Komunikowanie się w zespole: narzędzia osoby kierującej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bariery komunikacyjne
Advertisements

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
Proces doboru próby. Badana populacja – (zbiorowość generalna, populacja generalna) ogół rzeczywistych jednostek, o których chcemy uzyskać informacje.
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Dwa typy komunikacji słownej i ich oddziaływanie na dzieci. Blokady komunikacji interpersonalnej. Czynniki ułatwij ą ce komunikacj ę.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
HR & Personal Branding Diana Sieprawska Co zrobić, żeby wygrać - rzeczy o których nie pomyślałbyś, że są ważne na rozmowie rekrutacyjnej.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
Magdalena Sabik Małgorzata Górecka © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Szkoła dla Rodziców.
Magdalena Guillet i Irena Wielowiejska – Comi 05 listopada 2008 r.
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Komunikatory Zespół Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach - Janowie.
Czym jest gramofon DJ-ski?. Gramofon DJ-ski posiada suwak Pitch służący do płynnego przyspieszania bądź zwalniania obrotów talerza, na którym umieszcza.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
„Należy do dobrego wychowania dzieci, ażeby dobrze wykształcić narzędzia mowy, ażeby dzieci nauczyć każde słowo doskonale, wyraźnie i czysto wymawiać.
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
Dlaczego dzieci są agresywne?. Czym jest agresja?  Agresja to zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub szkody, straty lub bólu. Czynności.
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Zespół telematyczny ERA Warszawa, r.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych.
13. W stronę efektywnej komunikacji…
T.15 Wybór narzędzi dla reengineeringu (szczegóły).
Psychologiczne Kompetencje Menedżera
Techniki Informacji i Komunikacji
Informacja o maturze w 2018 roku
1. Ja i inni, czyli komunikacja interpersonalna
Autor prezentacji : Wojciech Brzozowski
Czynności prawne Mgr Aleksandra Spisz Instytut Prawa Cywilnego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Jak ich uniknąć w trudnym środowisku projektowym?
Metoda projektu.
Należymy do szkolnego radiowęzła ZSZ nr4 w Opolu od kiedy tylko przyszliśmy do tej szkoły zajmujemy się tym ponieważ nie tylko kochamy muzykę, ale także.
Poszukiwany, poszukiwana, czyli
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Wykład 1 Przedmiot psychologii
Trzy wyzwania medycyny personalizowanej - perspektywa pacjentów:
I SOCIAL MEDIA W SPORCIE
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Słyszeć = słuchać = rozumieć = akceptować …czyli o aktywnym słuchaniu
„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”
Zapis prezentacji:

Komunikowanie się w zespole: narzędzia osoby kierującej Dr Jolanta Babiak Zarządzanie zespołem pracowników

Czym jest komunikacja? Jest procesem, który przebiega między nadawcą a odbiorcą i polega na transformacji i zrozumieniu pewnych treści komunikatu.

Proces komunikacji Nadawca Kodowanie Kanał Dekodowanie Odbiorca Sprzężenie zwrotne

Podstawowe funkcje komunikacji w zespole - informowanie - kontrolowanie - motywowanie - wyrażanie uczuć

Sposoby komunikacji Komunikacja Werbalna Niewerbalna

Komunikacja werbalna Ustna Pisemna

Komunikacja ustna Przemówienia Formalne rozmowy w cztery oczy Dyskusje grupowe Luźne rozmowy

Komunikacja ustna Na co zwracać uwagę: Wyraźne mówienie Tempo mówienia Dobra słyszalność Akcent Płynność mowy Odpowiednie oddychanie

Komunikacja ustna Zalety Prędkość Sprzężenie zwrotne Wady Zniekształcenia Własna interpretacja

Komunikacja pisemna Notatki Listy Poczta elektroniczna Telefaksy Smsy …

Brak sprzężenia zwrotnego Komunikacja pisemna Zalety Trwałość Staranny przekaz Wady Czasochłonność Brak sprzężenia zwrotnego

Klasyczne narzędzia w komunikacji Tablica ogłoszeniowa (gazetki ścienne) Cyfrowe tablice ogłoszeniowe Newslettery, biuletyny Radiowęzły zakładowe i telewizje przemysłowe

Elektroniczne narzędzia w komunikacji Intranet Czat Wideorozmowa E-mail Aplikacje do zarządzania projektami

Znaczenie komunikacji w pracy menedżera Podejmowanie decyzji co do sposobu przekazania lub uzyskania informacji Gotowość na sprzężenie zwrotne Jasne i zrozumiałe komunikaty Panowanie nad emocjami Komunikacja jako akt perswazji

Znaczenie komunikacji w pracy menedżera Typologia aktów komunikacyjnych jako perswazji wg G. Millera (1991) Koncentracja na nadawcy i orientacja na nagradzanie Koncentracja na odbiorcy i orientacja na nagradzanie Koncentracja na nadawcy i orientacja na karanie Koncentracja na odbiorcy i orientacja na karanie

„Jeśli posłuchasz, ja cię nagrodzę” „Jeśli posłuchasz, wszystko się ułoży dobrze” „Ludzie, których szanujesz pochwalą cię za to, że mnie posłuchałeś” „Ponieważ się lubimy, powinieneś mnie posłuchać” (Obietnica osobista) (Ekspertyza pozytywna) (Korupcja, konformizm pozytywny) (Sympatia)

„Każdy przyzwoity człowiek by posłuchał” „Jeśli posłuchasz będziesz miał dobre samopoczucie” „Ludzie z klasą by posłuchali” (Apel moralny) (Przyjemność) (Wzór pozytywny)

„Jeśli nie posłuchasz, zostaniesz ukarany” „Jeśli nie posłuchasz, wszystko się ułoży źle” „Jeśli mnie nie posłuchasz zostaniesz ukarany, żebyś wiedział kto tu rządzi” „Jeśli mnie nie posłuchasz, potępią cię ludzie, których szanujesz” (Groźba osobista) (Ekspertyza negatywna) (Manipulacja awersyjna) (Konformizm negatywny)

„Tylko człowiek niespełna rozumu by nie posłuchał” „Jeśli mnie nie posłuchasz, zrobisz mi dużą przykrość” „Jak nie posłuchasz, będziesz miał kaca moralnego” „Ze względu na to co dla ciebie zrobiłem, powinieneś mnie posłuchać” (Wzór negatywny) (Poczucie winy) (Nieprzyjemność) (Powinność)

Przeszkody i bariery w komunikacji

Komunikacja niewerbalna

Literatura „Zarządzanie kapitałem intelektualnym w organizacji inteligentnej” (Red.) W. Harasim, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012 „Psychologia organizacji i zarządzania” J.F. Terelak, Wyd. Difin sp. z o.o., Warszawa 2005 „Zachowania w organizacji” S.P. Robbins, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998 „Kompetencje menedżerów w organizacji uczącej się” A. Sajkiewicz, Wyd. Difin sp z o.o., Warszawa 2008 „Komunikowanie się w organizacji” J. Stankiewicz, Wyd. Astrum, Wrocław 1999