ZABAWA JAKO SPOSÓB BUDOWANIA RELACJI Z DZIECKIEM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Technika Iris folding - technika ta pochodzi z Holandii polega na naklejaniu pasków papieru według spiralnego wzoru. W centrum wzoru jest oczko tzw. „iris”,
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 5- 6 LETNICH Akademia Czystych Rąk Opracowała Joanna Broniarz Szkoła Podstawowa nr 1 w Legnicy.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Kolorowy kram czyli zwykłe i niezwykłe techniki plastyczne
PODAJ DALEJ DECOUPAGE – PIERWSZE KROKI
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie
Konkurs: Na dobry początek
Propozycje zadań wytwórczych
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Autor pracy Justyna Tokarz Szkoła Podstawowa Nr 17 w Częstochowie
AKWARELA.
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
Przykład dobrej pracy świetlicy szkolnej
Decoupage - kreatywne hobby dla każdego Ewa Osoba Gimnazjum Nr 3 w Lublinie Katarzyna Horbowska-Zaranek SOSW Nr 1 w Lublinie  
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Technika serwetkowa Kurs dla początkujących przeprowadzony przez uczniów ZSS w Kolbuszowej Dolnej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Drodzy Rodzice! Nie będziemy udowadniać, że jesteśmy najlepsi… Jesteśmy jedyni!!!
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU Restrukturyzacja otoczenia szkoły Luty Maj 2009.
RADOŚĆ POZNANIA I RADOŚĆ TWORZENIA ZAJĘCIA PLASTYCZNE W ŚWIETLICY.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Malowanie spontaniczne
Moje zainteresowania Malarstwo.
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Realizacja programu rozwojowego
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Techniki plastyczne mgr Joanna Klimaszewska
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Podstawowe narzędzia programu Paint
Technika iris folding Kartka walentynkowa.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ORIGAMI. Co to jest origami? Origami – sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Programowanie dla każdego
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
gry dla przyszłych programistów
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

ZABAWA JAKO SPOSÓB BUDOWANIA RELACJI Z DZIECKIEM BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH (Załącznik nr 3) Twórczość plastyczna jest bardzo ważną formą aktywności dzieci, jednocześnie jest im bardzo bliska. Dzięki niej dzieci przedstawiają swoje myśli, sposób postrzegania świata, przedstawiają emocje i uczucia, rozwijają wyobraźnie oraz poczucie estetki. Blok zajęć plastycznych to możliwość wykazania się dla dzieci, które nie podejmują innych działań ze względu na swoją nieśmiałość, jeszcze częściowe kłopoty w kontaktach społecznych z pozostałymi dziećmi. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH W efekcie takiej aktywności dziecka powstaje "dziecięce dzieło sztuki", które daje mu poczucie, że dokonało czegoś niezwykłego. Pracę plastyczną można pokazać rówieśnikom, wziąć do domu dla mamy, taty albo dać wychowawcy, pokazując, jak bardzo się go lubi. Zajęcia plastyczne to również szansa na sukces dla dzieci, które nie radzą sobie jeszcze odpowiednio z nauką. Poniżej zaprezentowane zostały różnorodne techniki plastyczne, które można wykorzystać podczas zajęć z dziećmi. Każda technika plastyczna posiada specyficzne właściwości i wymaga od dziecka odpowiednich umiejętności, sprawności, które nabywa w czasie jej realizacji. Te umiejętności dzieci wykorzystują również na lekcjach w procesie dydaktycznym.   Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „RYSOWANIE GUMKĄ I OŁÓWKIEM” Kartkę z bloku technicznego pokryj całą przy pomocy ołówka. Następnie gumką ścieraj dowolne wzory lub konkretny rysunek na zadany temat. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „RYSOWANIE GUMKĄ I OŁÓWKIEM” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „OBRYSOWYWANIE DŁONI I JEJ MALOWANIE" Obrysuj własną dłoń, następnie koloruje i ozdabia ją według własnego pomysłu. Do dekoracji dłoni możesz użyć flamastrów, kredek, brokatu, papieru kolorowego. Dzieci tworzą na dłoni własne kompozycje najlepiej określające zainteresowania lub pasje rysującego. Należy pamiętać, aby każda dłoń była podpisana przynajmniej imieniem jej twórcy. Ozdobioną dłoń wycinamy i przyczepiamy do pnia drzewa umieszczonego najlepiej na dużej tablicy tak, aby dłonie układały się w kształcie konarów lub liści drzewa. