Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚLEDZTWO MULTIMEDIALNE
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Support.ebsco.com Przewodnik Czytanie artykułu EBSCOhost.
Jak przygotować i zamieścić relację multimedialną w serwisie ?
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Generujemy efekty Działania na portalu Facebook produkcja advergames.
Generujemy efekty Możliwości reklamowe na. Statystyki: Polska Facebook statystyki 2 © AdAction 2007, ul. Senatorska 13/15,
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
przedstawiamy SLIDEPLAYER.PL
Czym jest profil osobisty na Facebooku? -Budowa -Funkcje
SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Witamy w galerii forum 750mm.pl. Wstęp Galeria forum została stworzona dla użytkowników w celu ułatwienia dzielenia się swoimi zasobami. Pozwala ona na.
piZap - Online Photo Editor
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
E-learning? Prosta sprawa!
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Facebook jako nowoczesne narzędzie do przekazywania inforamcji
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
OFERTA NA ZAMIESZCZENIE REKLAM NA PORTALU JakZdacMatureZmatematyki.pl LISTOPAD 2014.
Wykorzystanie potencjału sieci społecznościowych w biznesie
The Grid 2 szkolenie 20 kwietnia 2013, Warszawa
W edukacji.
Bezpieczeństwo w sieci
Food Rush Szukaj i baw się jedzeniem! Wykonanie: Tomasz Najda Michał Hawryszko.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Jak projektujemy prezentację multimedialną?
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
KODEKS 2.0 Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Damian Urbańczyk xHTML Elementy graficzne.
Partner Projekt “Internet bez nienawiści” realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.
INTERNET Wykonawcy: Stanisław Staszczuk, Igor Poprawka i Adam Stankiewicz.
Wirtualne krzywdzenie… Realne cierpienie..
Przewodnik Wprowadzenie do
Przewodnik Czytanie artykułu w EBSCOhost
SZKODLIWE TREŚCI ONLINE Szkodliwe treści to takie materiały, które mogą: wywoływać negatywne emocje u odbiorcy lub promować niebezpieczne zachowania. Można.
TIK na lekcjach – od czego rozpocząć ? Projekt pt. „Nowatorski system wsparcia nauczycieli w powiecie szczycieńskim” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
Będąc ofiarą lub świadkiem cyberprzemocy, nie możesz tego ukrywać. Ukrywanie problemu nie sprawia, że go nie ma i udawanie, że on nie istnieje, wcale nie.
Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ r. Budowanie Wizerunku W Sieci.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Northwind Traders Kim jesteśmy Podtytuł broszury lub dewiza firmy
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
SafeSurfing Moduł 3 Jak zachować bezpieczeństwo korzystając z internetu i aplikacji mobilnych.
Jak poruszać się po TwinSpace?
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Instrukcja wypełnienia aplikacji – przeczytaj proszę uważnie
Nazwa firmy Produkty i usługi
Program PowerPoint — Zapraszamy!
Instagram – co to takiego
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn

Nie ma żelaznych zasad

Dlaczego warto mieć fanpage?

Dlaczego warto mieć fanpage? Polacy spędzają średnio 80 minut dziennie w mediach społecznościowych1. Ludzie już tam są! Brak konieczności nauki zewnętrznych narzędzi, np. Wordpressa Trafiacie do zainteresowanych Dwustronna komunikacja 1. We Are Social, Mobile in 2016 https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/ 1. We Are Social, Digital in 2016

Fanpage, nie profil prywatny Maksimum 5000 znajomych na profilu prywatnym Tylko fanpage ma dostęp do wersji roboczych, planowania postów, statystyk… Możliwość tworzenia reklam Wizerunek Kwestie regulaminowe

Nazwa Krótko i treściwie, np. „Obywatele dla lasu”, nie „Grupa nieformalna Obywatele dla lasu”

Nazwa użytkownika

Kategoria News Feed wyświetla wasze posty zainteresowanym – jeśli będzie zła kategoria, będzie wyświetlał je błędnie Dzięki trafnej kategorii możliwe jest tworzenie grupy odbiorców reklam, sugerowanie waszej strony użytkownikom Można przestawić w zakładce „Informacje”

Zakładka Informacje

Zdjęcie profilowe 180 na 180 pikseli, lepiej ładować większe

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe

Zdjęcie w tle 83% użytkowników Facebooka korzysta z telefonu do przeglądania go1 1. We Are Social, Mobile in 2016 https://mobirank.pl/2016/01/27/mobile-digital-w-polsce-na-swiecie-2016/

Zdjęcie w tle – Call To Action

Zdjęcie w tle – Call To Action

Zdjęcie w tle – okolicznościowe

Zdjęcie w tle – okolicznościowe

Zdjęcie w tle – stałe

Zdjęcie w tle – stałe

Przyciski reakcji

Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku Creator – jak bardzo dany użytkownik interesuje się naszą stroną Post – jak dobrze „chodzi” dany post (reakcje, udostępnienia, komentarze) Type – typ postu: zdjęcie, tekst, link… Recency – jak dawno opublikowaliśmy posta

Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku Edge Rank przystosowuje Facebooka do nas Zasięg organiczny i płatny Zasięgi organiczne spadają Im więcej fanów, tym gorzej – ale mówimy o dziesiątkach tysięcy

