Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
EWALUACJA WEWNĘTRZNA Raport z ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 2 im. Stefana Żeromskiego w Rudkach przez zespół w składzie.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2013/2014.
Szkoła Współpracy.
RESPEKTOWANIE NORM SPOŁECZNYCH W SZKOLE Raport ewaluacyjny
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Ocena poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół nr 3 – Szkole Podstawowej nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu w I półroczu 2014/2015.
Ewaluacja Sierpień 2014 Zespół Szkół w Kowalewie.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
czwarte spotkanie Zespołu
diagnozująca zjawisko przemocy rówieśniczej
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Promująca Zdrowie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Ewaluacja wewnętrzna w I Społecznej Szkole Podstawowej

Obszar – Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły. Metoda, która posłużyła do badania ewaluowanego obszaru to ankieta skierowana zarówno do nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców.

ANKIETA - NAUCZYCIELE Zostało wydanych 8 ankiet z 15 pytaniami z czego cztery były otwarte. Wyniki poszczególnych pytań przedstawiono poniżej.

Pytanie nr 1

Pytanie nr 2

Pytanie nr 3

Pytanie nr 4 Czy i w jaki sposób rodzice zapoznawani są z osiągnięciami uczniów? podczas zebrań; dni otwartych; zeszyt do korespondencji; kontakt telefoniczny; na bieżąco są informowani o osiągnięciach uczniów; podczas zebrań

Pytanie nr 5

Pytanie nr 6

Pytanie nr 7

Pytanie nr 8

Pytanie nr 9 Czy diagnozuje Pan/ Pani potrzeby i możliwości oddziaływań wychowawczych w klasach? rozmowy z dziećmi oraz innymi nauczycielami; poprzez obserwacje własne; niwelowanie sytuacji niebezpiecznych; notatki własne; Obserwowanie uczniów podczas imprez szkolnych i pozaszkolnych

Pytanie nr 10 W jaki sposób wykorzystuje Pan/Pani znajomość potrzeb i możliwości wychowawczych? pogadanki z uczniami; szybkie reagowanie na sytuacje niebezpieczne; dostosowanie znajomości potrzeb i możliwości wychowawczych indywidualnie do każdego ucznia; dostosowanie czasu potrzebnego na wykonanie danego działania; do przeprowadzania rozmów w klasie na pożądane tematy; dostosowanie wymagań

Pytanie nr 11

Pytanie nr 12 Jakie formy pracy stosuje Pan/Pani rozwijając zdolności i zainteresowania uczniów? poprzez zachęcanie do rozwijania zdolności i zainteresowań samodzielnie w domu; zajęcia pozalekcyjne; dostosowanie zadań mających na celu dalsze kształtowanie tych umiejętności czy zainteresowań; nawiązywanie do nich podczas codziennej pracy ucznia w szkole; przygotowanie zadań dodatkowych do pracy nawiązujących do tematyki zainteresowań dziecka; udział uczniów w różnorodnych konkursach; zajęcia kreatywne ( trudniejsze ); Konkursy; Wyjścia i wycieczki;

Pytanie nr 13

Pytanie nr 14

Pytanie nr 15

PODSUMOWANIE: 100 % ankietowanych nauczycieli zna zasady i procedury dotyczące bezpieczeństwa w naszej szkole i są one w pełni zrozumiałe. Większość nauczycieli brało udział w opracowaniu procedur usprawniających bezpieczeństwo pracy szkoły, tworzeniu dokumentów szkolnych, dokonywała analizy wyników wewnętrznej ewaluacji szkoły w tym zakresie. Pedagodzy zasięgają opinii uczniów na temat bezpieczeństwa w naszej szkole wykorzystując je podczas pogadanek, niwelowania sytuacji niebezpiecznych, reagowania na zaistniałe sytuacje i rozwiązywania problemów uczniowskich. Wszyscy pytani diagnozują potrzeby i możliwości oddziaływań wychowawczych w klasach, najczęściej poprzez: omawianie na lekcjach różnych sytuacji, obserwowanie uczniów w szkole oraz podczas imprez szkolnych i klasowych, pogadanki i rozmowy z dziećmi ich rodzicami i pedagogiem Nauczyciele stosują różne formy pracy, które rozwijają zdolności i zainteresowania uczniów. Są to przede wszystkim: zajęcia dodatkowe, konkursy, rozmowy i dyskusje, wyjścia i wycieczki, stosowanie metod aktywizujących oraz indywidualizacja pracy z uczniem. Kadra pedagogiczna wspomaga również ucznia mającego trudności w nauce poprzez: możliwość uczestniczenia w zajęciach wyrównawczych, wydłużanie czasu pracy ucznia, dostosowanie poziomu wymagań.

REKOMENDACJE ( ZALECENIA NA PRZYSZŁOŚĆ ): poświęcić jeszcze więcej uwagi uczniom mającym trudności w nauce poprzez konstruktywne pochwały, pomoc koleżeńską; więcej czasu poświęcić uczniom zdolnym, rozwijając ich zainteresowania poprzez różne kółka zainteresowań np. kółko teatralne, taneczne, matematyczne, przyrodnicze, itp. jeszcze więcej indywidualizacji pracy z uczniem mającym trudności w nauce jak i z uczniem zdolnym; Angażować wszystkich uczniów do podejmowania różnych form aktywności podczas organizowania uroczystości i imprez szkolnych oraz pozaszkolnych.

ANKIETA - DZIECI Próba badawcza objęła wszystkich uczniów z klas 1-2 (razem 50) czyli 100% wszystkich uczniów szkoły. Na ankietach znajdowało się 14 pytań, w tym jedno pytanie otwarte, w którym uczniowie mieli narysować lub napisać jakie według nich powinny być jeszcze zajęcia dodatkowe?

