Pierwsze kroki na rynku pracy a kształtowanie wizerunku osobistego Małgorzata Chatys Psycholog, doradca zawodowy Biuro Karier Uniwersytetu Śląskiego
KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU OSOBISTEGO
Wizerunek marek orzeźwienie, nowoczesność, energia, święta, zima, ciężarówka, relaks, spotkania ze znajomymi prestiż, moc, żywotność, nowoczesność, historia, solidność historia, nowoczesność, intuicyjność, rewolucja, ilość ponad jakość
Wizerunek osobisty rozpieszczona, bogata, zarozumiała, blichtr, impreza profesjonalizm, kontrowersja, ból, powaga, bystrość, krytyka rzeczywistości luz, otwartość, lubi dzieci, przyjazny
Marka osobista Marka osobista – (personal branding) sposób, w jaki promujemy samych siebie wśród innych https://yourstory.com/2016/05/building-personal-brand/
Etapy budowania własnej marki Odkryj swoją markę. Stwórz swoją markę. Zaprezentuj swoją markę. Utrzymaj swoją markę.
Odkryj swoją markę Poznaj siebie – mocne i słabe strony, cechy charakteru, umiejętności, zainteresowania Zastanów się, co Twoja marka ma przekazywać – co chcesz osiągnąć, kim są odbiorcy, jak podkreślić swoje uzdolnienia i umiejętności, jakie marki są popularne
Aspekty tworzenia marki osobistej Nauka czego sprawia mi największą przyjemność? Co najbardziej lubię robić w wolnym czasie? Jak widzę swoją przyszłość za 3, 5 i 15 lat? Jakimi umiejętnościami dysponuję dzisiaj, a jakie jeszcze będę musiał zdobyć nim ukończę szkołę? Kto spośród moich znajomych, rodziny mógłby mnie wspomóc w planowaniu kariery? Jakimi cechami charakteru bym się opisał? Jakimi cechami charakteru inni mnie opisują? Czego chciałbym dokonać dzięki swojej marce? Które elementy marki najlepiej podkreślą Twoje uzdolnienia i umiejętności?
Stwórz i zaprezentuj swoją markę CV, Portfolio, Strona internetowa, blog, Serwisy społecznościowe
Rola FB w tworzeniu marki osobistej kontroluj swój profil, uzupełnij swój profil, znajdź swoje kontakty, nieprzerwany networking, dołączaj do grup i stron fanowskich, zapisuj się na wydarzenia, stwórz fanpage,
Utrzymaj swoją markę od czasu do czasu szukaj swojego nazwiska w Google, utwórz alert na swoje nazwisko (www.google.com/alerts), skoncentruj się na kilku sieciach społecznościowych, śledź fora, śledź komentarze na blogach
Autoprezentacja Wygląd Zachowanie Relacje z ludźmi Mowa ciała
Pierwsze wrażenie
Mowa ciała podczas rekrutacji By CareerBuilder
Wrażenia, jakim ulegamy Efekt pierwszeństwa, Efekt świeżości, Efekt aureoli (efekt halo), Efekt Horna (efekt diabelski), Efekt kontrastu, Projekcja, Błąd etykietowania, Efekt podobieństwa
PIERWSZE KROKI NA RYNKU PRACY
Podejmowanie decyzji zawodowych ODKRYWANIE WIEDZY O SOBIE POMYSŁY WYBÓR JEDNEGO Z POMYSŁÓW DZIAŁANIE O ŚWIECIE PRACY
Pierwsze kroki w szukaniu pracy Określenie celu zawodowego. Przygotowanie profesjonalnego CV i LM. Opracowanie strategii szukania pracy. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. https://www.hbrp.pl/b/jak-zrobic-swietne-pierwsze-wrazenie/WdIJ1wyl
Określanie celu zawodowego - SMART Specific Measurable Achievable Related Time bound Specyficzny Mierzalny Osiągalny Realny Określony w czasie
Pierwsze doświadczenia zawodowe wolontariat, praktyki, wakacyjne prace dorywcze, członkostwo w kołach naukowych i organizacjach studenckich, staże w kraju i za granicą
Elevator pitch Elevator pitch – przedstawienie siebie i swojej marki w bardzo krótkim czasie (ok. 20 sekund) Co powinna zawierać? kim jesteś, co robisz obecnie, jakie masz doświadczenie, jakie są twoje atuty, czym się wyróżniasz, jaki jest twój cel zawodowy
Wykorzystanie elevator pitch w rekrutacji Rozmowa kwalifikacyjna, Proszę powiedzieć kilka słów o sobie… Spotkania formalne i nieformalne. Niespodziewane spotkania. http://gravyanecdote.com/visual-analytics/whats-your-elevator-pitch-for-data-visualisation/
Wizerunek osobisty a rynek pracy By Praca.pl
Wizerunek osobisty a rozmowa kwalifikacyjna By CareerBuilder
Małgorzata Chatys Biuro Karier Uniwersytetu śląskiego Dziękuję za uwagę! Małgorzata Chatys Biuro Karier Uniwersytetu śląskiego