Skupianie uwagi Długość skupienia – 9 sekund1 1. Microsoft Attention Spans, https://advertising.microsoft.com/en/wwdocs/user/display/cl/researchreport/31966/en/microsoft-attention-spans-research-report.pdf

Skupianie uwagi Microsoft Attention Spans, https://advertising.microsoft.com/en/wwdocs/user/display/cl/researchreport/31966/en/microsoft-attention-spans-research-report.pdf

Skupianie uwagi Średni czas poświęcany na posta: 2,5 sekundy na komputerze 1,7 sekundy na telefonie1 1. http://adage.com/article/digitalnext/facebook-twitter-mobile-content-consumed-differently/302397/

Kiedy publikować? W rzeczywistości nie ma złotej godziny dla każdego www.coschedule.com/blog/best-times-to-post-on-social-media/

Kiedy publikować?

Wersje robocze i planowanie Trzy miejsca tworzenia wersji roboczych: box na stronie, narzędzia do publikacji i Power Editor Planowanie postów Nie publikujemy co chwila, sami wtedy zjadamy sobie zasięg

Wersje robocze i planowanie Nie ma konieczności publikowania regularnie, np. co kilka godzin Niewielka część fanów odwiedza fanpage – wykres dotyczy strony z niemal 14 tysiącami fanów

Typy postów Tekst Zdjęcie (również 360 stopni) Wideo (również 360 stopni) Link post (także wideo) Wydarzenie Gif Karuzela Kanwa

Typy postów a interakcja https://www.socialbakers.com/blog/2149-photos-are-still-king-on-facebook

Tekst Im krócej tym lepiej – im krótszy post, tym większe zaangażowanie. Ważne informacje na początku. https://www.fastcompany.com/3028656/work-smart/the-proven-ideal-length-of-every-tweet-facebook-post-and-headline-online

Zdjęcia

Zdjęcia 504 x 504 piksele. Dla dobrej jakości warto załadować więcej, Facebook rekomenduje nawet 1200x1200. Dość prosto robić zdjęcia 360 stopni, jak Mark Zuckerberg. Wystarczy ściągnąć aplikację na telefon.

Zdjęcia Dobre zasięgi zdjęć można wykorzystać do promowania linków. Przydają się też, kiedy chcemy mieć dobrą kontrolę nad grafiką, którą wstawiamy – grafiki w linkach bywają kapryśne, trudno je dostosować.

Wideo Bardzo dobre zasięgi i zaangażowanie 85% filmów na Facebooku odtwarzane jest bez dźwięku1. Bardzo pomaga wklejanie napisów. Tak jak zdjęcia, można wstawiać 360-stoniowe filmy, ale to znacznie trudniejsze. Np. Discovery. Facebook Live – nadajemy na żywo, co bardziej zaangażowani fani dostają powiadomienia. Wideo ładować na Facebooka, nie udostępniać z YouTube! 1. http://digiday.com/platforms/silent-world-facebook-video/

Wideo – dlaczego organicznie?

Linki Gorsze zasięgi niż zdjęcia i wideo, ale lepsza klikalność Mamy wpływ na wielkość grafiki przy linku Mamy możliwość edycji tekstu i zdjęć przy linku Należy kasować linki w tekście posta!

Linki Format karuzelowy Wbrew pozorom, ten sam link

Linki Żeby uzyskać większą grafikę, musimy do linku wstawić grafikę o wielkości minimum 600x315. Facebook rekomenduje nawet 1200x630 470x246 pikseli 154x154 piksele

Wydarzenie Jasny opis, dokładny termin, oznaczone miejsce – najlepiej tagować Osobom, które zadeklarują udział, przypomina o sobie Animujmy dyskusję na stronie wydarzenia

Co jeszcze wpływa na widzialność posta? Call To Action http://www.marketingprofs.com/charts/2014/25391/the-most-effective-calls-to-action-for-facebook-posts

Co jeszcze wpływa na widzialność posta? Liczba hashtagów http://www.marketingprofs.com/charts/2014/25391/the-most-effective-calls-to-action-for-facebook-posts

Co jeszcze wpływa na widzialność posta? Liczba wykrzykników http://www.marketingprofs.com/charts/2014/25391/the-most-effective-calls-to-action-for-facebook-posts

Dodatkowe wskazówki Prosty i zrozumiały język Rozmawiać, a nie przemawiać. Odpowiadać innym Oznaczać inne strony i ludzi (uwaga na prywatne profile) Nie reagować na własne posty!

Poznajcie swoich odbiorców – Statystyki fanpage’a

Odrobinę o reklamach Możliwość dokładnego docierania do odbiorców Już 10 złotych może bardzo pomóc!

Przydatne linki Canva.com – prosta aplikacja do tworzenia grafik Bit.ly – popularny skracacz linków symbols-n-emoticons.com - zbiór facebookowych emotikon louisem.com/2852/social-media-cheat-sheet-sizes – Praktyczny poradnik po wymiarach grafik na Facebooku i nie tylko Flickr.com, thestocks.im – bazy zdjęć. Uwaga na prawa autorskie!

Praca domowa Zróbcie testowy fanpage i przetestujcie wszystkie opcje, jakie przyjdą Wam do głowy! Patrzcie na innych – Facebook ciągle się zmienia!

Dziękuję rluczyn@batory.org.pl