Egzamin gimnazjalny 2017 r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Również, jeśli minął okres 5 lat i zaczyna zdawanie od nowa Opłaty wys. 50 zł za egzamin wnoszą absolwenci, którzy przystępują do egzaminu: z tego samego.
Advertisements

Część humanistyczna (poniedziałek) Część mat.-przyrod (wtorek) Część językowa (środa) 1)Historia i wos- godz
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Teresinie 1 INFORMACJA DLA UCZNIÓW I RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) DOTYCZĄCA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU I EGZAMINU W ROKU SZKOLNYM 2015/ 2016.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
SPOTKANIE DLA ZN SZKÓŁ PODSTAWOWYCH PRZED SESJĄ SPRAWDZIANU 2016 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 7 – SZKOŁA PODSTAWOWA NR 48 luty 2016.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
INSTRUKCJE DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN MATURALNY 1 INSTRUKCJA DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN MATURALNY Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 w Gdańsku.
Szkolenie dla maturzystów
Egzamin maturalny Sesja 2017.
WARUNKI PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2017/2018.
PROCEDURY Opracowanie: Danuta Zawadzka / Bartosz Mirowski
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Matura w 2017 roku. Matura w 2017 roku Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego.
Egzamin zawodowy czerwiec 2017.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2017 (środa) Część humanistyczna
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
EGZAMIN GIMNAZJALNY ,20,21 KWIETNIA 2017 r.
Informacja o maturze w 2018 roku
Egzamin Gimnazjalny ‘2017.
Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
MATURA 2016.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Organizacja i przeprowadzenie egzaminów eksternistycznych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2018 rok
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
MATURA 2019.
Podstawowe Informacje dlA zdających egzamin gimnazjalny w 2019 roku
Terminy egzaminu gimnazjalnego matematyczno przyrodnicza
Egzamin maturalny Sesja 2019.
TERMIN EGZAMINU 18 KWIETNIA (ŚRODA) – HISTORIA I WOS; JĘZYK POLSKI 19 KWIETNIA (CZWARTEK) – PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE; MATEMATYKA 20 KWIETNIA (PIĄTEK) –
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Gimnazjum im. Wł. St. Reymonta w Wiączyniu Dolnym
Egzamin Gimnazjalny 2018.
Podstawowe Informacje dlA zdających egzamin gimnazjalny w 2015 roku
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Gimnazjum nr 2 im. Komisji Edukacji Narodowej w Lublinie
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
Egzamin Ósmoklasisty 2019 PROCEDURY.
Informacje o organizacji i przebiegu
Przygotowanie egzaminu
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

Egzamin gimnazjalny 2017 r.

Egzamin gimnazjalny składa się z trzech części: • humanistycznej – wiadomości i umiejętności z zakresu języka polskiego oraz z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie, • matematyczno – przyrodniczej - wiadomości i umiejętności z zakresu matematyki oraz z zakresu przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii, • z języka obcego nowożytnego.

historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, Wyniki egzaminu gimnazjalnego są wyrażane w skali procentowej i skali centylowej dla zadań z zakresu: języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki, chemii, języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym, jeżeli uczeń przystępował do części trzeciej na poziomie rozszerzonym (zmiany od 2018r. - wyniki egzaminu gimnazjalnego z języka obcego nowożytnego w części rozszerzonej brane pod uwagę w rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2018/2019).

Wynik egzaminu podany na zaświadczeniu zostanie zapisany jako wynik procentowy, czyli odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający uzyskał za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu, np. zdający otrzymał 23 punkty spośród 30 możliwych do zdobycia, to jego wynik procentowy będzie równy 77%, wynik centylowy, czyli odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakres taki sam wynik lub niższy od zdającego, np. zdający, którego wynik centylowy wynosi 89, dowie się, że 89% wszystkich gimnazjalistów uzyskało wynik taki sam jak on lub niższy, a 11% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

Organizacja i przebieg Egzaminu Gimnazjalnego 2017

część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie Środa - 19 kwietnia 2017r. część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część humanistyczna z zakresu języka polskiego ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 11.00, czas trwania 90 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 45 minut

część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych Czwartek - 20 kwietnia 2017r. część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część matematyczno-przyrodnicza z zakresu matematyki ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 11.00, czas trwania 90 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 45 minut

część z języka obcego na poziomie podstawowym Piątek - 21 kwietnia 2017r. część z języka obcego na poziomie podstawowym ZADANIA ZAMKNIĘTE rozpoczęcie o godzinie 9.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 20 minut część z języka obcego na poziomie rozszerzonym ZADANIA ZAMKNIĘTE i OTWARTE rozpoczęcie o godzinie 11.00, czas trwania 60 minut, przedłużenie nie więcej, niż o 30 minut

