ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Advertisements

Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej.
Projekt jest finansowany ze środków Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 1 "Zakupy w sklepie za rogiem czy przez Internet -
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
DOMY OPIEKI Badanie wzorców umownych stosowanych w placówkach świadczących usługi w zakresie zapewnienia opieki osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Uwarunkowania prawne telepracy – praktyczne rozwiązania dla pracodawców dr Jacek Męcina.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja projektów w ramach Programu „Działaj Lokalnie IX” Działaj Lokalnie to program Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowany przez Akademię.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
WYKŁAD 4. DR KRZYSZTOF JONAS Rachunkowość. Operacje gospodarcze. Każde zdarzenie, które nastąpiło w danym okresie i skutkuje zmianami w strukturze bądź.
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA Barbara Denisiuk.
Rachunkowość finansowa – część 8 Wynik finansowy – rachunek zysków i strat Karolina Bondarowska.
Wykład 4. Dr Krzysztof Jonas
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów zagadnienia ogólne.
Kryteria rejestracyjne jako podstawa odrzucenia wniosków o dofinansowanie projektu Departament Polityki Regionalnej.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Udostępnianie pojazdów wojskowych
na realizację operacji w ramach Planu Działania
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wielkopolski Regionalny
Zmiany w Umowie i Projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
FUNDUSZ POŻYCZKOWY „NOWY MAŁOPOLSKI PRZEDSIĘBIORCA”
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Prezentacja planu biznesowego
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w zakresie procedury
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
Nowe podejście do zamówień publicznych
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Podstawowe informacje o programie WiFi4EU
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

ZAKUPY ZE ŚRODKÓW OTRZYMANYCH NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

wszystkie zakupy dokonywane ze środków dotacji muszą być zgodne z harmonogramem rzeczowo – finansowym stanowiącym element biznes planu

Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo - finansowym Dopuszczalne jest dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości do 10% ich wartości – bez konieczności wyrażenia zgody przez SCREP Istnieje obowiązek poinformowania o dokonaniu takiej zmiany w ciągu 14 dni od dnia zaistnienia

Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - przykład Prawidłowo dokonane przesunięcie Nieprawidłowo dokonane przesunięcie BYŁO Zakup samochodu 15 000 zł Maszyna 5000 zł JEST Zakup samochodu 14 500 zł Maszyna 5500 zł Zakup samochodu 14 000 zł Maszyna 6000 zł

Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym Dokonanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi kategoriami wydatków w harmonogramie rzeczowo – finansowym w wysokości powyżej 10% ich wartości – wymaga wyrażenia zgody przez SCREP

Przesunięcia w harmonogramie rzeczowo – finansowym - procedura Złożenie do SCREP osobiście lub pocztą tradycyjną pisma z prośbą o możliwość dokonania przesunięć w harmonogramie rzeczowo – finansowym wraz z aktualizacją harmonogramu rzeczowo – finansowego Wyrażenie zgody przez SCREP na dokonanie przesunięć w harmonogramie Podpisanie aneksu do umowy Dokonanie zakupu

Zakup środków trwałych Niedopuszczalne jest dokonywanie zakupów od najbliższych członków rodzin, tj. osób z którymi Beneficjent Pomocy jest w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz osoby związane z tytułu przysposobienia, opieki, kurateli z Beneficjentem Pomocy.

Zakup środków trwałych Wszystkie płatności w ramach Umowy powinny być dokonywane w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy; Transakcje zawierane z innym podmiotem od kwoty 15.000,00 zł należy obligatoryjnie dokonać w formie bezgotówkowej (w tym kartą płatniczą) z rachunku bankowego Przedsiębiorcy wskazanego w Umowie;

Zakup środków trwałych – płatność gotówką W przypadku dokonywania płatności gotówką, Przedsiębiorca powinien przygotować dokument KP i KW potwierdzający przychód i rozchód środków z kasy firmy

KP – Kasa przyjęła

KW – Kasa wydała

Zakup używanych środków trwałych Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku środek trwały nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej (dokumentem poświadczającym ten fakt może być oświadczenie sprzedawcy); cena środka trwałego nie przekracza wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i jest niższa od ceny nowego środka trwałego. środek trwały posiada właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełnia obowiązujące normy i standardy.

