W tym celu wielokrotnie wyjeżdżała za granicę: do Norwegii, Belgii, Stanów Zjednoczonych, a także do Polski, którą odwiedziła kilka razy. Wielu nauczycieli z całego świata przyjeżdżało do niej, by obserwować jej pracę i uczyć się warsztatu. Wykształciła wielu uczniów. Weronika Sherborne jest współautorką kilku książek i artykułów poświęconych wychowaniu i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju. Niektóre z jej publikacji ukazały się w Polsce.

METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Metoda, którą wymyśliła Weronika Sherborne jest bardzo prosta, naturalna i polega na zabawie ruchowej. Weronika pisała że wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: - pragną czuć się dobrze we własnym ciele, - odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi. Dzieci podczas ćwiczeń Metodą Weroniki doświadczają, co to znaczy czuć się dobrze we własnym ciele, poznają siebie, swoje możliwości i ograniczenia, poznają innych, nawiązują kontakty, uczą się aktywnego i twórczego życia.

ĆWICZENIA WERONIKI SHERBORNE * ĆWICZENIA ŚWIADOMOŚCI CIAŁA - służą poznawaniu części ciała MOJE - TWOJE

* ĆWICZENIA ŚWIADOMOŚCI PRZESTRZENI - kształtują orientację w przestrzeni BĄCZEK WIATRACZEK

* ĆWICZENIA ŚWIADOMOŚCI RELACJI - kształtują zaufanie do drugiego człowieka. Weronika Sherborne podzieliła te ćwiczenia na 3 relacje: FOTELIK

- relacja „z” , jest to relacja , w której jedna osoba robi coś z drugą, zajmuje się nią - kiedy jedna osoba jest bierna a druga aktywna. WYCIECZKA

- relacja „przeciwko” - w tej relacji chodzi o poznanie własnej siły i jej odpowiednie używanie (bez agresji) PACZKA SPYCHACZ

- relacja „razem” - ta relacja uczy współpracy, wymaga ona równego zaangażowania obu osób TURLANIE TUNEL

ĆWICZENIA TWÓRCZE - są spontaniczne, kreatywne i swobodne - np. taniec * ĆWICZENIA TWÓRCZE - są spontaniczne, kreatywne i swobodne - np. taniec. Mają pomóc w sposób twórczy wyrazić „siebie”

HUŚTAWKA MASAŻYK NALEŚNIK