Informacja dla ucznia dotycząca przebiegu egzaminu 1. Uczeń zgłasza się na każdy zakres/poziom egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. 2. O ustalonej godzinie zdający wchodzą do sali pojedynczo, według kolejności na liście i zajmują miejsca przy stolikach, których numery wylosowali. 3. Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania, tj. pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, oraz – w przypadku egzaminu z zakresu matematyki – przybory do rysowania (linijkę). Na egzaminie nie można korzystać z kalkulatora oraz słowników. Nie wolno także przynosić i używać żadnych urządzeń telekomunikacyjnych. 4. Przewodniczący zespołu nadzorującego w obecności przedstawiciela zdających odbiera pakiety z materiałami egzaminacyjnymi i przenosi je do sali egzaminacyjnej. 5. Arkusze egzaminacyjne rozdaje się zdającym o godzinie wyznaczonej w harmonogramie ogłoszonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej jako godzina rozpoczęcia egzaminu z danego zakresu/poziomu. 6. Po otrzymaniu właściwego arkusza na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego zdający ma obowiązek: a) zapoznać się z instrukcją wydrukowaną na pierwszej stronie arkusza egzaminacyjnego; w razie wątpliwości może poprosić o jej wyjaśnienie członków zespołu nadzorującego b) wyrwać ze środka arkusza czterostronicową kartę rozwiązań zadań otwartych wraz z kartą odpowiedzi: w części pierwszej z zakresu języka polskiego w części drugiej z zakresu matematyki w części z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym (nie dotyczy D.R., uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, pomagają członkowie zespołu)

c) sprawdzić, czy materiały egzaminacyjne są kompletne, tzn c) sprawdzić, czy materiały egzaminacyjne są kompletne, tzn. czy zawierają: w części pierwszej z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – zeszyt zadań i kartę odpowiedzi języka polskiego – zeszyt zadań, kartę rozwiązań zadań otwartych oraz kartę odpowiedzi w części drugiej z zakresu przedmiotów przyrodniczych – zeszyt zadań i kartę odpowiedzi matematyki – zeszyt zadań, kartę rozwiązań zadań otwartych oraz kartę odpowiedzi w części trzeciej na poziomie podstawowym – zeszyt zadań i kartę odpowiedzi rozszerzonym – zeszyt zadań, kartę rozwiązań zadań otwartych oraz kartę odpowiedzi d) sprawdzić, czy arkusz egzaminacyjny ma wszystkie kolejne strony, czy są one wyraźnie wydrukowane, czy w zeszycie zadań znajduje się wymieniona w instrukcji liczba zadań; braki powinien natychmiast zgłosić przewodniczącemu zespołu nadzorującego, a po otrzymaniu kompletnego arkusza – potwierdzić jego odbiór czytelnym podpisem w odpowiednim miejscu protokołu przebiegu danego zakresu/poziomu egzaminu e) sprawdzić poprawność numeru PESEL na naklejce przygotowanej przez OKE, zapisać swój trzyznakowy kod, numer PESEL oraz umieścić naklejki przygotowane przez OKE w wyznaczonych miejscach (w przypadku uczniów D.R. oraz uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czynności związane z kodowaniem wykonują członkowie zespołu nadzorującego)

Rysunek 1b. Arkusz egzaminacyjny do egzaminu z zakresu: (1) historii i wiedzy o społeczeństwie, (2) przedmiotów przyrodniczych, (3) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym – schemat

Rysunek 1a. Arkusz egzaminacyjny do egzaminu z zakresu: (1) języka polskiego, (2) matematyki oraz (3) języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym – schemat

7. Czas przeznaczony na rozwiązywanie zadań liczy się od momentu zapisania na tablicy (planszy) godziny rozpoczęcia pracy i wynosi odpowiednio: a) w części humanistycznej: arkusz egzaminacyjny z historii i wiedzy o społeczeństwie – 60 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut arkusz egzaminacyjny z języka polskiego – 90 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 135 minut b) w części matematyczno-przyrodniczej: arkusz egzaminacyjny z przedmiotów przyrodniczych – 60 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut arkusz egzaminacyjny z matematyki – 90 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 135 minut c) w części z języka obcego nowożytnego: arkusz egzaminacyjny na poziomie podstawowym – 60 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 80 minut arkusz egzaminacyjny na poziomie rozszerzonym – 60 minut; w przypadku uczniów, dla których czas trwania egzaminu może być przedłużony – nie więcej niż 90 minut. W przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego bezpośrednio po zapisaniu czasu rozpoczęcia i zakończenia rozwiązywania zadań odtworzone zostaje nagranie z płyty CD. 8. Zdający rozwiązuje zadania, zaznacza lub zapisuje odpowiedzi w wyznaczonych miejscach wyłącznie długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem (tylko rysunki może wykonać ołówkiem). Skanowane zadania z matematyki ! 9. Zdający zaznacza odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi (nie dotyczy uczniów słabosłyszących, uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się).

