Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Związku Miast Polskich
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Czym jest TURYSTYKA. POMORSKIE slow food, slow life, slow tourism czyli nowoczesny marketing terytorialny.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Profesjonalizacja branży eventowej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Nowa jakość w edukacji. Tematyka: projekty międzynarodowe realizowane na terenie objętym projektem I etap pracy badawczej: identyfikacja.
Turystyka wiejska, w tym agroturystyka, jako element zrównoważonego i wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich” Kielce, kwiecień „Projekt finansowany.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Katarzyna Sobierajska
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Turystuka Weekendowa.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Turystyka, sport i rekreacja.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
MIĘDZYNARODOWY RUCH TURYSTYCZNY
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
Co PGL LP robią w klastrze?
Konferencja Gdańsk - PODR
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Sylwia Badowska Sopot 23/03/2011 Klaster jako narzędzie rozwoju branży w regionie.
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
„Srebrna gospodarka” oraz Wielkopolski Program na Rzecz Osób Starszych do 2020 roku Poznań, r.
Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Mariusz Arent Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej
Zapis prezentacji:

Marta Chełkowska Krystyna Hartenberger-Pater Dyrektor DTP UMWP Dyrektor Zarządzający PROT Prezes PROT

9 mln turystów ---------------------------------------------------------------------- wzrost do roku ubiegłego o kolejne 6 pkt procentowych  

region pomorski znajduje się w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w Polsce ------------------------------------------------------------------------------------- notuje też największą dynamikę wzrostu w kraju

2. Warmińsko – Mazurskie: 27 % 3. Zachodniopomorskie: 17 % Najpopularniejsze regiony wg. Polaków (Raport POT): 1. Pomorskie: 38 % 2. Warmińsko – Mazurskie: 27 % 3. Zachodniopomorskie: 17 % Przyjazdy zagraniczne(Raport POT): 1. Małopolska 2. Mazowsze 3. Pomorskie: 24 % Dogodne połączenia komunikacyjne, wysoka jakość usług, konkurencyjność cenowa, bezpieczeństwo, a także zintegrowane działania promocyjne sprawiają, że region pomorski staje się coraz chętniej wybieranym miejscem wypoczynku nie tylko Polaków ale również gości z zagranicy Sezon letni na Pomorzu skupił 30 % całego ruchu krajowego !!  

------------------------------------------------------- Wyzwania globalne ------------------------------------------------------- Szanse lokalne

sytuacja geopolityczna w Europie destabilizacja gospodarek turystycznych kryzys gospodarczy konflikt na Bliskim Wschodzie fala migracyjna ---------------------------------------------------------------------- nowe rynki sprzedaży oferty nowe produkty

starzenie się społeczeństw stres jako choroba cywilizacyjna -------------------------------------------------------------- zamożna i mobilna grupa odbiorców popyt na dedykowaną ofertę /medyczna, zdrowotna/ nowy sektor MSP /turystyka srebrna/

TURYSTYKA XXI ------------------------------------------------------------ zmiany behawioralne trendy konsumenckie formy komunikacji sytuacja rynkowa pokolenie „Z”

Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

PROT jako … platforma współpracy pomiędzy branżą a JST obserwator trendów inspirator branży i środowiska profesjonalna agencja marketingu terytorialnego ------------------------------------------------------------------------------------------------ partner strategiczny Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

Plan działania przemyślany, spójny, konsekwentny odpowiada potrzebom rynku, branży, środowiska, regionu nawiązuje do trendów i problemów globalnych Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

Cel działania zwiększenie udziału turystyki przyjazdowej do regionu pomorskiego wydłużenie sezonu turystycznego budowanie rozpoznawalności regionu na rynku zagranicznym kreowanie wizerunku: Gdańsk - Sopot – Gdynia – three cities, one destination Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP Rynki priorytetowe Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP

Obszary działania PROT Marketing PR/komunikacja/media relations Działania B2B/komercjalizacja produktu Projekty tematyczne/parasolowe Rozwiązania systemowe Współpraca międzynarodowa -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jedno z najefektywniejszych narzedzi promocyjnych

Skandynawia /Szwecja, Norwegia/ Działania B2C, uzupełniająco B2B PR/publicity Strategiczni partnerzy: Stena Line, Norwegian, Wizzair  

Dania To co Skandynawia ;) + SPORT i wydarzenia sportowe ! Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej mężczyzn ściągnęły do Gdańska ok 3 tys. Duńczyków !!!! Partner strategiczny: polennu.dk, SAS, Billund Airport

Niemcy /wraz z rynkami niemieckojęzycznymi/ Austria/Szwajcaria - głównie turystyka grupowa seniorów – działania B2B Niemcy – pozyskanie nowej grupy odbiorców !!!! – działania B2C Partnerzy strategiczni: Lufthansa City Centre

Wielka Brytania/Irlandia Działania B2B i B2C PR&publicity Partner strategiczny: Ryanair

Japonia/Chiny Wyjazdy grupowe Pakiety objazdowe po Polsce i Europie Partner Strategiczny: ZOPOT Tokio/Pekin, Melody Tours, Miasto Szanghaj, Miasto Sopot

Rosja Działania PR !!!! Marketing wygaszony – obserwacja rynku i sytuacji geopolitycznej

Ukraina Nowy, perspektywiczny rynek Klient indywidualny

Włochy Klient indywidualny + przyjazdy grupowe Działania B2B/B2C + PR&publicity Partner strategiczny: Roberto Polce

Izrael Nowy, perspektywiczny rynek Klient indywidualny + przyjazdy grupowe Partner strategiczny: PLL LOT Izrael Działania B2B + PR&publicity Diagnoza rynku + budowanie partnerstwa

Współpraca z branżą

Siła wizyt studyjnych

Siła bloga

Działania PROT w oparciu o współpracę z samorządem WP Dziękuję Państwu za uwagę ! www.pomorskie.travel