KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Rodzic jako doradca zawodowy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH I ROZWOJU ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W KWIDZYNIE

Misja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie „Wyjście naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom uczniów i ich rodziców, oferując im wszechstronną pomoc edukacyjno-rewalidacyjną oraz opiekuńczo-wychowawczą” MISJA TOLERANCJA ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNOŚĆ PODMIOTOWOŚĆ USPOŁECZNIENIE

Cele Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie Naczelnym celem działalności jest zapewnienie każdemu uczniowi zgodnie z jego potrzebami możliwościami optymalnych warunków rozwoju umożliwiających przygotowanie do samodzielnego udziału w życiu społecznym i zawodowym w integracji ze środowiskiem.

Wizja Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie „Osobę niepełnosprawną winno się postrzegać jako zwyczajnego człowieka, bowiem ma on uczucia, talenty, ambicje, potrzeby, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by go normalnie traktować”

Struktura Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie GIMNAZJUM SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY ZESPÓŁ REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZY

GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : trzyletni cykl kształcenia, zakończone egzaminem gimnazjalnym. Profil absolwenta : kontynuuje naukę w Zasadniczej Szkole Zawodowej, jest stosunkowo samodzielny i przedsiębiorczy, jest otwarty, jest odpowiedzialny, jest tolerancyjny, jest rzetelny i punktualny, jest ciekawy świata.

GIMNAZJUM SPECJALNE Gimnazjum Specjalne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami: trzyletni cykl kształcenia, uczniowie zdobywają podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu przysposobienia do pracy. Profil absolwenta: kontynuuje naukę w Szkolę Przysposabiającej do Pracy, funkcjonuje w otaczającym go świecie, łatwo nawiązuje kontakty, ma swój krąg przyjaciół, ma zainteresowania, które pomagają mu dokonać wyboru dalszej drogi kształcenia, ma ukształtowany system wartości.

SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY Szkoła Przysposabiająca do Pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami: o trzyletnim cyklu kształcenia, weryfikacja orientacji zawodowej po klasie pierwszej, kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy, zdobywanie umiejętności praktycznych przy współpracy ze środowiskiem lokalnym, zdobycie certyfikatu potwierdzającego posiadane kwalifikacje/umiejętności. Organizacja Szkoły Przysposabiającej do Pracy kształcenie w zakresie; Pomoc kuchenna, Pomoc ogrodnika, Pracownik gospodarczy, Pracownia życia codziennego.

PROFIL ABSOLWENTA Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności, powinien być przygotowany do uczestnictwa/pracy w: warsztatach terapii zajęciowej, przedsiębiorstwie, spółdzielni socjalnej, zakładzie aktywizacji zawodowej i na otwartym rynku pracy, rozumie pojęcie pracy, wymagania i korzyści płynące z pracy; dokonuje wyboru pracy lub konkretnego zdania adekwatnych do własnych, jest zmotywowany do uczestnictwa/ pracy, zna i przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy, w zależności od swoich możliwości i umiejętności jest przygotowany do samodzielnego pokonywania drogi na określonej trasie np. dom – praca – dom, w miejscu pracy, miejscach publicznych, podczas przejazdów środkami komunikacji, potrafi zachowywać się w sposób społecznie akceptowany.

ZESPOŁY REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZE Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. W zajęciach uczestniczą uczniowie do 25 roku życia.

Priorytety w zakresie funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół Specjalnych w Kwidzynie Prowadzenie procesu edukacyjno-terapeutycznego. Poszerzanie działań opiekuńczo-wychowawczych przy ścisłej współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi. Kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy; Sukcesywne zagospodarowanie terenu wokół placówki dla celów rekreacyjno- sportowych. Podnoszenie standardu pomieszczeń placówki. Prowadzenie polityki kadrowej. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych. Promowanie placówki.

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM Współpraca z szeroko pojętym środowiskiem poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły, promocja szkoły w środowisku. Współpraca z lokalnymi przedsiębiorcami w celu zapewnienia zajęć praktycznych uczniom Szkoły Przysposabiającej do Pracy.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 Prowadzenie procesu edukacyjno-terapeutycznego. Działania zmierzające do zwiększenia umiejętności pracy z komputerem i sprzętem multimedialnym. Zapewnienie sieci internetowej w całej szkole. Zapewnienie komputerów w każdej klasie. Zakup tablicy multimedialnej. Zorganizowanie szkolenia na temat wykorzystania technologii informacyjnej w praktyce. Zakup oprogramowania do wypisywania świadectw w formie elektronicznej ( i- świadectwa) Zakup oprogramowania – dziennik elektroniczny ( i – dziennik)

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 2. Poszerzanie działań opiekuńczo-wychowawczych przy ścisłej współpracy z rodzicami i opiekunami prawnymi. Realizacja założeń programu profilaktycznego i wychowawczego. Wzmacnianie prawidłowych zachowań uczniów poprzez realizację systemu motywacyjnego „ Kolory Tęczy” Działania wynikające z harmonogramu programu rządowego „ Bezpieczna i przyjazna szkoła”

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 3. Kształtowanie kompetencji zawodowych pozwalających odnaleźć się na rynku pracy. Opracowanie programu dla szkoły Pdp uwzględniającego kształcenie kompetencji zawodowych . Nawiązanie współpracy z pracodawcami w zakresie organizacji praktyk zawodowych . Założenie fundacji „ Ja tu jestem” w celu wspierania zadań statutowych szkoły.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 4. Sukcesywne zagospodarowanie terenu wokół placówki dla celów rekreacyjno-sportowych. Zmiana koncepcji zagospodarowania terenu w związku z wyznaczeniem terenu pod nową inwestycję w ramach programu odtwarzania sadów owocowych na Pomorzu pt: „ 1500 drzew owocowych na Pomorzu”