Pytanie nr 1

Pytanie nr 2

Pytanie nr 3

Pytanie nr 4

Pytanie nr 5

Pytanie nr 6

Pytanie nr 7

Pytanie nr 8

Pytanie nr 9

Pytanie nr 10

Pytanie nr 11

Pytanie nr 12

Pytanie nr 13

Pytanie nr 14 Napisz lub narysuj jakie według Ciebie powinny być jeszcze zajęcia dodatkowe na które chciałbyś/chciałabyś uczęszczać? siatkówka (2 razy) bilard, łyżwy, koszykówka, język chiński (4 razy ) tańce ( 5 razy ) przyroda, akrobatyka ( 2 razy ) gotowanie, boks, język włoski, plastyka z drewna, golf, skrzypce, teatr, odbijanie ręki w farbie, moda

PODSUMOWANIE: Na podstawie przeprowadzonych ankiet stwierdza się, że uczniowie czują się w szkole bezpiecznie, nieliczna część uczniów twierdzi, że tylko czasami. Natomiast 94% uczniów czuje się bezpiecznie w swojej klasie. 16% uczniów twierdzi, że inne dzieci dokuczają im, natomiast 8 % , że jest zaczepiane i popychane. 72 % badanych nie spotykają żadne przykrości. Większość uczniów twierdzi, że nie ma takich miejsc, których unikają w szkole. Nieliczni czują się zagrożeni w toalecie i na korytarzu jak również przed rozpoczęciem zajęć. Według uczniów nie ma też przejawów negatywnego zachowania w naszej szkole, zdarzają się nieliczne incydenty przemocy słownej i fizycznej. Uczniowie informują o negatywnych zachowaniach. Najczęściej zawiadamiają swojego wychowawcę. Nie ma dzieci, które w takiej sytuacji nie powiadomiłyby nikogo. Nad bezpieczeństwem uczniów czuwają nauczyciele pełniąc dyżury podczas przerw na korytarzu, dzięki czemu większość uczniów czuje się bezpiecznie w szkole, również maja dobry kontakt z wychowawcą. Dzieci lubią szkołę do której uczęszczają i są zadowolone z zajęć dodatkowych, mała grupa osób twierdzi, że tak sobie.

REKOMENDACJE ( ZALECENIA NA PRZYSZŁOŚĆ ): trzeba wyeliminować lub zmniejszyć niebezpieczne sytuacje w miejscach wymienionych przez uczniów, podjąć również dyżury nauczycielskie na korytarzu przed rozpoczęciem zajęć, podjąć działania zmierzające do ograniczenia przypadków przemocy słownej oraz zachęcający uczniów do pełnego informowania dorosłych o zaistniałych sytuacjach niosących zagrożenie, więcej organizowania wspólnych wyjść, zajęć wszystkich klas w celu integrowania się

ANKIETA - RODZICE Zostało wydanych 50 ankiet z 6 pytaniami z czego jedno było otwarte. 37 ankiet z 50 stanowi 74% Opracowane zostały wyniki ankiet, które zostały oddane. Wyniki poszczególnych pytań przedstawiono poniżej.

Pytanie nr 1

Pytanie nr 2 Jakie sytuacje Państwa zdaniem w szkole budzą największy niepokój? przemoc między uczniami, prowokacje; agresja; bójki pomiędzy uczniami przed rozpoczęciem zajęć; łatwa możliwość wejścia obcych ludzi do szkoły, każdy bez problemu może wejść; agresywne zachowanie innych dzieci zwłaszcza chłopców oraz ich głośne zachowanie ; zbyt mało czasu dzieci spędzają na powietrzu, trochę mniej zajęć w świetlicy szczególnie w okresie wiosennym i jesiennym; Przed rozpoczęciem zajęć ; Wejście do budynku szkoły, wejście ogólnodostępne bez zabezpieczenia

Pytanie nr 3

Pytanie nr 4

Pytanie nr 5

Pytanie nr 6

PODSUMOWANIE Na temat bezpieczeństwa wypowiadało się 37 rodziców naszych uczniów. Pozytywne zdanie na temat bezpieczeństwa swoich dzieci w naszej placówce ma 70 % ankietowanych rodziców. Jako sytuacje budzące ich niepokój najczęściej podawali agresywne zachowanie dzieci i bójki między uczniami. Ankietowani uważają, że pożądane zachowania ich dzieci są chwalone przez nauczycieli, tylko nieliczni nic na ten temat nie wiedzą. Zdaniem większości rodziców nauczyciele szybko reagują na niewłaściwe zachowania uczniów. 5% respondentów sądzi, że w szkole nie jest bezpiecznie, pozostali ocenili naszą szkołę za bezpieczną placówkę. Rodzice wspólnie z kadrą pedagogiczną podejmują szereg działań mających na celu zapewnienie dziecku bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia w szkole.

REKOMENDACJE ( ZALECENIA NA PRZYSZŁOŚĆ ) poświęcić jedną godzinę lekcyjną w tygodniu na lekcję wychowawczą ( rozmowy z uczniami na temat agresji i przemocy w szkole ), wspólne rozwiązywanie problemów; warsztaty z pedagogiem na temat rozwiązywania konfliktów w szkole; scenki dramowe: „Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach nie używając przemocy” – wspólne poszukiwanie rozwiązań; więcej zajęć wspólnych w celu zintegrowania się wszystkich klas; wspierać zachowania prospołeczne uczniów jak współpraca, dzielenie się, naśladowanie; redukować zachowania niepożądane poprzez naukę form rozładowania napięć.