Zakup używanych środków trwałych Koszt nabycia używanych środków trwałych może być uznany za kwalifikowalny, pod warunkiem spełnienia następujących warunków: Dostarczony zostanie dokument potwierdzający opłatę PCC (podatek od czynności cywilno-prawnych w przypadku zakupów przewyższających kwotę 1000zł) Jeżeli cena nabycia używanego środka trwałego będzie wyższa, niż jego wartość rynkowa ustalona przez niezależnego rzeczoznawcę, różnica między ceną nabycia a wartością rynkową nie jest wydatkiem kwalifikowalnym.

Rozliczenie dotacji W §3 pkt. 1 Umowy o udzielenie wsparcia finansowego wskazano termin określający: zakończenie rzeczowe realizacji inwestycji rozliczenie inwestycji

Rozliczenie dotacji – zestaw dokumentów Szczegółowe zestawienie zakupionych towarów lub/i usług Wyciąg bankowy potwierdzający zapłatę przelewem lub kartą za pozycje wskazane w harmonogramie rzeczowo – finansowym Kserokopie dowodów KP i KW potwierdzające dokonanie zapłaty gotówką Kopia ewidencji środków trwałych Kopia ewidencji wyposażenia Dowód potwierdzający dokonanie opłaty PCC (w przypadku używanych środków trwałych) Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu Umowa kupna - sprzedaży Kopie faktur

Wzór opisu dokumentu: Numer umowy o dotację: ………………………………….. Pozycja w harmonogramie rzeczowo - finansowym: ………………………. Nazwa pozycji w harmonogramie rzeczowo-finansowym: ….…………………………. Zakup został sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ze środków budżetu państwa w kwocie  ………... zł. z wkładu własnego w kwocie  ……….... zł.

Rozliczenie dotacji W przypadku stwierdzenia braków formalnych w złożonym zestawieniu poniesionych wydatków inwestycyjnych, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 Umowy Beneficjent wzywa Przedsiębiorcę do jego uzupełnienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie. Zawinione niezłożenie przez Przedsiębiorcę wyjaśnień, o których mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu Umowy lub nieprzedstawienie przez Przedsiębiorcę żądanej dokumentacji upoważnia Beneficjenta do odstąpienia od Umowy.

Rozliczenie dotacji - monitoring Beneficjent (SCREP) zobowiązany jest do przeprowadzenia kontroli na miejscu realizacji inwestycji w celu ustalenia, czy inwestycja została zrealizowana zgodnie z biznes planem załączonym do wniosku Przedsiębiorcy określonym w § 1 ust. 5 Umowy, w zakresie zaakceptowanym przez Beneficjenta;

Rozliczenie dotacji – monitoring – obowiązki Przedsiębiorcy przedstawienia zakupionego zgodnie z biznes planem wszystkich towarów, przedstawienia do wglądu dokumentów umożliwiających m.in. ocenę parametrów jakościowych opisanych w biznes planie w tym m.in.: potwierdzenia zapłaty (wyciągi bankowe), ewidencje środków trwałych, specyfikację techniczną sprzętu, gwarancję, licencję i inne o które poprosi Beneficjent udostępnienia pomieszczenia przedsiębiorstwa do celów kontroli umożliwienia dokonania dokumentacji fotograficznej przez Beneficjenta w trakcie kontroli,

Rozliczenie dotacji - monitoring umożliwienia sprawdzenia prawidłowości wykonania przez Przedsiębiorcę Umowy, a w szczególności fakt prowadzenia działalności gospodarczej oraz wykorzystanie zakupionych towarów lub usług zgodnie z charakterem prowadzonej działalności, przedstawienia umowy o pracę zatrudnionego pracownika – dotyczy Przedsiębiorców zobowiązanych do zatrudnienia pracownika, którzy na etapie rekrutacji, doradztwa biznesowego oraz biznes planu zadeklarowali zatrudnienie pracownika.

,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’ BIURO PROJEKTU STOWARZYSZENIE ,,CENTRUM ROZWOJU EKONOMICZNEGO PASŁĘKA’’ ul. Piłsudskiego 11 A, 14-400 Pasłęk tel. /55/ 248 10 91 – 93 http://www.dotacje2.screp.pl Pytania należy kierować na adres mailowy: dotacje@screp.pl