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/201 5. Podnoszenie standardu pomieszczeń Wyposażenie pracowni plastycznej i gliny w aneksy kuchenne z dostępem do bieżącej wody. Zamontowanie w całej szkole narożników ochronnych. Dostosowanie pomieszczenia i uruchomienie pieca do wypalania gliny. Wymiana uszkodzonego kosza na sali gimnastycznej i wymiana na tablicę z koszem z możliwością regulacji do wzrostu uczniów. Zamontowanie wentylatora wzmacniającego ciąg wentylacyjny w pomieszczeniach sekretariatu.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 6. Prowadzenie polityki kadrowej Doskonalenie zawodowe dostosowane do bieżących potrzeb placówki „ Etyka”, „ WOS” i „ Biologia” Dofinasowanie studiów podyplomowych zwiększających ofertę programową : „ Integracja sensoryczna”. Dofinansowanie studiów podyplomowych „ Stosowana analiza zachowania” w ramach środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego Dofinansowanie doskonalenia zawodowego: „ Jak zostać dobrym terapeutą? Wstęp do terapii behawioralnej w pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi”.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 7. Współpraca ze środowiskiem lokalnym Nawiązanie współpracy z potencjalnymi pracodawcami w ramach rozwoju szkoły Pdp. Nawiązanie współpracy z SUDOŁ COOPERATION Dominik Sudoł w ramach programu „ 1500 drzew owocowych na Pomorzu”. Zorganizowanie choinkowego turnieju Darta, spływu kajakowego i turnieju mini – golfa we współpracy ze TKKF „ Celuloza”. Współpraca ze stowarzyszeniem EKO – INICJATYWA w ramach międzynarodowego wolontariatu. Współpraca ze stowarzyszeniem OLIMPIADY SPECJALNE POLSKA w ramach dodatkowych zajęć, zawodów sportowych i turnusów rehabilitacyjnych. Współpraca z fundacją IP – dofinansowanie bieżących potrzeb.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 8. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych W ramach współpracy ze stowarzyszeniem na rzecz osób niepełnosprawnych SPINAKER w Grudziądzu dodatkowe zajęcia specjalistyczne ( AAC, integracja sensoryczna, fizjoterapia, logopedia, zajęcia z psychologiem ). Środki pozyskane za wynajem pomieszczeń na potrzeby projektu 16000 zł zostaną przeznaczone na wyposażenie kawiarenki i drugiej pracowni gotowania. Pozyskanie środków finansowych na zakup sprzętu do Integracji Sensorycznej i wykładziny dywanowej w salce do gimnastyki korekcyjnej ( Fundacja IP Kwidzyn). Pozyskanie środków na dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego w Darłówku ( PCPR) oraz środków na transport ( Energa). Dodatkowe zajęcia terapeutyczne METP ( OLIPIADY SPECJALNE POLSKA) Pozyskanie środków finansowych na przebudowę sceny i wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych w ramach PFRON „ Scena dla wszystkich”.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU ZSS W KWIDZYNIE ZA ROK SZKOLNY 2015/2016 9. Promocja placówki Sfinansowanie filmu promocyjnego i propagowanie go za pomocą portali społecznościowych. Organizacja dni otwartych placówki Aktualizowanie strony internetowej placówki. Promowanie uroczystości i wydarzeń szkolnych w regionalnych mediach.

Plan działań na rok szkolny 2016/2017 oparty na priorytetach pracy szkoły Podnoszenie jakości kształcenia w szkole przysposabiającej do pracy poprzez współpracę z potencjalnymi pracodawcami i angażowanie ich w proces kształcenia oraz jego dostosowanie do potrzeb rynku pracy i możliwości uczniów. Utworzenie pracowni życia codziennego. Dostosowanie pomieszczeń do możliwości psychofizycznych uczniów kształcących się na tym profilu. Zagospodarowanie pomieszczeń szkoły na kawiarenkę oraz drugą pracownię gospodarstwa domowego.

Udział w programie „1500 drzew owocowych na Pomorzu”-zasadzenie drzew owocowych na terenie przyszkolnym. Nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym w celu poszukiwania zatrudnienia dla absolwentów. Zaplanowanie i wykonanie punktów sportowych wokół szkoły w ramach realizacji programu Szkoły Przysposabiającej do Pracy.

Realizacja programu czytelniczego. Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Rozwijanie kompetencji informatycznych, matematycznych i przyrodniczych na wszystkich etapach edukacyjnych z wykorzystaniem nowych metod i technologii dostępnych w szkole. Wykorzystanie dostępnych pomocy multimedialnych w planowaniu pracy edukacyjnej i opiekuńczo- wychowawczej. Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez uczestnictwo w kołach zainteresowań Realizacja programu czytelniczego. Zajęcia czytelnicze realizowane w każdej klasie.

Kontynuowanie i poszukiwanie nowych form współpracy z rodzicami. Wyjście naprzeciw potrzebom ich dorosłych dzieci. Podjęcie działań w kierunku powołania Ośrodka pobytu dziennego dla osób dorosłych przy Fundacji „ Ja tu jestem.” Propagowanie wśród uczniów, rodziców, nauczycieli oraz absolwentów idei wolontariatu. Kształtowanie postaw uczniów oraz wychowanie do wartości pożądanych przez rodziców i społeczeństwo poprzez realizowanie programu profilaktycznego i wychowawczego.

Promocja szkoły w środowisku lokalnym oraz lokalnych mediach. Organizowanie imprez i uroczystości wynikających z kalendarza z udziałem rodziców, zaproszonych gości oraz mediów lokalnych. Promocja placówki poprzez różnorodne działania w środowisku lokalnym.