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „OBRYSOWYWANIE DŁONI I JEJ MALOWANIE" Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „RYSOWNIE ŚWIECĄ” Na kartce z bloku wykonaj rysunek świecą, następnie powierzchnię kartki pokryj farbami akwarelowymi najlepiej niebieską lub jej odcieniami. Kartkę papieru zamiast farbami możesz także pokryć tuszem przy pomocy gąbki. Po wyschnięciu flanelową ściereczką delikatnie usuń tusz z miejsc pokrytych świecą. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „RYSOWNIE ŚWIECĄ” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE NA GAZIE” Przygotuj kartkę z bloku technicznego. Pokryj go klejem i połóż gazę higieniczną. Dokładnie ją dociśnij, starając się uzyskać jak najbardziej gładką powierzchnię. Na tak przygotowanym podłożu maluj obrazek farbami plakatowymi. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE NA GAZIE” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE PASTĄ DO ZĘBÓW” Kartkę z bloku pomaluj farbami plakatowymi na wybrany temat, a następnie pastą do zębów malujemy elementy wyszczególnione. Na kolorowej kartce maluj bezpośrednio pastą do zębów. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE PASTĄ DO ZĘBÓW” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE PLASTELINĄ” Dany wzór pomaluj plasteliną, nakładając ją palcami. Plastelina powinna być miękka, aby się dobrze nakładała. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH RYSOWANIE: „MALOWANIE PLASTELINĄ” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „WYCINANKI” Jedne z prostszych technik plastycznych, często stosowanych w pracy z dziećmi. Rozwijają wyobraźnię, sprawność palców i dłoni, zachęcają do twórczego działania. Rodzaje wycinanek: · z papieru kolorowego o jednej barwie, · z papieru kolorowego o różnych barwach, · ze starych gazet i czasopism; czarno-białych i kolorowych, · o kształtach dowolnych, · o kształtach wybranych figur geometrycznych- jednej lub kilku rodzajów (kwadraty, wielokąty itp.), · łączenie wycinanek z farbami, tuszem, kredkami. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „WYCINANKI” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „WYDZIERANKI” Podobnie jak wycinanki istnieje wiele sposobów tworzenia wydzieranek. Podczas działania stosuj wiele różnych materiałów, dzięki czemu efekty mogą być zaskakujące. Poniżej przedstawiam różne przykłady wydzieranek wykonanych przez dzieci na zajęciach plastycznych w świetlicy. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „WYDZIERANKI” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „KULKI Z BIBUŁY” Z karbowanej bibuły wytnij lub wydzieraj paski o szerokości 1 centymetra. Następnie palcami formuj z nich kulki, które umieścisz w przygotowanych wcześniej pojemnikach ( w każdym pojemniku inny kolor). Przygotowany szablon pokryj klejem a następnie wypełnij powierzchnię kulkami o odpowiednich kolorach. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH WYCINANIE, WYDZIERANIE: „KULKI Z BIBUŁY” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH KOMPOZYCJE Z PAPIEROWYCH KÓŁ, KWADRATÓW Z ELEMENTAMI TECHNIKI ORIGAMI: Z kolorowych kartek papieru wytnij koła i kwadraty różnej wielkości, z których zostanie wykonana praca. Następnie złóż figury na połowę, po skosie zależności od rodzaju wykonywanej pracy. Układaj kompozycje ze złożonych elementów i przyklej ją. Drobne elementy możesz dorysować mazakami, kredkami lub wyciąć z papieru kolorowego. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH KOMPOZYCJE Z PAPIEROWYCH KÓŁ, KWADRATÓW Z ELEMENTAMI TECHNIKI ORIGAMI: Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH PRACE ZWYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW NIETYPOWYCH: „PRACE Z UŻYCIEM PŁATKÓW KOSMETYCZNYCH” Białą kartkę pokryj farbą plakatową. Przygotowuj płatki kosmetyczne. Smaruj je z jednej strony klejem. Następnie na wyschniętej powierzchni kartki ułóż z nich kompozycję. Mazakiem dorysuj dowolne elementy. