Wiosenny festiwal sprzątania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Segmentacja klientów Kopalni Soli "Wieliczka" - Cudzoziemcy Zwiedzanie Trasa Turystyczna Wyciąg z raportu badania Warszawa, lipiec 2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Prezentacja wyników badania
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Uczyłem się na lekcjach
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Aktualności 2A Wiele się u nas dzieje. Zapraszamy do oglądania.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Opinie na temat relacjonowania przez TVP wydarzeń na Ukrainie.
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
“Szkoła w procentach”.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Rodzina.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Zwyczaje związane z myciem okien
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
ŚWIĘTA WIELKANOCNE.
BUDŻET CZASU LUDNOŚCI 2013 GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski. » Dlaczego jedni zostają premierami, szefami wielkich firm, a inni nie robią kariery? » Dlaczego ktoś o wysokim ilorazie.
„BIBLOTEKA SZKOLNA JAKO SKARBNICA WIEDZY”. Ankieta została przeprowadzona w ramach projektu „Zostać przedsiębiorczym” w dniach od 13 do 17 kwietnia 2015.
WARSZAWA LIPIEC 2015 Mazowiecki Ośrodek Badań Regionalnych URZĄD STATYSTYCZNY W WARSZAWIE DZIEŃ Z ŻYCIA MIESZKAŃCA MAZOWSZA.
Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Sok, nektar czy napój? Oto jest pytanie!
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Maria WILKIN Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia.
MONITORING LOKALNYCH PROGRAMÓW PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE Z PERSPEKTYWY PŁCI RAPORT.
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Postawy altruistyczne dominują niemal we wszystkich grupach wyróżnionych ze względu na cechy społeczno- demograficzne. Z jednej strony nieco częściej wykazują.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
Violence in relationships and gender equality Przemoc w związkach a równość płci Barbara Woźniak, Krystyna Slany.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praca na stanowisku służby pięter: Główne zajęcia to: Ścieranie kurzy Ścielenie łóżek Mycie okien Odkurzanie jednostek mieszkalnych.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Raport z badania efektywności marketingu sensorycznego (aroma- oraz audiomarketingu łącznie) w ogólnopolskiej sieci usługowej z kategorii ”rozrywka”
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Badanie #finanseprzyszlosci – czy za 10 lat bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszą aplikacją w telefonie.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Przykładowa ankieta nt. telefonów komórkowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zapis prezentacji:

Wiosenny festiwal sprzątania

Informacja o badaniu Wkrótce święta Wielkiej Nocy, przygotowania tradycyjnych potraw, spotkania rodzinne, a przed nimi czas porządków, przygotowania domu do przywitania wiosny i gości. Jak wygląda przedświąteczne sprzątanie Polaków? Kto najczęściej sprząta? Czy robimy to razem czy w pojedynkę? Jakie czynności najczęściej planujemy? Poniższy raport przedstawia odpowiedzi na te i inne związane z porządkami pytania. Termin badania: 13-18 marca 2015 roku Próba: ogólnopolska, reprezentatywna próba 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat Technika: wywiady bezpośrednie wspomagane komputerowo (CAPI) „ Cytowanie, publiczne odtwarzanie, kopiowanie oraz wykorzystywanie w innej formie danych, informacji i opracowań zawartych w tej publikacji jest dozwolone pod warunkiem podania źródła: TNS Polska. 2

Podsumowanie Większość Polaków planuje przedświąteczne sprzątanie. Średnio planujemy wykonanie 6 różnych czynności – najczęściej: mycie okien i podłóg, odkurzanie dywanów i podłóg, pranie firanek, odkurzanie regałów i szafek, trzepanie dywanów, wietrzenie pościeli oraz porządkowanie zawartości szaf. Polacy, którzy planują wiosenne porządki, najbardziej nie lubią mycia okien. Jest to zarazem czynność, której wykonanie najczęściej planuje się w polskich domach przed świętami. Sprzątanie to zdecydowanie domena kobiet – one częściej niż mężczyźni planują porządki, przy planowaniu zakładają, że zrobią więcej niż panowie, a także często sprzątają w pojedynkę (nikt z domowników im w tym nie pomaga). Wiosenne porządki najczęściej będą trwały w polskich domach 2-3 dni. Kobiety częściej niż mężczyźni szacują jednak, że potrwają one dłużej. Mało kto ma zamiar wziąć urlop, by posprzątać dom przed świętami Wielkiej Nocy. 3

Wkrótce święta Wielkiej Nocy, wiosna – czas porządków Wkrótce święta Wielkiej Nocy, wiosna – czas porządków. Czy planuje Pan(i) przed świętami: 58% ogółem 82% 32% N=1000 4