10. W czasie pracy z arkuszem egzaminacyjnym zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu egzaminu, a w szczególności: a) nie opuszcza sali egzaminacyjnej (tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji może opuścić salę po uzyskaniu pozwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i przy zachowaniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem konieczności skorzystania z pomocy medycznej) b) nie opuszcza wylosowanego w sali miejsca c) w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi d) nie wypowiada uwag i komentarzy e) nie zadaje żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych. 11. W przypadku - stwierdzenia niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez ucznia wniesienia przez ucznia do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego albo korzystania przez ucznia z urządzenia telekomunikacyjnego w sali egzaminacyjnej zakłócania przez ucznia prawidłowego przebiegu egzaminu w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego przerywa danemu uczniowi pracę z arkuszem egzaminacyjnym, unieważnia mu odpowiedni zakres/poziom danej części egzaminu i nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej, co odnotowuje w protokole przeprowadzenia egzaminu

12. Zdający, który ukończył pracę przed wyznaczonym czasem, zgłasza to przewodniczącemu zespołu nadzorującego przez podniesienie ręki i zamyka swój arkusz egzaminacyjny. Przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego sprawdza poprawność kodowania i kompletność arkusza i odbiera go. Dodatkowo, jeżeli zdający zgłasza zakończenie pracy wcześniej niż na 10 minut przed zakończeniem czasu przeznaczonego na pracę z arkuszem – przed odebraniem jego arkusza egzaminacyjnego przewodniczący lub członek zespołu nadzorującego sprawdza, czy uczeń zaznaczył odpowiedzi na karcie odpowiedzi. W przypadku braku zaznaczeń poleca przeniesienie odpowiedzi na kartę (nie dotyczy uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz korzystających z arkuszy dostosowanych, tj. G...-…7). Po otrzymaniu pozwolenia na opuszczenie sali uczeń wychodzi, nie zakłócając pracy pozostałym piszącym. 13. Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie, którzy przenoszą rozwiązania na kartę, mają 5 dodatkowych minut, żeby sprawdzić poprawność wykonania tej czynności. Ten czas nie może być wykorzystany na rozwiązywanie zadań, a wyłącznie na weryfikację poprawności przeniesienia rozwiązań na kartę odpowiedzi. Po upływie 5 minut zdający kończą pracę z arkuszem egzaminacyjnym i stosują się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego . Zdający, którzy nie zdążyli przenieść odpowiedzi na kartę odpowiedzi, zgłaszają ten fakt nauczycielowi. 14. Praca z drugim arkuszem egzaminacyjnym w danym dniu rozpoczyna się po przerwie i przebiega zgodnie z zasadami opisanymi w punktach od 6. do 13.

15. Jeżeli uczeń uzna, że w trakcie egzaminu zostały naruszone przepisy dotyczące jego przeprowadzania, on lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą w terminie 2 dni od daty odpowiedniej części egzaminu zgłosić pisemne zastrzeżenia do dyrektora właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej. Zastrzeżenie musi zawierać dokładny opis zaistniałej sytuacji. 16. Dyrektor właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej rozpatruje zastrzeżenia w terminie 7 dni od daty ich otrzymania. Rozstrzygnięcie dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej jest ostateczne. W razie stwierdzenia naruszenia przepisów dotyczących przeprowadzania egzaminu, na skutek zastrzeżeń, o których mowa w pkt 15., lub z urzędu dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej, w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, może unieważnić odpowiedni zakres/poziom danej części egzaminu, jeżeli to naruszenie mogło wpłynąć na jego wynik. Uczeń przystępuje do odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu w terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. 17. Stwierdzenie podczas sprawdzania prac egzaminacyjnych niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez uczniów skutkuje unieważnieniem odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu tych zdających (decyzję podejmuje dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej). Uczeń przystępuje do odpowiedniego zakresu/poziomu danej części egzaminu w terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Powodzenia !