WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, 28.04.2017 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta nieruchomości nierolnych dla inwestycji zagranicznych dr Tomasz Nawrocki Prezes Agencji Nieruchomości Rolnych Warszawa, 28 kwietnia 2011 roku.
Advertisements

Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻORY KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU LPR.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Ocena zagrożenia powodziowego na Mazowszu – doświadczenia z powodzi zimowej i letniej 2010 roku Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i.
Pawlicz, A. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach Parków Narodowych w Polsce.
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
PLANOWANE INWESTYCJE W EDUKACJI FINANSOWANE Z FUNDUSZY UNIJNYCH Wydział Inwestycji i Funduszy Europejskich Milicz, r.
Program Rewitalizacji Gminy Karczew
EGZAMIN UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE. Pytanie 1 Ustawa o pośrednictwie ubezpieczeniowym jest z roku: a) 1998 b) 2003 c) 2007 d) 2012 Ustawa z którego roku.
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
zmiany od września w naszych placówkach
Pojęcie działalności gospodarczej w prawie polskim
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Lokalny Program Rewitalizacji
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Hyżne na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Nieodpłatna pomoc prawna w powiecie pszczyńskim
„Nie wystarczy mieć cel – 
Konsultacje społeczne
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Warsztat konsultacyjny
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
ZAŁĄCZNIK 17 REWITALIZACJA WŁOCŁAWKA
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Projekt Programu Rewitalizacji Gminy Dziwnów
ZAŁĄCZNIK NR 8 DIAGNOZA WŁOCŁAWKA.
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Wzrost gospodarczy i godna praca
Nieruchomość do sprzedania
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Zmiany społeczno-gospodarcze w subregionach województwa mazowieckiego
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 10,34 ha
Nieruchomość inwestycyjna w Świętochłowicach 16,3 ha
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Ustawa o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Gospodarowanie odpadami
WIELOFUNKCYJNOŚĆ OBSZARÓW
Zapis prezentacji:

WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, 28.04.2017 r. 1

METODOLOGIA DELIMITACJI Wyznaczenie jednostek urbanistycznych Zebranie i opracowanie danych dotyczących negatywnych zjawisk oraz przeliczenie ich na wskaźniki Analiza przestrzenna - przyporządkowanie wskaźników do jednostek urbanistycznych oraz prezentacja wyników na mapach Wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji

Wyznaczenie jednostek urbanistycznych funkcja terenu rodzaj zabudowy rozmieszczenie obiektów zabytkowych podział gminy na jednostki obwody spisowe GUS obszary wskazane do przekształceń i rozwoju według Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego gminy miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego – obowiązujące i w trakcie opracowania

Wyznaczenie jednostek urbanistycznych podział na jednostki, które ułatwią prowadzenie analiz wskaźnikowych zapisy ustawy o rewitalizacji: powierzchniowe – 20% powierzchni gminy oraz ludnościowe – 30% liczby ludności gminy (Art. 10, pkt. 2 Ustawy o rewitalizacji z dn. 9 października 2015 r.) granice prowadzono wzdłuż ulic oraz linii oddzielających tereny o odmiennym zagospodarowaniu, najczęściej zgodnie z przebiegiem działek ewidencyjnych

JEDNOSTKI URBANISTYCZNE

JEDNOSTKI URBANISTYCZNE NR JEDNOSTKI DOMINUJĄCA FUNKCJA RODZAJ ZABUDOWY POWIERZCHNIA (HA) % POWIERZCHNI LICZBA LUDNOŚCI % LUDNOŚCI 1 centralna zespoły mieszkaniowe o zabudowie zwartej, tworzące zespoły o czytelnych granicach i strukturze przestrzennej 305,73 14,48 2065 29,30 2 mieszkalna zabudowa rozproszona, nietworząca w zasadzie zespołów, powstała przez nieplanowaną zabudowę terenów rolnych 216,71 10,26 1994 28,30 3 rolniczo-usługowa zespoły mieszkaniowe powstałe w pierwszej linii zabudowy przy drodze 295,89 14,01 1818 25,80 4 mieszkalno-turystyczna 222,77 10,55 1170 16,60 5 lasy brak 1070,94 50,71 0,00 SUMA 2112,04 100 7047

ANALIZA WSKAŹNIKÓW 1. Zebranie i przeanalizowanie danych dotyczących degradacji w sferze społecznej i wskazanie obszaru, w którym występuje kryzys. 2. Przeanalizowanie wskaźników w pozostałych sferach: gospodarczej, technicznej, przestrzenno-funkcjonalnej. 3. Zbadanie stopnia koncentracji negatywnych zjawisk we wszystkich sferach i wytypowanie obszaru, w którym jest ona największa.