Ile czynności wykonujemy podczas wiosennych porządków? Za oknami powoli daje o sobie znać wiosna, święta Wielkiej Nocy już za parę dnia, a Polacy? Niedługo rzucą się w wir porządków. Ponad połowa z nas planuje przedświąteczne sprzątanie. Gdyby zrobić listę rzeczy do zrobienia, to liczyłaby ona średnio 6 pozycji. Jednak listy kobiece i listy męskie znacznie różniłyby się od siebie. Te spisane przez kobiety zakładałyby więcej czynności – na liście porządków co trzeciej kobiety (32%) jest 9 lub więcej zadań, podczas wśród mężczyzn równie pracowitych osób jest 8%. Najczęściej na naszej liście sprzątania pojawiają się: mycie okien (58%) i podłóg (52%), odkurzanie dywanów i podłóg (51%), pranie firanek (50%), odkurzanie regałów i szafek (45%). Blisko jedna trzecia z nas planuje również trzepanie dywanów (36%), wietrzenie pościeli (36%) oraz porządkowanie zawartości szaf (31%). Jeśli chodzi o różnice w planach porządkowych kobiet i mężczyzn, to warto zauważyć, że wśród panów najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest „nie robię porządków” (35% wobec 8% wśród kobiet). Co więcej, panowie wybierają głównie zadania męskie: mycie auta, sprzątanie garażu czy drobne naprawy. Średnia: 6,2 czynności 7,2 czynności 4,6 czynności N=1000 5

A której z tych czynności najbardziej nie lubi Pan(i) robić? Czy Polacy lubią robić wiosenne porządki? Zapytani o to, której czynności najbardziej nie lubimy robić podczas porządków, najczęściej odpowiadamy: mycia okien (34%), czyli czynności, którą najczęściej planujemy wykonać przed świętami. Na drugim miejscu na liście znienawidzonych porządków pojawia się trzepanie dywanów (13%), a na trzecim ex aequo– pranie firanek (10%), porządkowanie zawartości szaf (9%) oraz mycie kryształów, zastawy, filiżanek, polerowanie srebra (9%). Sporą grupę wśród Polaków, którzy planują przedświąteczne porządki, stanowią „perfekcyjne panie/panowie domu” – 26% kobiet i 25% mężczyzn odpowiada, że lubi wszystkie czynności, które wiążą się ze sprzątaniem. 34% mycie okien 13% trzepanie dywanów 10% pranie firanek 9% porządkowanie zawartości szaf 9% mycie kryształów, zastawy, filiżanek, polerowanie srebra 7% odkurzanie regałów, szafek, itp. 26% lubię wszystkie! N=787 6

Kto u Pana(i) w domu będzie robić te porządki? Swój udział w przedświątecznych domowych porządkach ma większość kobiet (82%) oraz mniej niż połowa mężczyzn (43%). Wygląda więc na to, że generalnie sprzątanie to domena kobiet, które nie tylko częściej planują porządki (i to bardziej gruntowne), ale także zdecydowanie częściej biorą w nich udział, a co więcej częściej niż mężczyźni sprzątają w pojedynkę. Wśród kobiet nieco ponad połowa (52%) odpowiada, że porządki w ich domu robią tylko one („ja sama”), wśród mężczyzn odsetek ten jest zdecydowanie mniejszy i stanowi niespełna jedną piątą (17%). W 28% polskich domach sprzątanie będzie miało charakter bardziej zespołowy – sprzątać będzie nie tylko respondent, ale także ktoś inny z domowników. Polacy bardzo rzadko korzystają z płatnej pomocy osób sprzątających – 3% respondentów deklaruje, że w ich domu przedświąteczne porządki będzie robił ktoś wynajęty do tego zadania. N=1000 7

Jak Pan(i) sądzi, ile czasu zajmą wiosenne porządki w Pana(i) domu? Najwięcej Polaków uważa, że wiosenne porządki w ich domu zajmą dwa (24%) lub trzy dni (19%). Jednodniowe sprzątanie planuje co ósmy respondent (12%). Niemal jeden na pięciu badanych nie wie, jak długo mogą zajmować porządki w jego domu (19%). Mężczyźni częściej oceniają czas przeznaczony na domowe porządki jako krótszy niż kobiety. Częściej uważają oni, że wiosenne porządki trwają jeden dzień (15% wobec 9% wśród kobiet) lub nie wiedzą, ile czasu trzeba na nie przeznaczyć (27% wobec 12% wśród kobiet), podczas gdy kobiety sądzą, że tego typu obowiązki mogą zająć 3 dni (25% wobec 13% wśród mężczyzn). Tylko nieliczni Polacy zamierzają brać urlop, żeby zrobić porządki wiosenne lub świąteczne. Plany takie posiada zaledwie jeden na stu badanych (1%). Osoby te najczęściej decydują się na dwa dni urlopu (47%). Wiosenny festiwal porządków 2015 1 dzień 2 dni 3 dni 12% 24% 19% 4 dni 5 dni 6 dni 7 dni 9% 6% 1% 8% 8

Zapraszamy do kontaktu Urszula Krassowska Account Director Zespół Badań Społecznych urszula.krassowska@tnsglobal.com 22 598 97 11 TNS Polska | ul. Wspólna 56 00-687 Warszawa | 22 598 98 98 | www.tnsglobal.pl 9