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH PRACE ZWYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW NIETYPOWYCH: „PRACE Z UŻYCIEM PŁATKÓW KOSMETYCZNYCH” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH PRACE ZWYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW NIETYPOWYCH: „PRACE Z UŻYCIEM WATY” Na białej lub kolorowej kartce narysuj postać baranka lub rozdaj kartki z wcześniej przygotowanym rysunkiem baranka. Przygotuj watę kosmetyczną. Brzuszek baranka posmaruj klejem i przyklej watę. Rogi i kopytka wytnij z papieru kolorowego i przyklej. Na kolorowej kartce z bloku przyklej uformowane wcześniej kule z waty tak, aby przedstawiały postać bałwanka. Kapelusz, nos i miotłę wytnij z papieru kolorowego i przyklej wg pomysłu dziecka/dzieci. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH PRACE ZWYKORZYSTANIEM ELEMENTÓW NIETYPOWYCH: „PRACE Z UŻYCIEM WATY” Inspiracje zaczerpnięte ze strony: http://www.sp4grodzisk.home.pl/plastyka.pdf. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH Wskazane powyżej techniki plastyczne można wykorzystać do przygotowania „fajnych i twórczych” warsztatów dla dzieci i rodziców przy aktywnym udziale grona pedagogicznego. Jest to świetna okazja do wspólnego poznania się, nawiązania lub pogłębiania relacji na poziomie dziecko – rodzic – nauczycie. W tym układzie nauczyciel mógłby wspomagać pracę dziecka i rodzica przez motywowanie do działania, korygowanie wykonywanego zadania natomiast celem nadrzędnym jest stworzenie dla dziecka i rodziców wspólnej przestrzeni innej niż domowa, opartej na zabawie, w której mogliby wzajemnie funkcjonować. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH Przykładem tego typu działań jest przygotowanie i zrealizowanie kreatywnych warsztaty plastycznych i technicznych dla dzieci i rodziców. Możliwość przygotowania tematyki scenariusza przez osobę prowadzącą jest nieograniczona. Aby uniknąć barier finansowych wynikających z potrzeby zakupienia materiałów plastycznych, polecam wykorzystywanie w przynajmniej części pracy materiałów recyklingowych. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „RODZINA NA KAŻDĄ PORĘ ROKU” KREATYWNE WARSZTY PLASTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW Poniżej dekoracja korytarza Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Proszowicach, wykonana w trakcie warsztatów plastyczno – technicznych dla rodziców i dzieci (uczniów 2 klas) zatytułowanych „Rodzina na każdą porę roku” Praca zawiera w sobie przekrój wspomnianych wyżej metod i technik plastycznych. Scenariusz i realizację warsztatów „Rodzina na każdą porę roku” oparto na autorskim pomyśle (mgr Paweł Gajda, mgr Monika Łakomska) Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „RODZINA NA KAŻDĄ PORĘ ROKU” KREATYWNE WARSZTY PLASTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW Prowadzenie: mgr Paweł Gajda, mgr Monika Łakomska. Fotografie: źródło własne, program autorski. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „RODZINA NA KAŻDĄ PORĘ ROKU” KREATYWNE WARSZTY PLASTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW Prowadzenie: mgr Paweł Gajda, mgr Monika Łakomska. Fotografie: źródło własne, program autorski. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „RODZINA NA KAŻDĄ PORĘ ROKU” KREATYWNE WARSZTY PLASTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW Prowadzenie: mgr Paweł Gajda, mgr Monika Łakomska. Fotografie: źródło własne, program autorski. Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH „RODZINA NA KAŻDĄ PORĘ ROKU” KREATYWNE WARSZTY PLASTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW Uczestnicy: Rodzice i uczniowie dwóch klas zerowych Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Proszowicach. Osoby wspierające pracę uczestników: Nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1 im. Tadeusza Kościuszki w Proszowicach. Prowadzenie: mgr Paweł Gajda ,mgr Monika Łakomska Materiał źródłowy: https://www.facebook.com/pg/Stowarzyszenie-Jedynka-513350788752257/videos/?ref=page_internal Opracowanie: mgr Paweł Gajda

BLOK ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH POWODZENIA  Opracowanie: mgr Paweł Gajda