OBSZAR SPOŁECZNY Sytuację kryzysową w obszarze społecznym zobrazowano za pomocą syntetycznych wskaźników: pomocy społecznej, przestępczości oraz poziomu edukacji

LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ W 2016 R. Liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 109 52,78 2 22 11,03 3 79 43,45 4 48 41,03 GMINA 258 37,07

Liczba osób korzystających ze świadczeń z tytułu niepełnosprawności i długotrwałej choroby w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ Z TYTUŁU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I DŁUGOTRWAŁEJ CHOROBY W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ Z TYTUŁU NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I DŁUGOTRWAŁEJ CHOROBY W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 36 17,43 2 8 4,01 3 37 20,35 4 13 11,11 GMINA 94 13,23

Liczba osób korzystających z pomocy społecznej z powodu bezrobocia w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY SPOŁECZNEJ Z POWODU BEZROBOCIA W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY SPOŁECZNEJ Z POWODU BEZROBOCIA W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 22 10,65 2 3 1,50 12 6,60 4 10 8,55 GMINA 47 6,83

Liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej z tytułu ubóstwa w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ Z TYTUŁU UBÓSTWA W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH ZE ŚWIADCZEŃ POMOCY SPOŁECZNEJ Z TYTUŁU UBÓSTWA W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 45 21,79 2 12 6,02 3 37 20,35 4 13 11,11 GMINA 107 14,82

LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY NA DOŻYWIANIE DZIECI W 2016 R. Liczba osób korzystających z pomocy na dożywianie dzieci w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY NA DOŻYWIANIE DZIECI W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z POMOCY NA DOŻYWIANIE DZIECI W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW W WIEKU PRZEDPRODUKCYJNYM 1 34 96,32 2 6 15,54 3 19 56,21 4 9 37,97 GMINA 68 51,51

Liczba osób pobierających dodatki mieszkaniowe w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB POBIERAJĄCYCH DODATKI MIESZKANIOWE W 2016 R. LICZBA OSÓB POBIERAJĄCYCH DODATKI MIESZKANIOWE W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 4 1,94 2 0,00 3 7 3,85 0,85 GMINA 12 1,66

Liczba osób korzystających z zasiłku na zakup opału/przydziału drewna opałowego w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z ZASIŁKU NA ZAKUP OPAŁU/PRZYDZIAŁU DREWNA OPAŁOWEGO W 2016 R. LICZBA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z ZASIŁKU NA ZAKUP OPAŁU/PRZYDZIAŁU DREWNA OPAŁOWEGO W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 51 24,70 2 9 4,51 3 30 16,50 4 17 14,53 GMINA 107 15,06

Liczba wydanych niebieskich kart w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA WYDANYCH NIEBIESKICH KART W 2016 R. LICZBA WYDANYCH NIEBIESKICH KART W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW W WIEKU PRODUKCYJNYM 1 7 5,61 2 3 2,46 1,81 4 5,54 GMINA 16 3,86

Liczba przestępstw w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA PRZESTĘPSTW W 2016 R. LICZBA PRZESTĘPSTW W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 26 12,59 2 12 6,02 3 14,30 4 8 6,84 GMINA 72 9,94

Liczba przestępstw dokonanych przez nieletnich w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA PRZESTĘPSTW DOKONANYCH PRZEZ NIELETNICH W 2016 R. LICZBA PRZESTĘPSTW DOKONANYCH PRZEZ NIELETNICH W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW W WIEKU PRZEDPRODUKCYJNYM 1 13 36,83 2 3 4 GMINA 9,21

Liczba wykroczeń przeciwko osobie w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA WYKROCZEŃ PRZECIWKO OSOBIE W 2016 R. LICZBA WYKROCZEŃ PRZECIWKO OSOBIE W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW 1 0,48 2 3 4 GMINA 0,12

Uśrednione wyniki egzaminu na koniec gimnazjum w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR UŚREDNIONE WYNIKI EGZAMINU NA KONIEC GIMNAZJUM W 2016 R. 1 59,29 2 66,35 3 59,01 4 53,29 GMINA 59,49

Zjawiska kryzysowe w podsystemie społecznym Obszar Liczba osób korzys- tających ze świad- czeń pomocy społecz- nej w 2016 r. na 1000 miesz- kańców liczba osób korzys- tających ze świad- czeń z tytułu niepeł- nospraw ności i długo- trwale chorych w 2016 r. na 1000 miesz- kańców Liczba osób korzys- tających z pomocy społecz- nej z powodu bezrobo- cia w 2016 r. na 1000 mieszka ńców Liczba osób korzys- tających ze świad- czeń pomocy społecz- nej z tytułu ubóstwa w 2016 r. na 1000 mieszka ńców Liczba osób korzys- tających z pomocy na dożywia- nie dzieci w 2016 r. na 1000 mieszka ńców w wieku przed- produk- cyjnym Liczba osób pobiera- jących dodatki mieszka- niowe w 2016 r. na 1000 mieszka ńców Liczba osób korzys- tających z zasiłku na zakup opału/ przydzia -łu drewna opałowe -go w 2016 r. na 1000 mieszka ńców Liczba wyda- nych niebies- kich kart w 2016 r. na 1000 mieszka ńców w wieku produk- cyjnym Liczba przes- tępstw w 2016 r. na 1000 miesz- kańcó w Liczba przes- tępstw dokona- nych przez nielet- nich w 2016 r. na 1000 miesz- kańców w wieku przed- produk- cyjnym Liczba wykro- czeń przeciw- ko osobie w 2016 r. na 1000 mieszka ńców Uśredni one wyniki egzamin u na koniec gimnaz- jum w 2016 r. 1 TAK 2 NIE 3 4

OBSZAR GOSPODARCZY Negatywnymi czynnikami w obszarze gospodarczym są m.in.: niski stopień przedsiębiorczości, czy słaba kondycja lokalnych przedsiębiorstw.

LICZBA OSÓB W WIEKU POPRODUKCYJNYM W 2016 R. Liczba osób w wieku poprodukcyjnym na 1000 mieszkańców w wieku produkcyjnym w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OSÓB W WIEKU POPRODUKCYJNYM W 2016 R. LICZBA OSÓB W WIEKU POPRODUKCYJNYM W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW W WIEKU PRODUKCYJNYM 1 447 356,86 2 402 328,96 3 384 346,92 4 213 293,63 GMINA 1446 331,59

Liczba podmiotów gospodarczych w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W 2016 R. LICZBA PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH W 2016 R. NA 1000 MIESZKAŃCÓW W WIEKU PRODUKCYJNYM 1 112 89,82 2 203 166,53 3 232 210,14 4 108 149,58 GMINA 655 152,61

OBSZAR TECHNICZNY Problemy w sferze technicznej oznaczają przede wszystkim degradację stanu technicznego obiektów budowlanych, w tym o przeznaczeniu mieszkalnym oraz brak funkcjonowania rozwiązań technicznych umożliwiających efektywne korzystanie z obiektów budowlanych

Odsetek budynków komunalnych przeznaczonych do remontu w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA BUDYNKÓW KOMUNALNYCH PRZEZNACZONYCH DO REMONTU W 2016 R. ODSETEK BUDYNKÓW KOMUNALNYCH PRZEZNACZONYCH DO REMONTU W 2016 R. 1 5 83,33 2 16,67 3 4 GMINA 6 25

LICZBA BUDYNKÓW MAJĄCYCH PODŁĄCZENIE DO KANALIZACJI W 2016 R. Liczba budynków mających podłączenie do kanalizacji w Jaworzu w 2016 r. w odniesieniu do liczby budynków ogółem w obszarach OBSZAR LICZBA BUDYNKÓW MAJĄCYCH PODŁĄCZENIE DO KANALIZACJI W 2016 R. LICZBA BUDYNKÓW MAJĄCYCH PODŁĄCZENIE DO KANALIZACJI W 2016 R. W ODNIESIENIU DO LICZBY BUDYNKÓW OGÓŁEM W OBSZARACH 1 335 70,97 2 365 70,19 3 309 79,03 4 191 71,54 GMINA 1200 72,93

OBSZAR FUNKCJONALNO-PRZESTRZENNY Czynniki kryzysowe: niewystarczające wyposażenie w infrastrukturę techniczną i społeczną lub jej zły stan techniczny, brak dostępu do podstawowych usług lub ich niska jakość, niedostosowanie rozwiązań urbanistycznych do zmieniających się funkcji obszaru, niski poziom obsługi komunikacyjnej, niedobór lub niska jakość terenów publicznych.

LICZBA OBIEKTÓW UJĘTYCH W GMINNEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW (STAN NA 2016 R.) Odsetek obiektów ujętych w Gminnej Ewidencji Zabytków w Jaworzu w 2016 r. OBSZAR LICZBA OBIEKTÓW UJĘTYCH W GMINNEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW (STAN NA 2016 R.) ODSETEK OBIEKTÓW UJĘTYCH W GMINNEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW (STAN NA 2016 R.) 1 49 79,03 2 7 11,29 3 6 9,68 4 0,00 GMINA 62 25,00

Zjawiska kryzysowe we wszystkich podsystemach SPOŁECZNE GOSPODARCZE TECHNICZNE FUNKCJONALNO-PRZESTRZENNE OBSZAR 1 TAK OBSZAR 2 NIE OBSZAR 3 OBSZAR 4

OBSZAR ZDEGRADOWANY= OBSZAR REWITALIZACJI

Dziękuję za uwagę